PDA

View Full Version : Reverb?



Valoosj
31 december 2007, 00:25
Ik luisterde net nog eens naar dit filmpje, en ik vind Jerry Cantrell zijn klank echt geweldig, alleen al bij het openingsakkoord klinkt het super. Zijn geluid heeft zo iets enorm overweldigend, alsof hij in een enorme ruimte speelt (wat ook wel zo is, maar het valt nu echt op). Dus vroeg ik me af of hier reverb of een ander effect op zit.
http://youtube.com/watch?v=689PN4zTKZk

B_2_the_a
31 december 2007, 01:22
tis niet echt duidelijk :P
kut kwaliteit en schreeuwend publiek

denk dat de akoustische gitaar ook meehelpt

Valoosj
2 januari 2008, 12:33
daar ben ik niet echt veel mee Rob...

marter544
2 januari 2008, 13:13
Ben zelf ook groot fan van Alice In Chains, en weet dat Cantrell nu een Bogner met Marshall cabs gebruikt icm een pod XT en nog wat Line6 effecten, dus het is erg moeilijk te zeggen (je weet niet hoe hij de patches van z'n pod heeft..).

Ik denk dat je het moet zoeken in idd een erg warme amp met een warme reverb (en miss wat delay), en in dit clipje werkt de akoestische gitaar idd ook wel mee...

EDIT: owja, hij gebruikt een Fish pre-amp van Bogner, deze zijn erg zeldzaam, en kleine kans dus dat je hier aan zult komen..

Mitch
2 januari 2008, 13:19
daar ben ik niet echt veel mee Rob...
Nee, maar hij heeft een punt. Ik hoor vooral een hoop publiek, een onduidelijke gitaar die over de PA natuurlijk altijd een stuk meer druk heeft danj ij ooit thuis, in de oefenruimte of op het podium gaat horen en inderdaad de mix met de akoestische gitaar.
Je vraag is dus niet erg duidelijk als je het afzet tegen het filmpje. En als ik hem wel goed begrijp is het antwoord: dat geluid ga je never krijgen.

Valoosj
2 januari 2008, 21:38
Over die effectenmeuk van line6 heb ik op de Alice in Chains site ook wel wat gelezen, maar ik geloof er niet veel van. Z'n Rotovibe en Talkbox worden niet vermeldt, terwijl je op de meeste foto's van zijn bord, inclusief die van deze tour vooral die ziet liggen, net als zn wah.

Het dichtst dat ik toevallig bij zijn sound ben gekomen was bij Robert thuis op een Brunetti, dat kan Rob waarschijnlijk wel beamen.

Als ik ooit het geld heb test ik wel eens een Bogner uit, maar dan wel de Shiva (waar trouwens zeer vaak van gezegd wordt dat Cantrell er op speelt, al heb ik nog geen foto daarvan gezien.)

B_2_the_a
2 januari 2008, 22:50
dat kan Rob waarschijnlijk wel beamen.

tsja,
kan gebeuren,
schijnt dat ik goed ben in met knopjes spelen :D