PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



GuitarMaster
4 februari 2003, 21:44
Ik heb net een nieuwe amp gekocht, en ik vind het wel weer tijd voor een nieuwe gitaar, het zal nog wel een paar maanden duren voordat ik genoeg geld heb, maar ik wil alvast op zoek. Ik ga mijn Ibanez EX350 inruilen, omdat ik het floyd-rose systeem zat ben, en ik denk er ongeveer 300 euro voor terug te krijgen. Ik wil ongeveer 800 euro aan een nieuwe gitaar uitgeven (het mag trouwens ook een 2e handse zijn). Ik heb alleen geen idee wat voor gitaar ik wil kopen, les paul's klinken wel heel erg vet, maar een fender sound is ook wel erg lekker, het moet dus een veelzijdige gitaar zijn. Ik speel van alles, van bands die op tele's (trouwens ook een lekkere sound) tot op jacksons spelen. HELP ME!!!!

Ic3gl0vE
4 februari 2003, 21:50
Fender Toronado zou de gulden middenweg tussen een strat en een lp moeten zijn. misschien is dat wat?

Verder zou ik zeggen probeer een Jackson maar dat zeg ik altijd tegen iedereen en het zou best wel eens ergerlijk kunnen worden...

Chris Wolstenholme
4 februari 2003, 21:57
jah :grin:

zo eentje als in - whatever van liam lynch

GuitarMaster
5 februari 2003, 16:25
Zijn de gibson exotics en de sg te vergelijken met de les paul? Een explorer of een sg lijkt me ook wel erg mooi.

Sj03rd
5 februari 2003, 16:38
En ik zeg altijd MusicMan Silhouette en dat zal ook wel ergelijk worden, maar ik gun er iedereen eentje!!

voor dat geld moet je toch wel een 2e hands silhouette op de kop kunnen tikken!

Nesker
5 februari 2003, 17:28
SILHOUETTE SPECIAL

Metalhead
5 februari 2003, 19:35
Hey luitjes...

Ik wil ook een nieuwe gitaar kopen...
Ik zit te kiezen tussen een Epiphone Les Paul Studio Goth en een Ibanez 7-string
(RG 7 - 123 of 420).

Ik wil eigenlijk een 7-snarige, maar het lijkt me dat de Les Paul beter is...

Kan iemand me hier iets zinnigs over vertellen? Welke vetter klinkt bijvoorbeeld?

Jay Cal
5 februari 2003, 20:03
Ik heb een Les Paul en een RG7-620. voor veelzijdigheid zijn beide gitaren aan te bevelen. Voor sustain is de Les Paul een super optie maar voor solo's neig ik meer naar de betere bereikbaarheid in de hogere regionen op de RG.
De switch van 6 naar 7 snaren valt enorm mee en aangezien ik al diverse Ibanezzen had was ik ook erg gewend aan het dunne nekkie. De trapleuning die aan een Les Paul vastzit was wel even wennen maar voelt bij langdurig spelen wel een stuk fijner aan.

Gegroet,

Metalhead
5 februari 2003, 20:13
Solo's speel ik haast niet, dus dat maakt me niet zo veel uit...
En ik ben gewend aan een Gibson Epiphone, dus dan zou de Les Paul makkelijker zijn voor mij (?)...

Maar ik wil er zware metal mee gaan spelen, dus ik wil gewoon weten welke het vetste klinkt :smile:

Ic3gl0vE
5 februari 2003, 20:25
Epiphone les paul is een kutgitaar naar mijn mening

GuitarMaster
5 februari 2003, 20:32
Ik wou misschien ook een epiphone kopen, maar k wil nu gewoon echt een goede kopen (voor hoever dat kan voor 800 euro) misschien een les paul studio? Zijn er ook studio versies van de sg en explorer trouwens?

BLOK182
5 februari 2003, 21:32
voor zo'n 800-900 euro heb je wel een leuke Gibson LP Studio.

Ibanez
5 februari 2003, 21:42
Is die van sash al verkocht?

Josdevos
5 februari 2003, 23:14
Binnekort komt er een Gibson Explorer studio uit. Heb wel geen id wat die gaat kosten.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-02-05 23:14 ]</font>

hansies
16 augustus 2003, 13:52
Epiphone les paul is een kutgitaar naar mijn mening




uw mening uiteraard, maar niet die van vele anderen,
ik heb er zeer goede ervaringen mee...

BLOK182
16 augustus 2003, 13:57
Ehm, voor de kruising strat/les paul kan je eens een PRS checken, die zijn behoorlijk veelzijdig. Een santana SE is voor het geld (+/-700) geen slechte gitaar, en een tremonti SE speelt/klinkt ook lekker moet ik zeggen, al zijn het dus niet helemaal "the real thing".

Josdevos
16 augustus 2003, 13:57
Omwillee van het zwaar overpricen van 2de handse Gibsons, geef ik de naar mijn mening huidige 2de handsprijzen voor de Gibsons die voor jou in aan aanmerking komen. Alles natuurlijk afhankelijk van de verdere staat. Correct me if i'm wrong, maar nieuwprijzen zijn met de dollar wel wat gezakt hoor!

SG Standard +- €900
Les Paul Studio +- €750-€800 (met koffer niet met gigbag)
SG Special +- €600

jorrit
16 augustus 2003, 16:20
of je koopt een epi goth explorer en leukt die op met een paar goede elementen.....heb ik ook gedaan en bevalt me prima...

MonkeyFace
16 augustus 2003, 16:26
Epiphone les paul is een kutgitaar naar mijn mening




uw mening uiteraard, maar niet die van vele anderen,
ik heb er zeer goede ervaringen mee...

dat bedoel ik :) Alweer een tevreden Epiphone-speler...

EPIPHONE IS NIET PER DEFINITIE SLECHT!!! :evil: :evil: :evil:

zo dat moest er even uit

marc_o
18 augustus 2003, 01:29
zie mijn onderschrift voor een mooie explorer met koffer....goed ding en een originele usa, dus geen epi en ook geen gothic