PDA

View Full Version : beetje schuine nek richwood strat



rock 'n roll
30 december 2007, 20:50
Hey, ik verschoot me daarnet even de tering toen ik men plectrum tussen nek en snaren wild steken en het onmiddelijk uitviel.
Na even verstomd kijken kom ik erachter dat mijn nek scheef staat.
Dus daarmee bedoel ik dat hij schuin omhoog gaat vanaf de body, hij is niet krom ofzo maar staat gewoon schuin.
Nu dit is men eerste gitaar dus ik kan er bijna niets van, wel ligt ze redelijk dicht tegen de verwarming wat wel redelijk wat warmteverschillen met zich meebrengt, onmiddelijk verplaatst mijn schatje.

Ik ondervind geen hinder tijdens het spelen dus dat is niet zozeer het probleem.

Wat zou ik nu het best doen? onmiddelijk naar de gitaarboer gaan is niet echt een optie tenzij het echt nodig is, omdat dat nogal een hele tocht is.
Als het geen kwaad kan zou ik willen wachten tot mijn snaren versleten zijn, was ik toch van plan eerste keer even langs de winkel te gaan en te kijken hoe ze die er daar opleggen.

mvg :hippie:

Wickerman
30 december 2007, 20:51
Ik ondervind geen hinder tijdens het spelen dus dat is niet zozeer het probleem.

Probleem opgelost.


Kijk anders eens vanaf de kop richting de body, over de frets. Liggen de frets nog allemaal evenwijdig ?

rock 'n roll
30 december 2007, 20:54
frets liggen helemaal evenwijdig dus nek op zich is in orde.

Riky
30 december 2007, 21:14
komt het niet gewoon door de hoge actie (afstand van de snaar naar de hals ;hoe hoog de snaren op de hals staan) ?

Volgens mij staan de snaren gewoon zo hoog van de hals af dat er geen plectrum tussen blijft steken...

rock 'n roll
30 december 2007, 21:21
Vanboven blijft plectrum steken, zo ongeveer vanaf 5-6de fret blijft het niet meer steken.

Komt dan misschien omdat de brug te hoog staat? Maak ik me zorgen voor niets dan?

Riky
30 december 2007, 21:27
Komt dan misschien omdat de brug te hoog staat? Maak ik me zorgen voor niets dan?

Ja dat is het denk ik wel:) Bij bijna elke gitaar is de actie bij bijv. de 12e fret hoger dan bij de 1e....
Sommige mensen willen juist een wat hogere actie andere mensen niet.. IK heb mijn snaren het lieft zo dicht mogelijk op de hals liggen...

Als de hoogte van je snaren je niet bevalt zou ik hem even laten afstellen...

Als ze het prima vind zo... Dan moet je het gewoon zo laten:)

rock 'n roll
30 december 2007, 21:33
wow, wat een opluchting :hippie: . Ik ondervind geen enkele last tijdens het spelen dus het blijft maar zo :)
Weljah na vele te lezen blijft ze toch wat uit de buurt van de verwarming voor de zekerheid.

Hier mag een goedkoop hangslotje op :)

Wickerman
30 december 2007, 22:13
Toch nog eentje;


hou die gitaar toch maar uit de buurt van de verwarming ;)

Rormo
30 december 2007, 23:27
Vanboven blijft plectrum steken, zo ongeveer vanaf 5-6de fret blijft het niet meer steken.

Komt dan misschien omdat de brug te hoog staat? Maak ik me zorgen voor niets dan?

ehm, weet je wel zeker dat je een probleem hebt? Je plectrum blijft ook niet steken tussen snaren en fretbord voorbij de 5e fret. Dat doet het op mijn Gibson en Fender ook niet. Dat moet ook helemaal niet kunnen.

Ik vraag me af of je hals wel echt scheef staat of je brug te hoog. Volgens mij maak je je zorgen over niets.

Riky
31 december 2007, 00:05
ehm, weet je wel zeker dat je een probleem hebt? Je plectrum blijft ook niet steken tussen snaren en fretbord voorbij de 5e fret. Dat doet het op mijn Gibson en Fender ook niet. Dat moet ook helemaal niet kunnen.

Ik vraag me af of je hals wel echt scheef staat of je brug te hoog. Volgens mij maak je je zorgen over niets.


lees ff topic door :hippie: