PDA

View Full Version : Mijn sound mist iets, maar ik weet niet precies WAT...



Arch_Evil
30 december 2007, 21:27
Hier een testopname:

http://media.putfile.com/testopname

Gewoon wat geimproviseerd, ik wilde weten hoe het klinkt als ik stukjes opneem via mijn PC. Het clean geluid ben ik wel tevreden over, maar het solo geluid MIST gewoon iets... En ik kom er niet precies achter wat het is... Het klinkt wat kaal... of schel... Iemand suggesties?

MichaelSS
30 december 2007, 21:32
Diepte?? Beetje Reverb ?

Zo klinkt het nogal bagger eerlijk gezegd.

bass blom
30 december 2007, 22:43
oei das wel rampzalig ja :D
een microfoon proberen beter? ik mag aannemen dat dit een line out o.i.d. opname is?

Bouke
30 december 2007, 22:55
is dit je gitaar via een metalzone rechtstreeks in de line-in.. nee wacht.. de mic-in van je pc?

Anyway.... Probeer het eens via een mic voor een gitaarversterker of een podje oid. Dan simuleer je een beetje een versterker, want dat is namelijk wat je mist in je geluid; de body van een versterker met een speaker.

Ik hoor zeker wel wat leuke stukkies in je spel, beetje onwennig nog, maar je gaat heel veel baat hebben bij lekker gitaargeluid in je opnames!

Podje kopen/lenen enneh... doorgaan!

Bouke

Arch_Evil
30 december 2007, 23:47
Nou, mijn gitaar gaat zeg maar in mijn AX3000G modelling processor, die gaat in een Kustom Quad 100DFX versterker, en een kabel uit de versterker line-out naar de PC's mic-in.

Ik heb het geluid al een beetje veranderd (minder mid en high en wat meer bas) maar als ik dat op dezelfde manier opneem, hoor ik weinig verschil, terwijl uit de versterker de verschillen veel groter klinken... Uberhaupt klinkt de opname stukken anders dan wanneer ik het rechtstreeks uit mijn versterker hoor, dus dan zal het daar wel aan liggen :)

http://media.putfile.com/melodie-18

Dit is het geluid als ik het opneem met een microfoon, alleen is mijn microfoonkabel niet lang genoeg, er zit ongeveer 4-5 meter tussen de versterker en mijn microfoon :satisfie:

K zal morgen wel een opname proberen te maken met de microfoon vlakbij de versterker.

bass blom
30 december 2007, 23:53
de versterker line-out naar de PC's mic-in :nervous:
daar is je krasserig geluid verklaard.

heeft de pc ook een line in?

of in je mixer settings line selecteren.

Riky
31 december 2007, 00:10
de versterker line-out naar de PC's mic-in :nervous:
daar is je krasserig geluid verklaard.

heeft de pc ook een line in?

of in je mixer settings line selecteren.



Ik doe het ook zo... Gewoon headphone uitgang in de pc z'n microfoon ingang... Heb alleen altijd last van veel ruis (iets stoort op mijn kamer met mij gitaar), maar mijn geluid word niet slecht...

Bouke
31 december 2007, 00:18
AX3000G modelling processor

Je hebt dus al een modeller.

Oke, maak op je koptelefoon die je aan je modeller hangt een patch die lekker klinkt (selecteer een amp/cab die je lekker vindt klinken. Eventueel nog wat reverb toevoegen of een ander effect naar keuze - NIET OVERDRIJVEN (overdriven mag wel een beetje).

En dan nu de truuk:

Sluitje modeller AX3000G via de line-outs met een kabeltje aan op de line-in van je pc. Sla dus je Kustom Trike huppeldepup versterker over (die is voor op het podium... of zo...).

Nu kun je hetzelfde mooie geluid opnemen als dat je hoorde op je koptelefoon. Ongeveer...

Jouw Korg heeft ook nog spdif-out dus je kunt eventueel ook nog digitaal je geluid naar je pc brengen.

Maar het simpelst in jouw geval is via de line-outs van je Korg naar de line-in van je (geluidskaart in je) pc.

C'est tout!

Bouke

von haulshoven
31 december 2007, 09:21
ik heb ook een ax3000g, line out gebruiken en niks ertussen
dit ding kan prima (lees beter dan de demofile...) klinken

plus, je bendings zijn niet helemaal zuiver aan het begin.