PDA

View Full Version : 3e gitaar



GuitarMaster
4 februari 2003, 21:34
Je hebt de leadgitarist en de slaggitarist, maar sommige bands (bijvoorbeeld pearl jam) hebben 3 gitaristen, wat doet die 3e dan, je ziet hem wel een beetje spelen, maar ik snap niet wat ie doet.

hoofd
4 februari 2003, 21:47
Je kan toch verschillende akkoorden spelen, of hetzelfde akkoord op verschillende manieren, of anders aanslaan, of 1 gitarist speelt akkoorden, andere een loopje, en de derde pielt alles leuk aan elkaar, preferably met de zanglijnen mee ofzo. Met goeie muzikanten zijn de mogelijkheden eindeloos. En dan kan je natuurlijk altijd nog verschillende effecten op de verschillende gitaren gooien.

ColtraneMatrix
4 februari 2003, 22:38
wat dacht je van iron maiden? :wink:

Bigfoot414
8 februari 2003, 18:38
Iron Maiden? Stelletje watjes

Negative K3 fan
8 februari 2003, 19:06
Sonic youth, bij sommige liedjes wel vier gitaren. maar meestal 3 gitaren en 1 bas. 2 spelen een verschillende riffs, de ander noise/ondersteunende noten ofzo. Als je 3 gitaren hebt kom je er vast wel uit.

Jopie
8 februari 2003, 22:34
Iron Maiden , watjes? Bullshit , en ja Lynyrd Skynyrd had ook 3 gitaristen. 2 lead (Gary Rossington & Allen Collins) en dan nog een gitarist

Anders Destium
8 februari 2003, 22:40
Als je meerstemmig ritme speelt en ook nog apart solo's wil spelen is het wel aardig om met 3 gitaristen te spelen, dit is meestal meer iets dat je er in de studio bij zou mixen in de huidige tijd, maar vroeger.... Ik heb ook wel eens 2 elektrische gitaristen gezien en 1 permanent akoestisch, gewoon voor de volle klank :smile:

Een band met op de albums permanente drievoudige (studio) gitaarlijnen is Abigor, vaak nog redelijk ingenieus en ingewikkeld in elkaar gezet ook, nadeel is het feit dat het vrijwel onmogelijk is te muziek te ontleden :wink:

Pee
9 februari 2003, 09:54
en vier gitaristen en 2 bassisten?

http://www.satriani.com/2000/road/lwpg.cgi?start=0;showkey=G4-B2;dir=2001-07-22/;showimg=2001-07-22/G4-B2.jpg

skabouter
26 februari 2003, 16:13
2 bassen zie je niet zo vaak. alleen bij sommige fnk fusions enzo.

maar je ziet toch wel een hele gitaar bands joh. met 5 akoestisch, 4 electsche
en dan nog een bas en drum etc. vaak genoeg gezien, hoor

lord bean
3 maart 2003, 20:39
hehe.. ik heb laatst mijn 3e (elektrische)gitaar terug gegeven aan degene die hem ooit kado gaf (dat was dus mijn mijn eerste gitaar.)

Ronald
3 maart 2003, 21:32
klassieke orkesten enzo hebben toch ook een heleboel violen en fluiten en zo waarom zou je da niet meerdere gitaren kunnen hebben ? kan ook erg handig zijn bij snelle stukjes dat je die gewoon met zn tweeen doet , of je kan met zn tween het zelfde spelen en de 3e wa solo.

en als je 2 bassen gebruikt dan kan je toch bijvoorbeeld de ene met een plectrum laten spelen en de andere slappen

gewoon beetje fantasie gebruiken en je zou een heel podium vol kunnen zetten

zelf lijkt me 2 gitaristen een bassist een een drummer genoeg , in principe is 1 gitarist al genoeg , maar ik vind 2 gitaristen beter. de 2e kan bijvoorbeeld solo spelen

schaap
4 maart 2003, 10:42
twee gitaristen is wel genoeg vind ik, bij meer moet je echt goed zijn en weten wat je doet anders heb je er niks aan. Iron Maiden is ook een van de weinige bands die ik ken die dit doet en het ook nog goed gebruikt.