PDA

View Full Version : gezocht: f...cloth (?) nieuwe akoestische gitaarfabrikant, zegt het iemand iets?



dubdub
30 december 2007, 18:55
hallo allemaal!

ik heb bij Melodie in Putten gitaren geprobeerd van een aantal maanden oud gitaarmerk, f...cloth, ik weet dus niet meer hoe het heet. het waren kwalitatief erg goede gitaren, volledig massief voor ergens tussen de 400-500, o.a. jumbo model met fishman-elementen. het is afkomstig van iemand die eerst gitaarbouwer was maar nu een productielijn is begonnen. ringing a bell? als iemand me kan helpen met de volledige naam zou het al geweldig zijn!
alvast bedankt
renske

HenryCrun
30 december 2007, 19:42
Fairclough misschien?

http://www.gotoguitars.com/faircloughguitars/4520079063

dubdub
30 december 2007, 20:25
yes!!! super bedankt! lang leve gitaarnet :D

Megalomanian
31 december 2007, 08:46
Ben nieuwsgierig geworden, zal vandeweek eens gaan kijken.
Weet je toevallig of Melodie ook linkshandige modellen heeft staan?

dubdub
31 december 2007, 11:13
weet ik niet goed, maar ik zou het wel even proberen of anders even bellen, ze hadden er meerdere van staan... succes!

PI3T3R
16 januari 2008, 15:59
Ja heb de gitaar ook eens ergens gezien. ben op zoek naar electro-acoestische gitaar, maar heb daar zeer weinig verstand van. hoe zou je deze gitaar kunnen kenmerken? voor welke stijlen zijn ze te gebruiken? hoe klinkt ze versterkt/niet versterkt? en wat zijn vergelijkbare gitaren?

mvg Pieter

dubdub
18 januari 2008, 23:27
heej pieter..
je kunt veel info vinden op de site die hierboven genoemd is. je hebt keus uit zes modellen, waarvan het model en het geluid je gewoon moet aanstaan, maar die volgens mij allemaal leverbaar in de semi-acoustische versie met cutaway (hap eruit voor het hoge noten spelen) en element erin.
het bijzondere van deze gitaren is dat ze een enorme kwaliteit hebben. ik weet niet of je het wat zegt, maar de hele kast is van massief hout, de rozet, de versiering rond het klankgat, en de stemknopjes zijn van hout en niet van goedkoop plastic, goede afwerking en een goed gerenommeerd merk element erin. het geluid is kwalitatief goed, helder geluid, maar dat moet je echt zelf beoordelen, smaken verschillen... de officiele prijs is 450 voor het handzaamste model de sky concert, en in die prijsklasse vind je bijna geen gitaren met al die dingen die ik opgenoemd heb. het is nog zo goedkoop omdat het een brandnieuw merk is, met weinig naamsbekendheid en dus moeten de prijzen laag blijven.
de verkoper heeft hem ook aangeprezen als kwaliteitsspul, en je kunt proberen een mooie deal te maken. een stevige tas komt erbij.
je kunt allerlei muziek ermee spelen natuurlijk, met zulke gitaren kun je akoustisch, rock, blues, jazz en wat je maar wil spelen, het zijn gewoon goeie basisgitaren.

i say: go for it, maar bespeel hem wel zelf eerst om te kijken of het geluid je aanstaat, en eventueel verschillende modellen. de sky concert en de river dreadnought (zie site) zijn de meest geschikt voor normaal semi-akoestisch gebruik. succes!