PDA

View Full Version : Welke versterker zou je kopen met €1000,- ?



e_lukather
4 februari 2003, 20:08
Ik heb dus gespaard en ik heb 1000 euro.
Veel versterkers heb ik getest...van line6
tot fender buizenbakken. Maar ik weet het
niet meer. Mijn conclusies nu zijn:

Geen buizen-amp meer...maar gewoon een
transistor en dan een buizen preamp ervoor.

Fender stage 160 (DSP)
Fender Ultimate Chorus
Marhshall MG250

Oke..en aan een ieder die dit leest! :
Wat voor een versterker zou je kopen met
€1000 ?

ALLE INFO IS WELKOM. Hoe meer hoe beter!

Bedankt,

Eric

sash
4 februari 2003, 21:23
Hmm 1000 Euro, daar kan je best een goeie 2e hands buizenbak van kopen. Waarom geen buizenbak dan?

e_lukather
4 februari 2003, 22:27
Ik hoorde van mensen dat als je de buizen moet vervangen dat je best wel veel kwijt bent. En tis nog eens heel kwetsbaar aangezien ik buiten speel in een reuze grote tent. Tenzij je goed advies kan geven ofzo...

Rectifier
4 februari 2003, 22:46
Hoevaak moet je volgens die mensen buizen vervangen??? 1x in de week? :grin:
Onzin.

Bij een 50 watt combo heb je meestal 4 of 5 pre-amp buizen en 2 eindbuizen. Die vervang je als je heeeel veel speelt om de 2 jaar.

Dus dat valt nog wel mee. En in een beetje grote tent wil je toch wel overkomen....??? Dus buizenbakkie....

Nielsje
4 februari 2003, 23:06
1000 euro's?
Eh een fendercombo
of een peavey classic 50 (goeie dingen!)
een kleine mesa/boogie?
of ff doorsparen en een marshall jtm45 nemen!

je moet het echt zelf doen, maar neem aan, je moet gewoon buizen nemen, klinkt niet alleen warmer enzo, maar er zit meer volume in, en dan bedoel ik niet in lawaai, maar in afmeting...meer dynamiek, het geluid is meer 3D, beetje moeilijk voor te stellen, maar laat jij een buizenbak maar es werken, en een transistor.. je weet het antwoord dan snel genoeg.. bovendien kan je met een buizenbak 'voelen'wat je speelt, en het reageert mooier op hoe je speelt...

'nuff said?

buizen kopen!

hoppa (hopelijk weer iemand tot het goede geloof bekeerd...)

FragDaddy
4 februari 2003, 23:12
wat IK zou kopen voor 1000 euro?

och 1 van deze:

Marshall JCM800 + 4x12
Marshall Plexi
Marshall Silver Jubilee
Marshall Slash Sig
Marshall 6100 (3channel blauw-met-goud)
Marshall JTM
Marshall TSL/DSL

natuurlijk niets nieuw, betaal je veel te veel voor. dit soort versterkers slijt niet. hoogstens een keer in de 20 jaar nieuwe filter-elko's erin..

ik zou in iedergeval geen transistorbak meer kopen. ik zou geen reden kunnen verzinnen om terug te grijpen naar transistoren.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-02-04 23:13 ]</font>

jpb
4 februari 2003, 23:13
Steve speelt ook op een buizenversterker...:wink:

FragDaddy
4 februari 2003, 23:19
[quote]
Op 2003-02-04 23:12, schreef FragDaddy:
wat IK zou kopen voor 1000 euro?

och 1 van deze:

Marshall JCM800 + 4x12
Marshall Plexi
Marshall Silver Jubilee
Marshall Slash Sig
Marshall 6100 (3channel blauw-met-goud)
Marshall JTM
Marshall TSL/DSL

natuurlijk niets nieuw, betaal je veel te veel voor. dit soort versterkers slijt niet. hoogstens een keer in de 20 jaar nieuwe filter-elko's erin..

ik zou in iedergeval geen transistorbak meer kopen. ik zou geen reden kunnen verzinnen om terug te grijpen naar transistoren.

Buizen vervangen? pre-amp buizen 1x in de 5-10 jaar (ongeveer 100 euro). poweramp buizen 1x in de 2 jaar (ongeveer 50 euro + 25 euro afregelkosten) die 2jaar is alleen maar van toepassing als je hem meerdere keren per week een paar uur flink openzet. echt tot het niveau dat de ruiten gaan meetrillen. dit zijn de kosten toch niet? in die 2jaar geef je veel meer geld uit aan plectra en snaren dan aan buizen.

geef je 1000 euro aan een versterker uit en dan kun je niet elke 2 jaar 75 euro vrijmaken voor een paar mooie nieuwe buisjes? tja. je moet het zelf weten.

en buizen kwetsbaar? waar denk je dat al die pro's mee spelen? als je je versterker 5 minuten laat afkoelen na je optreden kun je er net zo hard mee gooien als een transistor-amp. met de ouwe buizenbakken nog harder, omdat daar bijna geen electronica inzit.

je krijgt er zoveel mooier geluid door terug. zelfs de nieuwste line6 spullen klinken nog niet exact als buizen. op het moment dat line6 zover is dat het verschil niet meer te horen is ben ik de eerste die overstapt. 50 verschillende buizenbakken in 1 klein kastje.. tja dat wil iedereen wel natuurlijk :smile:


het enige nadeel aan buizenbakken is dat ze aardig hard moeten staan voordat ze echt supergoed klinken. maarja. daar hebben ze dan de loadbox/powerbreak/hotplate weer voor bedacht..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-02-04 23:22 ]</font>

Nielsje
4 februari 2003, 23:21
Hmz... wat dacht je trouwens van een marshall jmp? (nee niet die rackmonster) de orginele uit de jaren 70. Niet met point to point wired, maar gewoon met een pcb, daardoor stuk goedkoper, maar klinkt nog steeds harstikke vet!! bovendien is het verschil met de orginele point to point wired niet echt meteen herkenbaar voor de leek, en je hebt toch een leuke vintage amp...

groeten

FragDaddy
4 februari 2003, 23:24
oopz. dubbelpost hierboven.

de JMP is toch gewoon de JCM in een ander jasje? (oudere versie van de JCM?)

Nielsje
4 februari 2003, 23:28
neeeheee...
de jmp waren nog de super leads, maar dan niet van plexi enzo, de jcm was de eerste serie met o.a master volume..
bovendien waren de circuits daarvan compleet anders.
pas in de laatste jaren van de jmp kwamen de gemengde modellen ( de oude 2203) ow ja, die klinkt volgens mij ook veel beter, en ziet er stoerder uit..

maar goed ga slapen...

e_lukather
5 februari 2003, 14:28
WOW mensen...wat een enthousiasme. Oké misschien dan toch wel een buizenamp.

Ik dacht eerder aan de DSL/TSL serie van Marshall.
Óf de fender '65 Deluxe Reverb Amp.
De laatste heb ik bij Dirk Witte getest en die valt zeker in de smaak.
Ook lekker compact.
1 X 12" en nog es 100 watt.(volgens de winkelier) ...nog suggesties?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: e_lukather op 2003-02-05 14:29 ]</font>

Grandma_Placenta
5 februari 2003, 14:54
Op 2003-02-05 14:28, schreef e_lukather:
Óf de fender '65 Deluxe Reverb Amp.
De laatste heb ik bij Dirk Witte getest en die valt zeker in de smaak.
Ook lekker compact.
1 X 12" en nog es 100 watt.(volgens de winkelier)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: e_lukather op 2003-02-05 14:29 ]</font>


Dan heeft die winkelier het dus mis, want de Deluxe Reverb is maar 22 watt.

e_lukather
5 februari 2003, 15:12
22 !?!?!?
Is dat voldoende voor om te giggen?
Of misschien de Fender Hotrod serie?

Negative K3 fan
5 februari 2003, 16:33
voor 1000 euro zou ik of een vroege silverface twin kopen, of een 2e hands 5150 half stack/cambo (als dat lukt).

Chiel
5 februari 2003, 16:58
Vergeet al die rare vooroordelen over buizen vervangen etc. Ik speel regelmatig in de meest NIETideale omstandigheden met een volledige buizen setup en heb nooit hinder ondervonden van iets.

Het hangt een beetje van je smaak af, maar als ik opnieuw moest beginnen met 1000 euro zou ik een tweede hands Peavey Classic 50 of Engl 2x50W eindtrap aanschaffen. Volledig buizen en echt wel goede bakkies. Desnoods is een Marshall 9100 eindtrap (eveneens 2x50W) een goede keuze. Hier ben je rond zo rond de 500 euro voor kwijt.
Als Preamp zou ik die 1HE Engl preamp (530 oid) nemen, die is eruuuuuuug goed. Hou je van erg High gain? dan is een Soldano SP77 een tof bakkie. Als je een beetje zoekt kun je in totaal voor 1000 euro klaar zijn.

Wat betreft de combo's zijn er mogelijkheden te over. Gewoon goed blijven rondneuzen op internet!

Succes!!!

e_lukather
5 februari 2003, 18:32
Ja ik zag net de Engl Screamer 50 combo.
Ik vind prijs wel mee vallen (M.P.).

Maar wat ik nog niet echt snap is al die pre-amps enzo. Hoe gaat allemaal in zn werk.
Moet je daar speciaal een cab. voor hebben of kan het met een combo ook. Of moét je een top hebben ofzo? Ik snap dat niet helemaal. Misschien dat iemand me dat ff kan uitleggen? Please?

lars
5 februari 2003, 18:43
tip:

voordat je die 1000 euro besteed, eerst nog minstens een maand lang veel op internet bijlezen en marktplaats.nl en harmonycentral user reviews bijhouden. dat weet je teminste waar je ongeveer naar moet gaan zoeken en zeker met 1000 pleuro is dat misschien wel een beetje een goed idee.

koop iig niet te snel iets in een winkel omdat je et lekker vind klinken.

e_lukather
5 februari 2003, 21:57
Ik ben idd beetje gaan zoeken naar reviews om een beetje op de hoogte te blijven. Ik ga binnenkort ff langs M.P. aangezien het maar anderhalf uur rijde is. Maar iig bedankt voor de tip !


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: e_lukather op 2003-02-05 21:57 ]</font>

sash
7 februari 2003, 15:54
Op 2003-02-05 15:12, schreef e_lukather:
22 !?!?!?
Is dat voldoende voor om te giggen?
Of misschien de Fender Hotrod serie?


22 is meer dan genoeg om te giggen. Met mijn 35 watt Pro Reverb blaas ik ook de ruiten eruit hier.

Hotrod serie raad ik je af. Geeneens naar kijken die dingen, want ze klinken verschrikkelijk.
Zoals Negk3fan al zei, 2e hands fender amp van voor 1975 of de reissue series.

e_lukather
7 februari 2003, 17:26
Wat denken jullie van de Mesa DC-30 ? (zie ik topic: Mesa mensen...)

vulvasonic
10 maart 2007, 00:22
Ik had even niks te doen en dus bump ik even een heeeeeeel oud topic naar boven, omdat de vraag voor veel mensen nog steeds actueel is (gezien de vele nieuwe topics hierover) en de alternatieven inmiddels veel ruimer voorhanden zijn.

Om dan zelf maar een voorzetje te geven:
Voor 1000 euro koop je een Vox AC30CC. In mijn optiek de beste versterker in die prijsklasse.

dunnoaname
10 maart 2007, 10:31
Dat hangt af van je gitaar, muziek stijl enz.. Dit was een onzinnig topic. Zie de comment van NEg K 3. Een fender 65 Deluxe Reverb of een 5150, Dat is toch geen keuze die iemand gaat maken, dat zijn zo verschillende amps dat ze niet te vergelijken zijn. Een vox Ac30 CC vinden sommige mensen fantastisch, maar ik hem hem een keer uitgetest met een Gibson Es335, en het klonk dus echt helemaal NERGENS naar. Ik heb maar kort kunnen testen, dus niet alle instellingen uitgeprobeerd, maar ik kon er niet binnen 10 minuten een sound uithalen die niet modderig of schel of plat was. Leek echt alsof ik op een 15 watt transistor ding stond te spelen met andere speakers. Dus het is echt afhankelijk van je smaak en andere factoren. Ik zelf speel blues en jazz en rock n roll, en zou voor dat bedrag denk ik een bassman kopen, de 50 of de 100 of de TEn, dat weet ik niet zeker.

Dirk_Hendrik
10 maart 2007, 10:34
Deze is volgens van voor mijn mod-tijd ;)

Hij gaat effe naar versterkers.

drap
10 maart 2007, 14:41
Een vox Ac30 CC vinden sommige mensen fantastisch, maar ik hem hem een keer uitgetest met een Gibson Es335, en het klonk dus echt helemaal NERGENS naar. Ik heb maar kort kunnen testen, dus niet alle instellingen uitgeprobeerd, maar ik kon er niet binnen 10 minuten een sound uithalen die niet modderig of schel of plat was. Leek echt alsof ik op een 15 watt transistor ding stond te spelen met andere speakers. Dus het is echt afhankelijk van je smaak en andere factoren.

Je bevinding is ook niet eens zo heel raar. De meeste buizenversterkers gaan pas na een minuutje of 10 echt warmer en meer helder klinken, gezien dan pas de buizen echt goed opgewarmd zijn. Ik kan niet zeggen of het ook zo in dit geval is, maar dat is een veel gemaakt fout bij het testen van buizenversterkers.

Voor 1000 euro zou ik of een Marshall top kopen, of een Orange top of combo. Tweedehands uiteraard.

faasie
10 maart 2007, 17:10
Hughes Knetter trilogy laatst gehoord, zou die wel eens willen uitproberen. Is ook minder dan 1000 euro (2ehands). Triamp ziet er ook strak uit, maar nooit in het echt gezien.

Fumi SG
10 maart 2007, 18:10
En jij denkt dat je een Trilogy al veel tegen gaat komen in de 2e hands markt??

Tristan
10 maart 2007, 18:59
Ik zou voor een van deze merken gaan:
Ceriatone
CMW
Marshall JCM800 2204
Vox AC30CCH

Nuff Said, dat vind ik waanzinnige amps, ook i.c.m. een ES335...

Rormo
11 maart 2007, 14:10
Ik wil toch de Marshall DSL toevoegen aan dat rijtje. Als het een nieuwe moet zijn, of als de koper nog geen cabinet heeft, dan een DSL 401, Bij 2e hands of als je al een cabinet bezit de DSL 50/100 top.

skabouter
11 maart 2007, 14:31
1000 euro? wauw, van wie krijg ik dat :D
ik zou iets van deze kopen:

-Puretone/Duotone
-jcm800 2204
-6100
-een leuke Orange bak
-of geen amp, maar juist een prachtige dure Bogner 4x12 kast voor bij mn huidige toppen..

AART
11 maart 2007, 15:02
Hmm, als IK 1000 euro kreeg zou ik ehm, een metal grill 4x12 cab van mesa zoeken.

En anders iets van een Mark IIC of III zoeken, IV lukt niet voor 1000 helaas. :(

Einzeln
11 maart 2007, 15:48
http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/gitaarenbasversterkers/28680838/rivera_suprema_55.html?14.1.0.id061037090810mcid06 1020210810scname0610gitaarenbasversterkers0810sort 0610time0810sort0710dir061000810offset061000810sta te06100810wp061000810speurder0710type06100810page0 61010810postcode06100810straal06100810sg06100.390. 3709

Squier4ever
11 maart 2007, 16:11
gast je reageert op een bericht van 2003!

Kim Wilson
11 maart 2007, 16:41
gast je reageert op een bericht van 2003!
Daar is de bumper zich ook van bewust, hoor. It doesn't hurt to read...

Einzeln
11 maart 2007, 16:58
Hij reageerde op mij. Ik citeerde de 1e post. Maakt niet uit, die is eruit. En zoals bumper aangaf. De vraag is altijd actueel.

ieme
12 maart 2007, 12:21
1000 euro? een gebruikte mesa single rectifier...

Rutger
12 maart 2007, 12:25
een ouwe JCM800 Marshall top

Nashville6120
13 maart 2007, 12:48
een ouwe JCM800 Marshall top
Doe voor mij ook maar een!

AART
13 maart 2007, 13:37
1000 euro? een gebruikte mesa single rectifier...
mag je goed zoeken voor 1000 euro.

Firebird
13 maart 2007, 14:00
Wat ik zou kopen voor 1000 euro?

Peavey Classic 30 topje met een mooie 2x12" kast.

Fenndangoband
13 maart 2007, 15:53
Alles hangt natuurlijk af van welke stijl je speelt en welke je main guitar is.

Maar voor €1000 zou ik voor een tweedehandse buizenbak gaan... meer waar voor je geld. Zo heb ik enkele maanden geleden mijn kleine MesaBoogie DC5 gekocht voor €650 en ik ben er reuze tevreden mee (een veelzijdig bakje).
Een Mesa Rectefier voor €1000 tweedhands zal moeilijk worden.

GuitarRocker
13 maart 2007, 20:12
Ik zou je aanraden om nog héél efkes te sparen en om een buizenamp te kopen. Als ik een kleien suggestie mag doen dan is het naar het sterk onderschatte maar GEWELDIGE Hughes & Kettner. Deze duitsers maken de beste amps van het moment...geweldige sound en er zitten ook nog een paar betaalbare modellen

Ikzelf heb jarenlang gespeeld met een solidstate Hughes & Kettner Matrix half stack. (+-700 euro) maar nu heb ik verschillende amps getest en heb ik een Hughes&Kettner Switchblade. SCHITTERENDE Amp... (1250 euro) 4 kanalen en al je presets kan je opslaan in de amp en bedienen met een midi floorboard (bijgeleverd). Lees de uitleg eens op hun site en ga hem uittesten...je zal verbaasd zijn!

Buizen dus.....

Brord
14 maart 2007, 11:39
tien tekens

bas bus
14 maart 2007, 17:26
de bovenstaande versterkers zijn te vinden op marktplaats. Voor de LC moet je nog een speakercabinet kopen. Als je een beetje zoekt vind je alles tweedehands.
Een Little Willlie heeft een mooi TwinReverbachtig geluid, en een London City klinkt nog vetter dan een Marshall. Het oude spul tenminste. Sound City of Power City weet ik niet...

Voor transistor amps raad ik je Peavey aan: gooi- en smijtbestendig en veel power. De Mk6 is een goede bass amp.

LP_CL
15 maart 2007, 10:54
Ik zou je aanraden om nog héél efkes te sparen en om een buizenamp te kopen. Als ik een kleien suggestie mag doen dan is het naar het sterk onderschatte maar GEWELDIGE Hughes & Kettner. Deze duitsers maken de beste amps van het moment...geweldige sound en er zitten ook nog een paar betaalbare modellen

Ikzelf heb jarenlang gespeeld met een solidstate Hughes & Kettner Matrix half stack. (+-700 euro) maar nu heb ik verschillende amps getest en heb ik een Hughes&Kettner Switchblade. SCHITTERENDE Amp... (1250 euro) 4 kanalen en al je presets kan je opslaan in de amp en bedienen met een midi floorboard (bijgeleverd). Lees de uitleg eens op hun site en ga hem uittesten...je zal verbaasd zijn!

Buizen dus.....
hmmm, blijkbaar zijn er ook andere meningen over deze amp.
Ik vond het vooral Huge geKnetter, en TOTAAL zijn prijs onwaardig. Voor die prijs heb ik toch wel al veel betere amps uitgetest, zoals de ENGL powerball, de Peavey 6505+, de Peavey JSX, ...

Ik ga denk ik NOOIT terug naar H&K. Voor mij was dit een complete teleurstelling.

Kaboemba
15 maart 2007, 12:39
hmmm, blijkbaar zijn er ook andere meningen over deze amp.
Ik vond het vooral Huge geKnetter, en TOTAAL zijn prijs onwaardig. Voor die prijs heb ik toch wel al veel betere amps uitgetest, zoals de ENGL powerball, de Peavey 6505+, de Peavey JSX, ...

Ik ga denk ik NOOIT terug naar H&K. Voor mij was dit een complete teleurstelling.

Mag ik vragen welke H&K amp dat was, ik heb er 2 en ben er zeer zeer tevreden over.
Een access set en een triamp mkI.
Persoonlijk vind ik H&K zwaar onderschat, hebben vaak hele goede buizenbakken die ook nog is wat extra's hebben, b.v. direct out en midi-module om analoogschakeling midi aan te sturen.

spanky_franky
15 maart 2007, 17:55
Gewoon een 50w JCM 800 met een leuk pedaaltje..

LP_CL
15 maart 2007, 19:01
Mag ik vragen welke H&K amp dat was, ik heb er 2 en ben er zeer zeer tevreden over.
Een access set en een triamp mkI.
Persoonlijk vind ik H&K zwaar onderschat, hebben vaak hele goede buizenbakken die ook nog is wat extra's hebben, b.v. direct out en midi-module om analoogschakeling midi aan te sturen.
Switchblade en Triamp MKII
Ze klonken beiden behoorlijk dof en karakterloos. Weinig punch, pauvere klank, al moet ik wel zeggen dat de cabinets van behoorlijk goede kwaliteit zijn.

Kaboemba
15 maart 2007, 21:05
Switchblade en Triamp MKII
Ze klonken beiden behoorlijk dof en karakterloos. Weinig punch, pauvere klank, al moet ik wel zeggen dat de cabinets van behoorlijk goede kwaliteit zijn.

De switchblade ken ik niet dus kan ik niks over zeggen, maar de MKII zal toch niet zo heel veel afwijken van de I, alhoewel ze er in 2 uitvoeringen zijn (verschillende eindbuizen). Ben er verbaast over dat je de MK dof en karakterloos vond (alhoewel dat persoonlijk is natuurlijk, karakter). Ze staan er wel om bekend veel laag te hebben maar dof, wat voor speakers had je erbij, ik heb een combo en die is open van achter met en die klinkt alles behalve dof.
Heb ook 2 H&K cabintten met een vintage 30 speaker erin, die zijn gesloten en die klinken idd een stuk doffer.

LP_CL
16 maart 2007, 12:30
De switchblade ken ik niet dus kan ik niks over zeggen, maar de MKII zal toch niet zo heel veel afwijken van de I, alhoewel ze er in 2 uitvoeringen zijn (verschillende eindbuizen). Ben er verbaast over dat je de MK dof en karakterloos vond (alhoewel dat persoonlijk is natuurlijk, karakter). Ze staan er wel om bekend veel laag te hebben maar dof, wat voor speakers had je erbij, ik heb een combo en die is open van achter met en die klinkt alles behalve dof.
Heb ook 2 H&K cabintten met een vintage 30 speaker erin, die zijn gesloten en die klinken idd een stuk doffer.
de cab was een H&K met greenbacks erin. Ik weet niet meer precies welk model het was.
Nu ja, de TS moet zelf uitmaken wat hij verkiest. Je kan ongelooflijk veel op het internet lezen, en als je dan uiteindelijk zelf gaat testen, weet je pas hoeveel bullshit er op het net te vinden is. Mensen lezen iets, en het volgende topic dat over hetzelfde probleem gaat, zetten ze het erop alsof het hun eigen mening is...
Ik vind fora en internetrecensies iets heel slecht om je aankoop op te baseren. Teveel mensen weten niet waarover ze spreken.

@kaboemba: dit is helemaal niet op jou gericht, het is algemeen dat ik spreek :hippie:

Kaboemba
16 maart 2007, 12:55
de cab was een H&K met greenbacks erin. Ik weet niet meer precies welk model het was.
Nu ja, de TS moet zelf uitmaken wat hij verkiest. Je kan ongelooflijk veel op het internet lezen, en als je dan uiteindelijk zelf gaat testen, weet je pas hoeveel bullshit er op het net te vinden is. Mensen lezen iets, en het volgende topic dat over hetzelfde probleem gaat, zetten ze het erop alsof het hun eigen mening is...
Ik vind fora en internetrecensies iets heel slecht om je aankoop op te baseren. Teveel mensen weten niet waarover ze spreken.

@kaboemba: dit is helemaal niet op jou gericht, het is algemeen dat ik spreek :hippie:

Nee prima zo zag ik het ook niet.

Voor de rest helemaal mee eens, HC probeer ik b.v. alleen de slechte reviews eruit te halen en dan alleen die over gebreken gaan en niet over smaak.
Iedereen die net iets nieuws heeft gekocht zal geen slechte review op HC zetten, dus objectief is ff wat anders.
Het gaat om je eigen smaak en verder niets. Je kan hooguit internet gebruiken om kennis te nemen van wat er allemaal is en wat voor specs het heeft.

PGR
18 maart 2007, 21:26
Mijn Marshall Jubilee 2558 25/50W 2x12"... Zie gitaarmarkt... :D