PDA

View Full Version : iemand ervaring met dakisolatie ?? bouwexperts ?



Dude
30 december 2007, 15:08
ola,

ik ben begonnen met de verbouwing van mn nieuwe (1950) huis, de garage wordt mijn hok, althans, een deel ervan (2.70 x 4m). Nou laten we het dak van de garage vernieuwen omdat dat lek is en er komt dus dak isolatie bovenop, (voor de kenners, aan de buitenkant dus, van die schuimplaten met teer aan beide kanten van een cm of 6 dik waarover de asfalt stroken gaan)

Nou mag je met dat spul op je dak dus niet meer aan de binnenkant isoleren ivm condensvorming in je isolatiemateriaal binnen, glaswol oid.

Ik zit dus een beetje met het probleem dat ik bang ben dat qua geluid die dakplaten buiten niet voldoende gaan zijn. De wanden ga ik rondom gewoon isoleren met een voorzetwandje (houten frame met dubbele laag glaswol ertussen) en er komt een dubbel deurtje in.

Geen marshalls op 10, alleen het zou leuk zijn als ik savonds nog wat kan prutsen met zo min mogenlijk buitengeluiden.




iemand een idee of ervaring met het isoleren van plafonds waarboven een aan de buitenkant geisoleerd dak zit ?

Dude
30 december 2007, 15:10
sorry verkeerde subforum... mag dicht

AvU
30 december 2007, 15:11
Als ik jou was, zou ik het plaffond op de zelfde manier isoleren als de muren, stil staande lucht dempt geluid. Dus als een soort systeemplaffond een aantal cm er onder maken, dit isoleren met glaswol.

lijkt mij de beste oplossing :satisfie: