PDA

View Full Version : Beste noise gate/reduction pedalen?



Soulflyhigh
30 december 2007, 16:39
Ok als je metal speelt ontkom je er niet aan. Zeker niet bij alle high gain amps. Wat zijn volgens jullie de beste of is het beste noise gate/ reductionpedaal? Ik heb zelf alleen ervaring met de Boss NS 2
Tot nu toe bevalt hij erg goed. Ik heb alleen het idee dat hij sneller dichtklapt dan dat hij opengaat. Zelfs met de meest extreme settings. Hieronder een lijstje met een aantal pedalen:

- Boss NS 2
- Hush "the pedal"
- ISP decimator the pedal
- Dunlop MXR smart gate

Wat is volgens jullie het beste pedaal en hebben jullie nog aanvullingen?

ps het gaat over pedalen ik het de 19" modules dus wegelaten

geertjan_83
30 december 2007, 20:02
Ik heb zelf goede ervaringen met ISP decimator, verandert je geluid nauwelijks

RedBuell
30 december 2007, 20:36
Hoort zo'n pedaal in de fx loop of kan hij ook tussen gitaar en amp?

Ik heb een parralelle loop die met pedaaltjes eigenlijk helemaal niet klinkt, dus heb ik alles tussen gitaar en amp.

Ibanez666
30 december 2007, 21:06
Ik heb een NS-2 maar ik denk dat ik hem weg ga doen. Hij doet het werkt datie moet doen goed, maar haalt gewoon veel nuance weg. Het ergste vind ik dat als ik mijn eerste noot aansla hij pas na een seconde of zo in de gaten heeft dat hij dat signaal niet hoeft te onderdrukken met als gevolg dat het signaal doorkomt alsof ik hem met een volume pedaal laat swellen. Dat is echt niet acceptabel voor zo'n pedaal en onbegrijpelijk dat ze dit zo verkopen.

Nielsje
30 december 2007, 21:48
Hoort zo'n pedaal in de fx loop of kan hij ook tussen gitaar en amp?

Ik heb een parralelle loop die met pedaaltjes eigenlijk helemaal niet klinkt, dus heb ik alles tussen gitaar en amp.

ook niet als je het zwikkie op 100% wet zet?

Speeddemon
30 december 2007, 22:00
Afgaande op de consensus en mijn eigen ervaring, lijken me de ISP Decimator en MXR SmartGate de enige 2 serieuze kandidaten.

De NS-2 snoept teveel weg in vergelijking met de SmartGate.
Zelfs de oude MXR Noise Gate was subtieler, maar wel erg snel.

RedBuell
30 december 2007, 23:59
ook niet als je het zwikkie op 100% wet zet?


Nope, ik heb het geprobeerd met een chorus en die hoor je slechts heel in de verte, ik heb hier eens een topic voor gestart en het schijnt normaal te zijn bij dsl 401's (of "uberhaupt bij parralelle loops). In de handleiding van de dsl staat ook iets over losse pedaaltjes dat ze het beste werken tussen gitaar en amp.


Maarre werkt zo'n gate nou tussen gitaar en amp (en waar moet hij geplaatst worden).

Soulflyhigh
31 december 2007, 18:08
Nope, ik heb het geprobeerd met een chorus en die hoor je slechts heel in de verte, ik heb hier eens een topic voor gestart en het schijnt normaal te zijn bij dsl 401's (of "uberhaupt bij parralelle loops). In de handleiding van de dsl staat ook iets over losse pedaaltjes dat ze het beste werken tussen gitaar en amp.


Maarre werkt zo'n gate nou tussen gitaar en amp (en waar moet hij geplaatst worden).
Ik heb hem gewoon in mijn pedalchain. Hoe hij het beste doet hoor je vanzelf :) Je zou hem ook in je effectsloop kunnen gooien. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Volgens mij gaat een ISP altijd in je loop.

Ik vind zelf dat die NS 2 z'n werk ook niet helemaal lekker doet. Ik denk dat ik binnenkort eens op zoek ga naar zo'n ISP of een smart gate