PDA

View Full Version : niet echt recording maar een live vraag



B_2_the_a
31 december 2007, 02:02
Weet iemand hoe ik het slim aan kan pakken om een enkel woord 2 of 3x te herhalen?
De bedoeling is om het laatste woord van een zin op een delay te gooien...

ik maak gebruik van een (niet boos worden) behringer dsp2024...

Als ik de return na dat woord aangooi dan hoor je de rest ervoor en als ik de bypass gebruik van het effect, heb je hetzelfde probleem...

Hoe kan ik dit oplossen op een goeie manier?

Thoom42
31 december 2007, 02:29
Een goed delay pedaal kopen en het pedaal op het juiste moment aantrappen.

B_2_the_a
31 december 2007, 03:31
pedaal is geen optie... voornamelijk omdat ik alles met m'n handen wil bedienen en ik mijn voetruimte zo leeg mogelijk wil houden...

Roman
31 december 2007, 08:02
Ben je de man achter de koppen of sta je op't toneel?

paulusdeBKB
31 december 2007, 10:32
Wat je moet hebben, is een delay met een ducker. Een ducker zorgt ervoor dat de delay niet (of nauwelijks) klinkt, zolang er nog nieuwe geluidsinformatie wordt aangeboden. Houdt het nieuwe signaal op, dan zet de ducker de delay harder. Gitaristen vermijden zo een geluidsbrij als ze een snelle solo met delay spelen. Een ducker is niet specifiek met jouw wens in gedachten ontworpen, het kan dus zijn dat je een redelijk extreme instelling moet gebruiken, maar het zou moeten werken. Your mileage may vary.

De Rocktron Intellifex bevat een delay met een ducker, jouw Behringer apparaat ken ik verder niet.

skanky
31 december 2007, 11:06
met die behringer is het niet mogelijk.....

mogelijkheden: TC 2290, D-Two.

Thoom42
31 december 2007, 13:34
met die behringer is het niet mogelijk.....

mogelijkheden: TC 2290, D-Two.


Bevestigt!

B_2_the_a
1 januari 2008, 17:31
thnx, maar herhaalt de unit dan niet wat er voor is gekomen? of is het dan kwestei van afstellen?

B_2_the_a
1 januari 2008, 17:33
zijn er ook overigens nog wat betaalbaardere alternatieve?

De Beer
1 januari 2008, 17:45
Op de old fashion manier.

apparaat instellen als pure delay, (input)aan sluiten op een auxillary kanaal, output op een ander kanaal.

Vlak voor het laatste woord pas uitsturen naar het effect en meteen weer dicht draaien.

Han S
1 januari 2008, 17:57
Op de old fashion manier.

apparaat instellen als pure delay, (input)aan sluiten op een auxillary kanaal, output op een ander kanaal.

Vlak voor het laatste woord pas uitsturen naar het effect en meteen weer dicht draaien.

Er zijn nog wel een paar van die grappen, het kanaal multen naar een andere ingang en de fader van dat extra kanaal dicht. Dan de aux/effect send naar de echo in voldoende open met met de pre/post schakelaar op dat kanaal net voor het woord schakelen en na het woord weer naar post.

Wat een vak! (ik kan dat allemaal automatiseren)

De Beer
1 januari 2008, 18:13
Er zijn nog wel een paar van die grappen, het kanaal multen naar een andere ingang en de fader van dat extra kanaal dicht. Dan de aux/effect send naar de echo in voldoende open met met de pre/post schakelaar op dat kanaal net voor het woord schakelen en na het woord weer naar post.

Wat een vak! (ik kan dat allemaal automatiseren)Dat is Live idd goed te gebruiken, effe testen binnekort.
effe off-topic: Is dat geruis loos genoeg voor opnames.

"the tricks of the trade!!!" mooi vak, mooi vak!

Han S
1 januari 2008, 18:38
Dat is Live idd goed te gebruiken, effe testen binnekort.
effe off-topic: Is dat geruis loos genoeg voor opnames.

"the tricks of the trade!!!" mooi vak, mooi vak!

Ja hoor, dat hoort niet te ruisen. Er zijn nog veel meer van die grappen die eigenlijk horen bij de hogere geluidstechniek, maar we gaan niet alles verklappen.

B_2_the_a
1 januari 2008, 18:48
Op de old fashion manier.

apparaat instellen als pure delay, (input)aan sluiten op een auxillary kanaal, output op een ander kanaal.

Vlak voor het laatste woord pas uitsturen naar het effect en meteen weer dicht draaien.

zo staat het ook aangesloten!

gezien het nummer waar het om gaat redelijk snel is qua zang gaat dat een beetje moeilijk..
En zoals ik al zei, dat werkt niet perfect!

enige wat ik kan bedenken hoe dit werkt is als je tafel een mute knop voor een aux uitgang heeft, maar dat heeft helaas niet elke tafel en ik zit niet met de luxe om zelf zo'n tafel te hebben!

De Beer
2 januari 2008, 00:12
enige wat ik kan bedenken hoe dit werkt is als je tafel een mute knop voor een aux uitgang heeft, maar dat heeft helaas niet elke tafel en ik zit niet met de luxe om zelf zo'n tafel te hebben!dan kun je de truuk hier boven van Han S. gebruiken, dan moet je mixer wel voorzien zijn van een pre/post fader schakelaar voor de auxen.

Dan heb je in feite een aan/uit schakelaar...een hele kleine maar toch.

Of zelf een (non latching type)schakelaar in elkaar prutsen aan een draadje naar je insert punt(en), waarmee je de insert van je aux zou kunnen on-onderbreken.
Moet te doen zijn, inset send naar knopje, en als je hem indrukthoud weer terug naat de return. als het knopje niet is ingedrukt is je insert verbroken en heb je geen signaal. (iig als je insert verbroken word door het inprikken van de plug)

B_2_the_a
2 januari 2008, 07:40
dat laatste zou een goeie optie kunnen zijn..

alleen dat truukje van han zou niets worden, want ik zit bij elk optreden achter een andere tafel, dat is wel fucked...