PDA

View Full Version : Holy Grail ruis



Autumnkid
30 december 2007, 21:14
Hoi

Net een Holy Grail Reverb-effectpedaal van Electro Harmonix gekocht.

Heb een ruisprobleem : Als ik de pedaal niet inschakel, klinkt alles zoals hij er niet zou tussenzitten. Schakel ik hem aan, dan komt er een redelijke hoeveelheid egale ruis door mijn versterker(tje). Op gelijk welke soort reverb ik hem ook zet, of als ik nu de draaiknop op minimum of maximum draai, het ruisen blijft gelijk. Alleen de pedaal uitswitchen (met knop, of voeding uittrekken) die het ruisen ophouden. Is dit normaal?

Zonder effecten klinkt mijn versterker normaal.

Merci!

Koen

Danieldg
30 december 2007, 21:23
Heb je al met een andere voeding/batterij geprobeerd? Als je ampère te hoog of te laag is kan je wel last van ruis hebben, dit had ik toch. De oplossing bleek gewoon een andere voeding te zijn.

Autumnkid
30 december 2007, 21:28
Tja, de voeding is de bijgeleverde EHX-voeding. De Holy Grail werkt niet met batterij... Hoop echt dat ik dit kan oplossen...

rscalex
30 december 2007, 22:58
en een afbeelding kan je niet vanaf je harde schijf tonen, die moet je eerst ergens uploaden, bv. bij imageshack

guitargeek3
31 december 2007, 16:32
Heb je toevallig nog een ander pedaal op de zelfde voeding staan?
De Holy Grail werkt niet samen met andere.

Autumnkid
1 januari 2008, 22:49
Hoi

Neen, ik heb slechts één EHX-effect. Die sluit ik aan met de bijgeleverde voeding. Ampere en wattage hebben dezelfde waardes op voeding als op pedaal...

Ik heb m'n gitaarkabels rechtstreeks zonder effect getest, en vandaar komt de storing niet.

Als ik mijn goedkoop Behringer-pedaaltje aansluit, dezelfde kabels, versterker & gitaar, op 9V batterij, heb ik een héél licht geruis, bijna niet hoorbaar... Het ligt dus waarschijnlijk echt wel aan de Holy Grail, veronderstel ik.

Groeten

Koen