PDA

View Full Version : Hellup me plzz .. buizenprobleempje



Shay
4 februari 2003, 21:30
Allo,

Was vandaag als een gek gaan zoeken (ik kon gewoon niet meer wachten, stom van me) maar ik heb een bijna nieuwe gevonden en ook gekocht.
Volgende probleempjes;

Een buisje doet het niet, tenminste hij brandt niet (als ie niet brand doet ie het toch ook niet??), Toen ik de twee buisjes omwisselde deed ie nog niet. Dus ik mag aannemen dat het aan het buisje ligt en niet ergens anders aan??? Want die ene die het wel deed, deed het goed op de andere socket.

Wat is nou eigenlijk het gevolg van een v-twin met maar een werkende buis betreffende het geluid??

De blues kanaal heeft veel meer gain dan de solo kanaal, dit hoort toch niet zo te zijn??

Verder bromt ie een klein beetje op de blues kanaal, ik dacht dat dit kwam doordat de opstelling niet geaard was of dat ene buisje wat het niet doet..

hellup

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shay op 2003-02-05 10:25 ]</font>

aadplagiaat
4 februari 2003, 21:40
Hmm, bijna nieuw he? Zeker van een oud vrouwtje geweest?

Is het wel het goede type buis? Zo ja, ik denk dat je gelijk hebt, dan is die ook stuk.

Zo nee, dan zijn misschien de aansluitingen anders van de gloeispanning en dan werkt-ie dus niet.

Je laatste vraag: de tweede buis dient in dit geval dus voor je "lead" channel. Dat werkt dus niet meer goed.

Die brom komt dus duidelijk van die ene niet werkende buis. Ook het verschil in volume.

Ga naar een goede muziekwinkel voor een echt nieuwe buis.

Shay
4 februari 2003, 21:44
Hoi,

Thnx voor je snelle reddingsactie &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">

Als ik de buisjes omwissel dan doet de ene die het eerst niet deed nog 'steeds' niet. Dus ik denk dat het 'niet' aan de socket ligt maar aan het buisje, wat denk jij? Dus geen ernstige mankementen???

Hoe komt het dat als ik ze omwissel dat de solo kanaal nog steeds minder gain heeft dan de blues kanaal??

p.s. wat kost een 12ax7 in de muziekboer?



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shay op 2003-02-04 21:47 ]</font>

aadplagiaat
4 februari 2003, 21:59
Op 2003-02-04 21:44, schreef Shay:
Hoi,

Thnx voor je snelle reddingsactie :smile:

K dan

Als ik de buisjes omwissel dan doet de ene die het eerst niet deed nog 'steeds' niet. Dus ik denk dat het 'niet' aan de socket ligt maar aan het buisje, wat denk jij? Dus geen ernstige mankementen???

idd, klopt volgens mij. Het ene buisje is stuk (het "oude" dus) en het "bijna nieuwe" is niet goed, of ook stuk.

Hoe komt het dat als ik ze omwissel dat de solo kanaal nog steeds minder gain heeft dan de blues kanaal??

Goeie vraag, maar dat kan ik even niet verklaren. Kan gaan gissen maar wat heb je daaraan? :smile:

p.s. wat kost een 12ax7 in de muziekboer?

voor een begin vergelijk:
http://www.thetubestore.com/12ax70ectyp.html

gevonden via google.




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shay op 2003-02-04 21:47 ]</font>

Shay
4 februari 2003, 22:02
Ik blijf met vragen komen zeg ...

Nog eentje om het af te leren .. Kan het zo zijn dat als je de verkeerde buisjes gebruikt dat je preamp zelf dan naar de mallemoer kan gaan??

greetz

aadplagiaat
4 februari 2003, 22:10
Mwa, valt wel mee denk ik.

Mitch
4 februari 2003, 22:14
Kon je nog onder je bestelling vandaan komen dan ?

Shay
4 februari 2003, 22:16
Op 2003-02-04 22:14, schreef Seymour Paul:
Kon je nog onder je bestelling vandaan komen dan ?


Natuurlijk, toen ik ze belde zeiden ze dat het 799 ipv 499 kost. Voor dat bedrag had ik em niet besteld dus gaat de deal niet door.

Mitch
4 februari 2003, 22:17
O, sorry, ik lees net het andere topic.
Voor 799 zijn er betere pre-amps ja...

Shay
4 februari 2003, 22:17
Op 2003-02-04 22:10, schreef aadplagiaat:
Mwa, valt wel mee denk ik.


valt wel mee????? hoe bedoel je??

Mitch
4 februari 2003, 22:49
Heb je die van die advertentie van 2ehands.nl ?????????????????????????
Of zet je hem daar zelf weer te koop ?!?!?!?!

FragDaddy
4 februari 2003, 23:27
Ik blijf met vragen komen zeg ...

Nog eentje om het af te leren .. Kan het zo zijn dat als je de verkeerde buisjes gebruikt dat je preamp zelf dan naar de mallemoer kan gaan??

greetz


de buisjes die in dat buisvoetje passen, werken gewoon. dus verkeerd type of versterker slopen met verkeerd type gaat je niet lukken omdat een echt verkeerd type gewoon domweg niet past. je kunt wel een heel ander geluid krijgen door andere types preamp buisjes erin te drukken. maar dat is weer een heel ander verhaal.

wat kost een pre-amp buisje ongeveer? 10 euro ongeveer.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-02-04 23:28 ]</font>

aadplagiaat
4 februari 2003, 23:38
Op 2003-02-04 23:27, schreef FragDaddy:


de buisjes die in dat buisvoetje passen, werken gewoon. dus verkeerd type of versterker slopen met verkeerd type gaat je niet lukken omdat een echt verkeerd type gewoon domweg niet past. je kunt wel een heel ander geluid krijgen door andere types preamp buisjes erin te drukken. maar dat is weer een heel ander verhaal.

**Niet helemaal waar, aangezien er buizen zijn met dezelfde voet als de AX-7 maar anders van binnen (EF86 bijv.). Zelfde noval-voet. Maar aangezien je daar niet zo gauw aankomt is dat gevaar niet zo groot.**

wat kost een pre-amp buisje ongeveer? 10 euro ongeveer.

Shay
5 februari 2003, 08:54
Maar ja, als een buis niet brand dan doet ie het toch niet??!!

Mitch
5 februari 2003, 10:48
Nieuwsgierig als ik ben:


Op 2003-02-04 22:49, schreef Seymour Paul:
Heb je die van die advertentie van 2ehands.nl ?????????????????????????
Of zet je hem daar zelf weer te koop ?!?!?!?!