PDA

View Full Version : Ovation voelt nattigheid...wat nu?HELP!



NikkiG
30 december 2007, 19:46
Dit is een raar probleem, vanmiddag pakte ik m'n gitaar en er zat 'n luchtje aan, ik draaide 'em wat en er kwam een plasje uit de klankkast...niet goed, dus!! Na een kruisverhoor aan mijn zoontje waar ik gezien zijn leeftijd niet heel veel wijzer van werd zijn er 2 opties: hij(houdt vol van niet) of zijn vriendje(waren even stiekem op zolder, deur niet op slot) heeft er op 1 of andere manier water in gedaan, of erger nog: door het gaatje gepiest?????
Jaja mensen, lach maar, maar ik zit er nu mee......Ik laat em nu maar een nachtje drogen, maar what else kan ik nu nog doen? Het is een Ovation, semi-acoustisch met een kunsstof achterkant maar helaas ook met draadjes en een element enzo. In elk geval heeft hij niet heftig onder water gestaan. Mijn versterker wordt morgen gebracht dus ik moet wachten om te kijken of alles het nog doet...wat denken jullie, moet ik hard vrezen, valt er iets te redden?

Een PISlinke mama...

wietse
30 december 2007, 20:01
goed laten drogen en denk dat alles het wel zal doen alleen hij blijft stinken natuurlijk.
kan erger, de gitaar van een vriend van me is eens als krabpaal gebruikt door hun nieuwe jonge kat, daar word je natuurlijk heel erg pissig van.

NikkiG
30 december 2007, 20:09
Yeah right, ik ben i.d.d. helemaal over de ZEIK geweest eventjes....Er zit i.d.d. een luchtje aan, maar als nieuw materiaal vochtig wordt kan alles ook gaan stinken natuurlijk. En ik vraag me af of er nog iets gaat kromtrekken door het vocht. Tja ook al heb je geen huisdier, zit je soms toch met de gevolgen van KATTEkwaad uithalen.....
Deze week eindelijk maar es die nieuwe gitaarkoffer halen.....

wietse
30 december 2007, 20:31
haal gewoon een muurhaak, lekker hoog ophangen zodat de kinderen er niet bij kunnen, veilig en staat ook nog eens mooi.

Riky
30 december 2007, 20:36
Zorg wel dat hij goed droog wordt... Zet er bijvoorbeeld een electrische waaier op ofzo... Als hij de lang nat blijft krijg je misschien vocht plekken...

Suc6 ermee!

BrianMay
30 december 2007, 20:50
Misschien kun je zo;n zakje met van die vochtabsorberende korrels tijdelijk binnenin je klankkast leggen?

Gearjunkie
30 december 2007, 22:20
Ik lach niet....

Ik weet niet, maar als de PISlinke mamma handig is... of wellicht de pappa, zou ik de electronica proberen te verwijderen en zo droog maken.
Verder ook de snaren eraf, zodat je goed bij het gat kan. Eventueel die korrels erin (kattebakkorrels??) om hem helemaal op te laten drogen. Of met een föhn natuurlijk...

Is wel balen natuurlijk, ik leef met je mee!

marter544
30 december 2007, 22:35
Das kloten.. Ik zou het element er niet uit halen, en ook niks erin, gewoon natuurlijk laten drogen, lijkt me dat je dan de meeste kans hebt op geen komtrekkingen.

zjanke
30 december 2007, 22:41
Leg hem op zijn rug, omdat je een Ovation hebt zal het water in de ronde back blijven staan. Zoveel mogelijk water met een doek eruit proberen te deppen en vervolgens gewoon plat op zijn rug laten drogen, fohn lijkt me geen goed idee omdat je dan wel erg veel warmte op een plaats krijgt. Als je van die zakjes silicagel kunt vinden moet je die er in gooien. Als het water er niet te lang in heeft gezeten zou ik me niet te druk maken om de electronica. Ik heb ooit een lekkage gehad waarbij er 1 cm water in mijn pedalboard heeft gestaan en na gewoon opdrogen (zonder fohn's, ventilators etc) heb ik er nooit problemen mee gehad. Ook mijn acoustische gitaar was zeiknat (stond er in een standaard naast) en die heb ik alleen met een doek droog gemaakt, ook geen problemen.

In ieder geval succes...

DeiDRagonas
30 december 2007, 22:41
Das kloten.. Ik zou het element er niet uit halen, en ook niks erin, gewoon natuurlijk laten drogen, lijkt me dat je dan de meeste kans hebt op geen komtrekkingen.


Wat deze meneer zegt idd....

Dus GEEN idiote acties uithalen met shit in je gitaar gooien of electronica slopen. Waarschijnlijk doet ie het gewoon nog namelijk. Oh, en misschien een beetje obvious he... Maar zet hem niet voor de verwarming. Kameraad zette zn nat geworden gitaar lekker een dag voor de verwarming te drogen.. foutje... Was niks meer mee te beginnen toen.

Grt en sterkte.. Roy.

axmaster
31 december 2007, 17:24
Vervelend voor je! Ik zou de gitaar bij kamertemperatuur laten drogen en kijken hoe e.e.a. uitpakt. En als vader van een zeer ondernemend tweejarig mannetje bedank ik je voor deze impliciete waarschuwing!

Groet,

Peter