PDA

View Full Version : Nieuwe aanwinst: Burny LPC #3: "The Black One"



Speeddemon
30 december 2007, 18:02
Eigenlijk al ruim een maand of wat in m'n bezit, maar ik moest het al die tijd zonder digicam stellen.

Maar nu dan; mijn nieuwste (en misschien wel nieuwe favoriete) schatje:

ZO WAS IE:
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/IMG_7469.jpg




ZO IS IE NU:
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/BurnyBlack.jpg


http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/BurnyBlack2.jpg

Hij/zij heeft dezelfde 'mods/upgrades/pimping' ondergaan als m'n crème-kleurige Randy Rhoads-LPC:
-Grover Rotomatic 18:1 tuners
-GFS Vintage '59 Alnico PAF neck
-GFS Crunchy PAF bridge
-Switchcraft long 3-way switch (gold)
-Switchcraft gold jack
-nieuwe gouden GFS brug en tailpiece
-nieuwe, zwart metalen jackplate
-nieuwe zwarten switch-ring
-nieuwe gouden strap-buttons
-Les Paul Custom (original Gibson part) truss rod cover
-nieuwe (want ontbrak) pickguard met gouden bracket.
-de zwarte speedknobs van m'n 1e Burny LPC zitten nu hierop. Deze zijn makkelijker te pakken (ivm latere push/pull pots) dan de originele bell-knobs.

Wat moet er nog aan gebeuren?
-Tusq topkam
-2 push/pull pots voor de beide tone-pots, zodat beide elementen split-baar zijn.
-hoge kwaliteits volumepots
-Orange drop of Mallory caps
-zeer waarschijnlijk een fret-vlakking of een refretting.

Hoe is ie?
Geweldig! maar...

hij heeft wel de meeste fretwear van al m'n gitaren en echt wat dode punten, als je een flinke (1 1/2) bend maakt boven de 14e positie.
Ik ben bang dat ik dan die mooie, chique fret-edge bindings kwijt raak, als er nieuwe frets op moeten.
Het voordeel is wel dat ik dan eindelijk brede frets erop kan gooien, want daar speel ik toch fijner mee, dan met deze smalle streepjes.

Qua sound is ie werelds! Echt fenomenaal strak, vol karakter en mojo. Ik twijfel er dan ook aan of ik er wel treble bleed caps op zet, aangezien die volgens mij ook de basis-sound enigzins aantasten.
Afgezien van de fretwear speelt ie ook als vlammende bliksem.


Nu nog werken aan m'n Doug Aldrich-sixpack en gaan met die banaan! :cooler:

Lexvandoef
30 december 2007, 18:21
gaaf! Gefeliciteerd, die japanse bakkies zijn echt te gek! Veel plezier dermee.

pietjeekes
30 december 2007, 18:56
gratz mooi ik kan alleen maar van zo'n gitaar dromen

Speeddemon
30 december 2007, 19:00
gratz mooi ik kan alleen maar van zo'n gitaar dromen
Ebay rondsnuffelen en onderhandelen=Epi prijs, goeie (Gibson) kwaliteit. :satisfie:

Je moet het alleen aandurven een gitaar ongezien/onbespeeld te kopen. Maar ik kan ondertussen aardig het kaf van het koren scheiden.

fransoos
30 december 2007, 19:25
Ebay rondsnuffelen en onderhandelen=Epi prijs, goeie (Gibson) kwaliteit. :satisfie:

Je moet het alleen aandurven een gitaar ongezien/onbespeeld te kopen. Maar ik kan ondertussen aardig het kaf van het koren scheiden.

hi, speeddemon, just my piece of cake !!
mooiman, zaten er V1's in ? ik heb er ook een zwarte custom maar mijn vh1's
klinken wat doffer dan die in mijn begin '80-er.
zijn die GFS werkelijk beter ?
zo te zien is deze van eind '80.
bij Bob de Bouwer laten doen. ?

lekker beest !! ( de gitaar dan )

Speeddemon
30 december 2007, 19:42
hi, speeddemon, just my piece of cake !!
mooiman, zaten er V1's in ? ik heb er ook een zwarte custom maar mijn vh1's
klinken wat doffer dan die in mijn begin '80-er.
zijn die GFS werkelijk beter ?
zo te zien is deze van eind '80.
bij Bob de Bouwer laten doen. ?

lekker beest !! ( de gitaar dan )
volgens mij geen VH-1's hierin, maar weet 't niet 100% zeker. Boeide me ook niet zoveel, omdat ik wist dat ik hier die GFS's in ging gooien.

Maar gezien de trussrod cover en de inlay is ie volgens mij juist begin 80's.
De latere Burny's (zoals de Tobacco Burst die ik te koop heb staan) hebben zo'n "S" achtige diamond inlay, m.a.w.: de linkerbovenhoek en rechteronderhoek zijn met elkaar verbonden door het schuine rechthoekje in 't midden.

Heb zelf 2/3e van de werkzaamheden gedaan en Bob het laatste gedeelte (brug pickup installeren, brug intoneren, afstellen, truss rod afstellen).

Ik vind de GFS's echt geweldig en ik vind het ergens ook erg grappig dat ik (die toch best wel 'discerning ears' heeft en diverse aftermarket pick-ups heeft getest) zeer blij kan zijn met 2 elementen van samen nog geen 50 euro, terwijl 2 medeforumleden hier Bare Knuckle na Bare Knuckle à 150-200 euro verslijten binnen een paar maanden in hun Les Pauls.

Sommige mensen luisteren volgens mij meer met hun portemonnee... :chicken:

Laat ik het zo zeggen; ik hoor wat ik wil en moet horen uit een Les Paul met dit setje GFS's; die VIntage '59 neck geeft wel zo'n mooie ronde, bell-like Slash tone, met veel 'bluesyness' en 'sju'.

Ik heb de VH-1's uit m'n Tobacco Burst wel bewust laten zitten; aan die gitaar is niks gedaan door mij. Vorige eigenaar heeft er alleen een Corian topkam opgezet. De VH-1's lijken iets opener/helderder, maar ook rustiger/subtieler te klinken dan de GFS's van m'n andere Burny's.

Maar goed, het hout doet ook erg veel; deze zwarte Burny klinkt wat strakker dan m'n crèmekleurige; welke juist rond en smooth klinkt, terwijl er toch echt dezelfde elementen inliggen.

Franc
31 december 2007, 10:12
Mooi ding.... hij heeft iets bekends :chicken:

rocker_71
31 december 2007, 11:13
Netjes gedaan joh...mooi ding.

Orpheo
31 december 2007, 11:51
Ik vind die GFS'jes ook fantastisch :) Ik heb een set BKP's uit een gitaar gehaald omdat ik graag GFS had. fijne dingen :) Ik weet dat je mij bedoelde met


2 medeforumleden hier Bare Knuckle na Bare Knuckle à 150-200 euro verslijten binnen een paar maanden in hun Les Pauls.

Ik heb maar 3 sets ooit verbruikt, en 2 verkocht, en nu er maar eentje over in m'n gold custom...In mijn black beauty en in de paarse quilt heb ik ook GFS zitten. crunchy paf en '59 in de BB, en in de paarse 4 singlecoils (2 singlecoilsized humbuckers en 2 stratsingles, om daar 2 motherbucker achtige hummies mee te maken; waanzinnig dikke sound. wel transparant, lekker diepgang, heel 3D achtig).

Ik vind het heel, heel erg jammer dat je je burny zo hebt toegetakelt. Nagelnieuwe hardware, nagelnieuwe tuners, pickups, etc etc. Ik zou de pickupcovers even bewerken met wat schuurpapier, en de ouwe tailstop/brug installeren. Een gitaar die druipt van de mojo en vintage vibe, en dan die nieuwe pickups... Ik vind 't zonde, maar het neemt niet weg dat 't een geweldige gitaar is.

Speeddemon
31 december 2007, 13:09
@Franc: yep, once you go black... :satisfie:

@Orph: ik vind het meer mojo hebben als de 'wear' op de hardware van mijzelf komt, door gewoon er veel op te spelen. Als over een jaar of 5 de hardware er verweerd uit ziet, dan komt dat door MIJN 'bloed, zweet en tranen', in plaats van door de luchtvochtigheidsgraad van één of ander Japans pakhuis...

Ik wist trouwens niet dat je exact dezelfde GFS combo ook gebruikt! :rockon: Ze zijn toch stiekem ECHT goed, hè?

Overigens doelde ik nog meer op Yamhammer dan op jou, omdat die gozer echt achter elke halve hype aan lijkt te lopen... Jay Abend maar es mailen of ie een Crunchy PAF kan maken met tonechambers ofzo... :seriousf:

Ik moest sowieso de brug vervangen, want die was doorgezakt in 't midden. Neemt niet weg dat ik van m'n beide Burny's alle originele hardware nog wel bewaard heb!

M'n Alpine White en deze zwarte vormen nu (mede door dezelfde hardware) een soort Yin-Yang. :)

Orpheo
31 december 2007, 13:35
@Franc: yep, once you go black... :satisfie:

@Orph: ik vind het meer mojo hebben als de 'wear' op de hardware van mijzelf komt, door gewoon er veel op te spelen. Als over een jaar of 5 de hardware er verweerd uit ziet, dan komt dat door MIJN 'bloed, zweet en tranen', in plaats van door de luchtvochtigheidsgraad van één of ander Japans pakhuis...

Ik wist trouwens niet dat je exact dezelfde GFS combo ook gebruikt! :rockon: Ze zijn toch stiekem ECHT goed, hè?

Overigens doelde ik nog meer op Yamhammer dan op jou, omdat die gozer echt achter elke halve hype aan lijkt te lopen... Jay Abend maar es mailen of ie een Crunchy PAF kan maken met tonechambers ofzo... :seriousf:

Ik moest sowieso de brug vervangen, want die was doorgezakt in 't midden. Neemt niet weg dat ik van m'n beide Burny's alle originele hardware nog wel bewaard heb!

M'n Alpine White en deze zwarte vormen nu (mede door dezelfde hardware) een soort Yin-Yang. :)

ik vind niet iedere GFS goed. alleen de humbuckers. Ik vind de crunchy paf, fat paf en de '59 het lekkerst. de anderen ken ik nog niet, maar die wil ik wel gebruiken. ze zijn imo de kwaliteit van seymour duncan voor een spotprijs. SD heeft wellicht iets meer 'complexiteit' maar al met al; niet slecht. De p90 (dream90 geloof ik) die is echt naatje.

tja ik snap je wel, maar toch.... ik blijf 't wat raar vinden. Ik zou er dan n schuurpapiertje overhalen maar toch :-)

Speeddemon
31 december 2007, 13:43
Ik snap je punt wel over de complexiteit bij SD's.

Had zelf eerst een JB en een '59 in die crèmekleurige LPC. JB vs. Crunchy PAF luistert erg nauw, waarbij ik de Crunchy PAF iets mooier/breder vond in het spectrum, maar de JB wel ietsje meer complexiteit had.
De GFS '59 is gewoon tig keer beter dan de Duncan '59. Duncan=zompig, scooped, modderig.

Ik heb verder ook geen ervaring met de GFS singlecoils; wel met de Dream 180 (mooi voor jazzers, erg warm,vol en smooth) en de Crunchy PAF neck (ook niet verkeerd, iets strakker en 'meaner' gevoiced dan de Vintage '59,maar ik heb die maar heel kort getest...)

Fat PAF was ik bang voor dat ie té zompig zou klinken in een mahonie-body.
Vooralsnog vind ik de Crunchy PAF+Vintage '59 Alnico PAF echt een winning team, en zo te zien meer mensen met mij (ook in 't GFS topic).
And... never change a winning team. :satisfie:

Waar ik nog wel ZEER benieuwd naar ben, is hoe een Duncan SH-11 Custom Custom in een Les Paul klinkt (brug), en evenzo een DiMarzio Air Norton. Die laatste vind ik echt waanzinnig (ook gesplit is ie waanzinnig en beter dan menig echte singlecoil) in m'n Ibanez S540FM.

Orpheo
31 december 2007, 13:53
Ik snap je punt wel over de complexiteit bij SD's.

Had zelf eerst een JB en een '59 in die crèmekleurige LPC. JB vs. Crunchy PAF luistert erg nauw, waarbij ik de Crunchy PAF iets mooier/breder vond in het spectrum, maar de JB wel ietsje meer complexiteit had.
De GFS '59 is gewoon tig keer beter dan de Duncan '59. Duncan=zompig, scooped, modderig.

Ik heb verder ook geen ervaring met de GFS singlecoils; wel met de Dream 180 (mooi voor jazzers, erg warm,vol en smooth) en de Crunchy PAF neck (ook niet verkeerd, iets strakker en 'meaner' gevoiced dan de Vintage '59,maar ik heb die maar heel kort getest...)

Fat PAF was ik bang voor dat ie té zompig zou klinken in een mahonie-body.
Vooralsnog vind ik de Crunchy PAF+Vintage '59 Alnico PAF echt een winning team, en zo te zien meer mensen met mij (ook in 't GFS topic).
And... never change a winning team. :satisfie:

Waar ik nog wel ZEER benieuwd naar ben, is hoe een Duncan SH-11 Custom Custom in een Les Paul klinkt (brug), en evenzo een DiMarzio Air Norton. Die laatste vind ik echt waanzinnig (ook gesplit is ie waanzinnig en beter dan menig echte singlecoil) in m'n Ibanez S540FM.

de air norton in de brug van een LP vind ik geweldig. in een custom vind ik 'm het lekkerst, omdat de ebben toets iets meer 'strak' levert dan rosewood, maar dat is per definitie ebben vs. rosewood, en ik vind ebben lekkerder, maar ok.

de air norton is smooth, maar ook waanzinnig strak, scheurt lekker, is is warm, maar niet modderig, ook al heb je waanzinnig veel gain. pinches zijn ook superlekker. ik heb 'm, en je mag 'm heus wel eens testen :)

De custom custom vind ik lekker, maar de distortion in een LP lekkerder. Hij is imo in de lijn van de JB, maar minder 'schel'. Hij scheurt heel lekker, maar hij is meer brul ipv scheur. Als de JB een ferrari v12 is, is de distortion een jaguar v6. om maar 't even in autotermen te beschrijven.

De '59 van seymour ducnan vind ik veel te neuzig, en zompig, inderdaad. De crunchy paf is imo een JB die wat 'warmer' is, en toch lekker scheurend en strak.

Ik wil nog wel eens de crunchy rails en de powerrails van GFS proberen. Ga ik in een cherryburst gooien, ala ace frehley. Oh, ik wil nog zoveel...

Speeddemon
2 januari 2008, 18:31
Hoe zou je het geluid van de SD Custom Custom in een mahonie LP dan beschrijven?

Orpheo
2 januari 2008, 18:40
als ik 't goed herinner is 't een beetje ala air norton, met iets meer 'schreeuw' en minder warm.

Iceman
9 januari 2008, 15:58
@Speeddemon.

Je hebt PM.

frekie
9 januari 2008, 20:26
Waar is mijn zonnebril :cooler:
Erg fraai, een LPC mag (moet) glimmen vind ik. Ik heb GFS Crunchy Pafs gehad in mijn Richwood LP (stom genoeg verkocht), heel lekkere vintage Paf sound, geen gain monsters maar toon toon toon. Koopje voor die 50 euri.

Rexke21
9 januari 2008, 20:30
Nice!!
Maar ik zou precies die witte switch er op laten zitten
Staat mooier denk ik

DaveItUp
9 januari 2008, 20:57
Precies zo een hoop ik dit jaar ook op de kop te tikken. Customs; De mooiste pauls als je t mij vraagt.

Speeddemon
22 januari 2008, 21:25
En hier ACTIE FOTO'S van m'n schatje!

http://www.demannevandeleesmap.com/foto/rockstake%20januari%202008/pictures/DMVDL%208-border.jpg

http://www.demannevandeleesmap.com/foto/rockstake%20januari%202008/pictures/DMVDL%203-border.jpg

http://www.demannevandeleesmap.com/foto/rockstake%20januari%202008/pictures/DMVDL%204-border.jpg

Je zou denken dat dit een geposeerde promo-shot was ofzo, maar 't is toch werkelijk tijdens een solo live. (gezien de stand van de gitaar een Slash-solo... )
http://www.demannevandeleesmap.com/foto/rockstake%20januari%202008/pictures/DMVDL-update%202-border.jpg

Vonk
22 januari 2008, 21:30
Haha wat een foute bende!

d'oh
22 januari 2008, 21:35
Te gave foto's hoor!

Mooie gitaros ook

Speeddemon
22 januari 2008, 21:38
Haha wat een foute bende!
You'll be amazed! :rockon: :cooler: :satisfie:

www.demannevandeleesmap.com




http://www.demannevandeleesmap.com/foto/rockstake%20januari%202008/pictures/DMVDL%202-border.jpg

BamBuFan1
23 januari 2008, 23:59
Ik heb net mijn setje Vintage59's en Dream90's binnengekregen en nog veel meer leuks van ome GFS). http://i89.photobucket.com/albums/k206/Bambufan/GFSBestellingAlles.jpg

Van het weekend maar eens in één van mijn El Maya's proberen. Ik ben benieuwd!

BamBuFan1
24 januari 2008, 00:00
Ik heb net mijn setje Vintage59's en Dream90's binnengekregen en nog veel meer leuks van ome GFS).
http://i89.photobucket.com/albums/k206/Bambufan/GFSBestellingAlles.jpg

Van het weekend maar eens in één van mijn El Maya's proberen. Ik ben benieuwd!