PDA

View Full Version : Speakers/keyboardversterker



Ic3gl0vE
4 februari 2003, 21:50
Hallo,

Nu ik een synthesizer heb, ben ik genoodzaakt om met een koptelefoon op te spelen. Ik heb een Senheisser dus het klinkt wel goed, maar via een paar speakers spelen is natuurlijk veel leuker

Wat zijn goede actieve monitorboxen? Ik wil graag voor zo min mogelijk geld een zo goed mogelijk geluid...
Keyboardversterker is natuurlijk ook nog een optie, als iemand een goede weet hoor ik het graag

Kjiratsiekoedel
5 februari 2003, 00:21
een vriend van me speelt gewoon over twee boxen die lijken op de dingen die aan mijn computer hangen.

x.studio
5 februari 2003, 05:24
Dan zal het bij die vriend van je k*t klinken. Als je zo'n casiootje hebt van de speelgoedwinkel ok, maar behalve dat ik die pc speakers binnen 5 minuten laat overlijden als ik ze zou gebruiken, zou het niet in me opkomen om dat te doen. Je koopt immers geen dure synth om vervolgens je geluid te laten devalueren tot speelgoedniveau. Maar om op de vraag terug te komen, ik heb er ook 2 aktieve monitors aanhangen en dat werkt goed (Spirit 4p), alleen sub-laag heb je niet (maar dat geld voor alle monitors zonder sub). Ik weet niet of je ook met je pc of op een andere wijze bezig bent met opnames/mixen, maar als ik nu een nieuw setje nodig had zou ik voor de Mackie 824's gaan, kost wat, maar dan heb je ook wat, maar bedenk dat een goede keyboardversterker en zeker als je het stereo wil ook wat pijn in de beurs doet. Is het de bedoeling dat je er het podium mee op gaat dan zijn studio-monitoren niet geschikt

Kjiratsiekoedel
5 februari 2003, 11:20
Hij heeft deze speakers gewoon bij zijn keyboard gekocht bij de muziekwinkel, klink goed. het zullen ook wel geen PC speakers zijn, maar niet veel groter.

telecastermaster
5 februari 2003, 11:27
Ik zou ook gaan met een setje actieve speakers. Ik gebruik zelf Phillips MFB boxen. Die klinken zeer goed en vet met een heel strak laag. Je kunt ze kopen voor ca. 100 euro

http://f27.parsimony.net/forum66743/messages/21.htm

Ic3gl0vE
5 februari 2003, 17:41
Op 2003-02-05 04:24, schreef x.studio:
Dan zal het bij die vriend van je k*t klinken. Als je zo'n casiootje hebt van de speelgoedwinkel ok, maar behalve dat ik die pc speakers binnen 5 minuten laat overlijden als ik ze zou gebruiken, zou het niet in me opkomen om dat te doen. Je koopt immers geen dure synth om vervolgens je geluid te laten devalueren tot speelgoedniveau.


Inderdaad, ik heb nu een roland JV1010 (heeft zelfde geluiden als de JV2080 èn heeft het Session board) die ik aanstuur met een roland E-68. Misschien komt er nog een keer een extra synthesizer bij en vervang ik de E-68 door een masterkeyboard... maar dat is allemaal nog ver weg. In ieder geval geen casiorommel dus! Via m'n stereotoren (Kenwood) spelen heb ik al geprobeerd maar dat vinden de speakers niet leuk en het klinkt ook niet. Kleine plastic dingen als PC speakers of iets dat daar op lijkt, lijken me dus echt geen goed idee



Maar om op de vraag terug te komen, ik heb er ook 2 aktieve monitors aanhangen en dat werkt goed (Spirit 4p), alleen sub-laag heb je niet (maar dat geld voor alle monitors zonder sub). Ik weet niet of je ook met je pc of op een andere wijze bezig bent met opnames/mixen, maar als ik nu een nieuw setje nodig had zou ik voor de Mackie 824's gaan, kost wat, maar dan heb je ook wat,

Het ligt in de planning dat ik ooit in staat zal zijn goede opnames te maken in mijn kamer.
'kost wat' hoeveel is dat? Ik ben namelijk ook maar scholier en folderbezorger dus een groot budget heb ik niet. Hoeveel ik uit wil geven weet ik nog niet trouwens.




maar bedenk dat een goede keyboardversterker en zeker als je het stereo wil ook wat pijn in de beurs doet. Is het de bedoeling dat je er het podium mee op gaat dan zijn studio-monitoren niet geschikt


Keyboardversterker kost inderdaad ook wel wat... als ik er een zou kopen ga ik voorlopig níet voor stereo, want dat kost teveel en neemt teveel ruimte in. Mijn kamer is nu al zo vol :sad:

Ik ga denk ik niet het podium op, maar wie weet wat de toekomst brengt....


Hoe zit het eigenlijk met aktieve stagemonitoren? daar zou ik er ook nog een van in m'n kamer kunnen leggen.

en dan nog een vraag: wat zou beter zijn? een roland JC of een roland KB? en wat kosten dat soort versterkers tegenwoordig?


tot nu toe al vast bedankt voor jullie hulp!

Ic3gl0vE
5 februari 2003, 19:18
ik zie een roland JC120 voor 500 euro...

x.studio
7 februari 2003, 03:03
Zelf heb ik 2 van die 'plateautjes' aan m'n synth-standaard en daar stonden m'n monitors op, wil je het niet te dol maken dan kun je de Behringer Truth eens proberen, voor 2 stuks ben je ongeveer 500 kwijt Die Mackies die ik noemde zijn weliswaar toppie, maar dat is de prijs ook. Ik weet niet wat ze precies doen, maar reken op een bedrag van rond de 2000 eurootjes.
Welke keyboardversterker beter is zou ik je niet kunnen zeggen, nooit gebruikt eigenlijk, m'n synth is een binnenshuis bak, is wel eens buiten mogen spelen, maar ging toen rechtstreeks de PA in. Op het podium is het sowieso een ander verhaal, de PA maakt er geeft je wel stereo weer, zelf hoef je alleen maar te horen wat je speelt en hoeft dat dus geen stereo te zijn. Voor thuis gewoon 2 speakers(stereo dus ) gebruiken, is gewoon veel mooier en tenslotte zijn een hoop patches neem ik aan bij jou ook bedoelt als stereo.

grt Pieter

Ic3gl0vE
9 februari 2003, 21:46
ik ga inderdaad maar voor monitorboxen. Als ik zou optreden moet er maar een PA zijn.

500 euro lijkt me wel een goed budget ja. Die mackies zijn me sowieso VEEEL te duur. Ik zag trouwens dat de Edirol MD10a maar iets van 159 euro zijn... Is dat net zulke bagger als dat ik verwacht dat het is?

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 21:05
Ik ga denk ik toch maar voor een versterker. Heeft iemand ervaring met de Behringer KX1200?