PDA

View Full Version : onderdeel voor akkoestische EKO gitaar



patxan
30 december 2007, 18:46
Hallo,

Ik heb vorig jaar een prachtige akkoestische 12-snarige eko ranger gitaar gekregen. Helaas is het stemmechaniek met de 6 snaren (uiteraard aan 1 kant) kapot en ik ben dus op zoek naar iemand die zo'n origineel stemmechaniek en stemknoppen in zijn bezit heeft.
Uiteraard kan ik via via wel aan nieuwe mechanieken met knoppen komen, maar het originele is gewoon mooier.

Kan iemand helpen ???

Alvast bedankt,
Patrick

Eko
31 december 2007, 00:23
Patrick,
Deze gitaren zijn met duizenden verkocht en regelmatig voor slechts enkele tientjes te koop. Misschien goedkoper dan 2 nieuwe stelmechanieken halen.
Veel Eko Rangers hebben kapotte of bolstaande bovenbladen en worden daarom voor weinig van de hand gedaan.

patxan
31 december 2007, 10:22
Bedankt voor je reactie,

Ik heb reeds op de 2ehands sites gekeken en diverse aanbieders gesproken, maar daar wordt toch al snel ca. 100 euro gevraagd (zelfs met gebolde bovenbladen en voor 1 stemmechaniek is dit weer de andere kant.
1 hele nieuwe gitaar werkt voor mijn niet, omdat ik deze gitaar vorig jaar van mijn oom geerft heb en er zo voor mij veel waarde aanhangt.

in ieder geval bedankt voor je reactie.
Patrick

wietse
31 december 2007, 10:40
wat is er precies stuk aan de tuners en welk type zit er op?
jawel er zijn verschillende types stemmechanieken gebruikt, want ik heb vorig jaar nog een 12snarige EKO gesloopt dus heb wel wat liggen.
ook heb ik geen idee waar je woont, (moest eigenlijk een verplicht veld zijn bij het registreren) en om iemand te kunnen helpen is de woonplaats weten wel handig, ken ook wel wat EKO verzamelaars uit regio den haag.

patxan
1 januari 2008, 20:44
Hallo Wietse,

Allereerst ": bedankt voor je reactie.

Kan niet zien welk type en kan alleen aflezen van de gitaar dat het een Ranger 12 betreft.
Het gaat om het totale mechaniek waar de 6 stemknoppen aan vastzitten.
Er is nl 1 originele knop vervangen door een iets te grote knop.
Ik vrees dat mijn oom destijds om de grote knop te laten passen een stukje van het houdertje heeft afgevijld/geknipt en zonder resultaat, want de te grote knop past nog niet en draait met het stemmen uit het houdertje.
Aangezien bij deze gitaar alle stemknoppen op 1 mechaniek zitten ben ik dus op zoek naar het mechaniek met 6 knoppen en omdat alleen de originele past bij het andere (nog goede) mechaniek met 6 knoppen zal het dus een origineel mechaniek moeten zijn met 6 knoppen.

Hoop dat je het een beetje begrijpt, want kan me voorstellen dat mijn verhaal verwarrend is.

Weet niet hoe ik een foto kan invoegen, maar dit is mijn mailadres: patxan@casema.nl
Misschien kun je een mail sturen kan ik op mijn beurt even een foto van het mechaniek sturen (zodoende blijft jouw mailadres prive voor iedereen) en kan ik laten zien wat er precies aan schort.

Excuses voor het missen van het invullen van de woonplaats, maar ik ben woonachtig in Capelle aan den IJssel.

Alvast bedankt,
Patrick

patxan
4 januari 2008, 14:44
Hallo Wietse,

Heb je nog kans gezien om te kijken naar je gesloopte EKo gitaar of evt contactgegevens van de eko verzamelaars die je kent uit Den Haag ?

Alvast bedankt,
Patrick

patxan
26 januari 2008, 14:47
Hallo,

Is er misschien nog iemand die me kan helpen aan een stemmechaniek.

Wietse,
Kan jij nog iets laten weten.


Alvast bedankt,
Patrick

John Do
28 februari 2008, 17:54
Hallo.
Ik heb vorige week ook een eko ranger 12 gekocht waarvan ook een
stemelement moest worden vervangen.
Ik heb besloten om ze compleet te vernieuwen dus 2 nieuwe set strips besteld.
Ik heb gezocht naar deze elementen op mpl (inderdaad gevraagd naar een sloop eko, of onderdelen) en kwam bij iemand terecht die het een ander had liggen.
Afijn ik heb ze besteld en als het goed is komen ze morgen of Zaterdag binnen.
Als je stemmechanieken intypt op MPL kom je van zelf bij de advertentie terecht, wellicht heeft hij er nog een paar liggen.
Ik laat het tzt weten als het gelukt is.

John Do
1 maart 2008, 10:18
Het is inmiddels gelukt.
Ik heb 2 nieuwe sets er op gezet en het paste precies allemaal.
Ik weet, het is niet orgineel maar ik vind het een
geweldig resultaat :cooler:

patxan
21 maart 2008, 15:39
Hallo John,

Ben wat laat met reactie, maar heb erg lang niet achter de pc kunnen kruipen.
Bedankt voor je reactie en goed dat je het voor elkaar hebt met die 2 mechanieken.
Heb zelf uiteraard ook op mpl gezocht, maar ben niet zo ver gekomen als jij en wil je dan ook vragen bij wie of welke advertentie je de mechanieken hebt kunnen overnemen.

Groeten,
Patrick