PDA

View Full Version : Propleem met tascam 122L



DBD
30 december 2007, 20:46
Hallo Forumleden

Ik heb gisteren een tascam 122L gekocht. Latency in guitar rig bijna nihil, dus ok. Wat ik wel ervaar is, als ik deze geluidskaart koppel aan mijn gewone muziek installatie ik een bijna onaanhoorbaar geluid krijg. Ik heb dat vroeger nog voor gehad met een gewone geluidskaart die ik aan een versterker gekoppeld had. Dit kon ik dan enigsins verhelpen door de WAVE zo laag mogelijk in te stellen. Helaas als ik kijk bij de optie van de tascam kan ik nergens die WAVE terugvinden. Ook het volume kan men hierin niet veranderen. Ook als ik met de hoofdtelefoon luister via de tascam is het geluid ook niet best. Ik hoor dan vaak een "geklik" en "gekraak"?
Heeft er iemand een idee van wat ik fout doe.
Mvg DBD

savale
3 januari 2008, 14:33
Ik heb dezelfde "geluidskaart". Dat getik en gekraak kwam bij mij omdat ik een dual core systeem heb. Ik heb nu maar 1 core uitgeschakeld en alles problemen zijn over. Beetje een smerige oplossing, maar het is niet anders.
Check ook even of je de laatste firmware EN drivers hebt:

www.tascam.com -> support -> resources -> computer products -> us122L

Laat even horen of het lukt

DBD
10 januari 2008, 12:48
Het probleem lag bij de hifi versterker. Het was zo'n combi ding met enkel een ingang voor de PHONO. Ik heb dan geprobeerd met een degelijke versterker via de CD-ingang en alles lijkt nu vlot te werken. Ben tevreden over de tascam. Geen hoorbare lantency en vlotte "bediening". Bedankt voor de link, ik zal eens de drivers eens nakijken.
Mvg DBD

savale
11 januari 2008, 14:21
Het probleem lag bij de hifi versterker. Het was zo'n combi ding met enkel een ingang voor de PHONO. Ik heb dan geprobeerd met een degelijke versterker via de CD-ingang en alles lijkt nu vlot te werken. Ben tevreden over de tascam. Geen hoorbare lantency en vlotte "bediening". Bedankt voor de link, ik zal eens de drivers eens nakijken.
Mvg DBD

Ok mooi dat het opgelost is! Wat voor specs heb je en welke latency instelling draai je? Ik heb vollop problemen helaas, dus ik zou niet te enthousiast je firmware en drivers gaan updaten als het gewoon goed werkt nu :)

DBD
12 januari 2008, 09:41
De configuratie van de pc weet ik P4 2400, 768mb ram (256+512), Dus al ietwat oudere PC. De latancy ken ik niet uit het hoofd maar het is niet hoorbaar met mijn ONgeoefend oor. Opnemen lukt ook naar behoren, zelfs met gitaarrig en demo versie van ableton live 7. Zal je de verdere instellingen van de tascam wel toesturen indien u dit wenst.
Mvg DBD