PDA

View Full Version : Gitaar over bass versterker?



Nils47
30 december 2007, 14:49
Ik speel nu al een tijdje electrisch gitaar over mijn oude fender bass versterker met 2 warwick 4x10 kasten. En nu vroeg ik mij af of die schadelijk kan zijn voor de speakers die in de kasten zitten? Hoge noten bijvoorbeeld?

Bij voorbaat dank!

Chris Winsemius
30 december 2007, 14:53
Als er GEEN tweeters in die speakerkasten zitten kan het geen kwaad.

Pepe
30 december 2007, 15:00
Als er GEEN tweeters in die speakerkasten zitten kan het geen kwaad.

haha, ineens herinner ik mij dat ik een tijdje heb lopen zeulen met twee oude bakelieten electrovoice hoorns van een PA die ik uiteindelijk maar bovenop mijn 4x12 heb gezet met een oude London city daar weer op.
Geen gezicht ook. Dat het nooit kapot ging zegt met terugwerkende kracht iets over dat merk.

Otje
30 december 2007, 15:58
Ik heb twee stokoude FANE 12" bas-speakers en die zijn te gek voor gitaar (en ze gaan er niet stuk van natuurlijk). Eentje heb ik per ongeluk opgeblazen maar voor de andere ben nog op zoek naar een lege 1x12" kast waar ik 'm in kan zetten. Die dingen hebben in de loop van de jaren echt o-ver-al ingezeten.

Nils47
30 december 2007, 19:31
Bedankt voor jullie reacties...

Nee er zitten geen tweeters in, dus dat scheelt... De sound is erg goed, naar mijn mening kan de clean sound door geen versterker overtroffen worden.

Wausser
30 december 2007, 20:06
tja ik speel nu over mijn ashdown fivefifteen, en het klinkt clean idd best goed, maar alleen geen distortion ofzo(pedaaltje...)