PDA

View Full Version : jcm 800



thekid
30 december 2007, 20:18
Hoi

Hier zijn Misschien meerdere vragen over gesteld maar ik durf het toch nog eens te vragen :p .

Ik ben aan het rondkijken voor een marshall jcm 800, maar er zijn er verschillende kan iemand meer uitleg geven tussen de verschillende soorten en wat is de echte rock jcm 800.

TimmU
30 december 2007, 20:20
de echte rocker is de Marshall JCM800 2203. en op dit forum zitten zat mensen met een JCM800 in alle kleuren,types,formaten,geuren,en weetikveel wat meer.Dus gebruik is even de zoekfunctie zou ik zeggen.
tip : www.google.nl schijnt ook goed te werken!

thekid
30 december 2007, 20:39
Oke maar je hebt hebt het antwoord al gegeven ik moest dit alleen maar weten eigenlijk.


misschien nog even dit die twee ingangen zijn is die enen een cleane ingang en de andere een dirty of hoe zit dat.

Lexvandoef
30 december 2007, 20:40
Ja een enthousiaste JMP 2203 gebruiker hiero. Dat is de voorloper van de jcm800 2203. Tis een hele fijne rock/hardrock/blues versterker. Maar hij is wel een beetje een one-trick-pony, geeft niks, want wattie doet doetie goed, maar ik moet er bijvoorbeeld wel een cleane amp naast zetten om ook nog cleane geluiden te hebben.

Er is trouwens idd wel veel te vinden op dit forum over de jcm800.

Edit: Over die ingangen, de lo input slaat als het ware een gainstage over waardoor hij idd clean is, maar wel veel zachter dan de hi input. De hi input is odd de overdrive ingang. Je kan er alleen geen 2 kabels tegelijk in steken, zodat je kan afwisselen tussen clean en od. Ik heb het weleens een geprobeerd, maar het lijkt dan wel of allebei de ingangen over gaan op de lo input.

Chris Winsemius
30 december 2007, 20:43
De echte JCM800 is natuurlijk de JCM888! :D LOL

In het algemeen worden de 1 kanaals master-volume modellen met twee inputs als DE JCM800s gezien. Globaal gesproken heb je nog andere basis-types:
- 1tje met 4 ingangen, lijkt (wat) op de jaren 70 SuperLeads qua sound en volume
- 2 kanaals met reverb en footswitch, oa. gebruikt door de gitarist van RATM.

Door de jaren heen hebben de meeste JCM800 (subtiele) wijzigingen in het circuit/etc. gehad.

Lexvandoef
30 december 2007, 20:44
De echte JCM800 is natuurlijk de JCM888! :D LOL

En dat klopt ook! :seriousf:

johantipker
30 december 2007, 20:50
De echte JCM800 is natuurlijk de JCM888! :D LOL



Door de jaren heen hebben de meeste JCM800 (subtiele) wijzigingen in het circuit/etc. gehad.


...buizen ... zooi.. trafo's eruit, transistors er in??? :seriousf: :D

Guinness
6 januari 2008, 00:52
Oh ja, de jcm800 vreet pedalen als kleuters koekjes....

the sure thing
8 januari 2008, 21:21
Oh ja, de jcm800 vreet pedalen als kleuters koekjes....Yep... Daarom doe ik mijn JCM800 niet weg, terwijl ik m alleen clean heb ingesteld! De pedalen doen al het werk!

VanMeekeren
12 januari 2008, 11:51
Ik heb zelf ook een JCM 800.. alleen de 2204 variant.

Ik wou zelf ook nog een kleine kanttekening zetten bij de Inputs. Je hebt JCM800's met verticale en horizontale Inputs. De verticale zijn de oudere.

Die verticale klinken - over het algemeen - beter, niet omdat de inputs zoveel verschillen. Maar puur omdat de horizontale-input-versterkers later zijn gebouwd en daardoor mindere trafo's en filters hebben. Marshall deed dit om kosten te besparen.

de 2203 met verticale Inputs zijn gewilder dan dezelfden met horizontale inputs.


Van Meekeren

pol
12 januari 2008, 14:54
bij de 50 watters is er niks aan het circuit veranderd, de horizontale wel, die heeft wat minder filtering op voeding zitten, maar slechter klinken vond ik die toch niet, zat niet meer verschil op als tussen 2 amps met horizontale inputs.

op die jcm800's zit altijd wel wat variatie, en bij de 2210 moet je net de latere versies hebben, heb er zo eentje gehad en dat was een bom van een versterker.

van de 2203 heb ik ook eentje met horizontale en eentje met vertikale inputs gehad, was toch +- hetzelfde qua sound.

dus test voor je koopt, er zijn altijd variaties, en ze klinken allemaal net iets anders.
leukste is natuurlijk als je kan vergelijken met paar andere jcm800's.