PDA

View Full Version : Hallo snaarvrienden



martelino
31 december 2007, 13:53
Hallo snaarvrienden.

Ik ben ook nieuw op dit forum.
Ben een man van 41 jaar. Speelde tot 10 jaar geleden behoorlijk basgitaar. Veel verschillende bands gehad, cover en eigen werk.
Is er door werk bij ingeschoten (veel avonden aan het werk, dus geen tijd voor gigs, en ik was het zolderkamerstuderen gepasseerd).
Heb onlangs uit behoefte aan muziekspelen de bas weer eens opgepakt, maar vooral ook de electrische gitaar (daarmee kan ik zonder bandje toch nog echte nummers spelen, oa voor de kinderen).
Ik heb mijn ouwe Yamaha BB1000s basgitaar nog, en onlangs een oude Squier Strat aangeschaft. Ben nog een beetje aan het orienteren op versterkers.
Het eelt zit tenminste weer op de vingers...

Wickerman
31 december 2007, 13:59
Greetings, Martelino.

Welke stijl(en) speel je zoal ? En op wat voor een basamp ?
Veel plezier (ongetwijfeld) op dit forum.

martelino
31 december 2007, 14:15
Ik ben me natuurlijk nog aan het bekwamen, maar ik speel op de gitaar graag het rauwere rock en alternatieve werk, beetje afgeleid van country, blues en rock. Ik ben erg dol op Black Crowes, en wat nieuwer The Veils, Smog en Cold War Kids, niet al te technisch, maar wel veelzeggende songs (die je ook zonder band echt als compleet nummer kan doen).
Ik ben ook wel geinteresseerd in het spelen op in accoorden gestemde gitaar. Ach, verder is alles waar de gitaar een eerlijke rol speelt de moeite waard, of het nou country is of Prince.
Op de bas was ik een serieuze funkrocker met een paar vlotte vingers a la Tower of Power en AWB en een dikke duim als Mother's Finest, maar die kracht en snelheid heb ik nog niet helemaal terug, en is toch vooral lekker als je samenspeelt (vooral met een drummer), en momenteel speel ik vooral in mijn werkkamertje.
Ik heb nog een Peavy Mark V bas stack, maar speel thuis nu via koptelefoon. Ik ben juist aan het zoeken naar een lekkere amp, evt voor zowel gitaar als bas. Ik heb nu een Gallien Krueger mb200 op het oog. (Zie ander onderwerp op het forum.
Maar ik denk ook over een vox ad 15 of 30 voor de gitaar.