PDA

View Full Version : Intellifex vs. MX-300; FX-send mixer, óók voor piezo's!



Nitefly7
30 december 2007, 02:27
Beste mensen,

wegens plaatstekort op m'n pedalboard en financiën om verder te kijken dan m'n voeten lang zijn, wil ik een girly rack maken:

De rackprocessor wil ik gebruiken voor post-amp delay, filters, tremolo, evt. flange, whammy en reverb voor m'n electrische gitaren..
eigenlijk alleen die 5 type effecten + reverb voor het 'electrische gedeelte'
(chorus en phaser is voorzien)

Maar het ding moet tevens een lekkere reverb en evt. chorus voor m'n piezo-signalen kunnen geven..

Nu twijfel/weifel ik (op volgorde), tussen de
- Lexicon MX300
- Lexicon MPX-1
- Intellifex
- Lexicon MPX-550

De MX-300 is handig, vanwege z'n 'dubbele processor'-uitvoering..
Maar omdat ik de FX-send/return van 'n mixer gebruik (met 2 input bronnen: amp recording-signaal + piezo-preamp signaal), weegt dit voordeel niet meer zo heel zwaar..

(ipv G-Major ga ik liever voor Intellifex of MX300)

Lexicon-galmen vind ik gewoon geweldig, zelfs in de MX300..
Op het 1e gezicht lijkt de MX300 alles te doen wat ik wil, voor 'n zeer redelijke prijs..
De Intellifex is goedkoper, maar daar ken ik de reverbs niet zo goed van, noch ken ik het pitch- en (eventuele?) filter-gedeelte..


Denken jullie dat de Intellifex ook geschikt is voor deze taken ?

Zwaartepunt is dus tremolo's, pitch shift, delay, reverb en evt. filters...




Stiekem weet ik dat ik op 'n later tijdstip een G-Force wil toevoegen, maar ik weet niet of deze (behalve het Billboard en de geweldige pitch en filter-sectie) veel zal toevoegen..

De MPX-G2 is 't compromis volgens mij, maar stiekem weet ik dat die G-force er ooit wel in 'gaat' komen..

Alleen weet ik niet of ik er nu al 2x zo veel (met 'n beetje geluk is er een G-force onder de 600 te vinden heb ik gemerkt) aan kwijt zou moeten willen dan de MX-300 en Intellifex..
Helaas is het Billboard 'n groot voor-argument voor mij, t.a.v. de G-Force..

Girly rack idee:

- Rackprocessor
- Powersoak/ Loadbox
- Mixertje (Rec.out/Mic van amp + piezo signaal gitaren)
- stroom

hopeljk in een 3 he rackbag (evt. 4)..


Ik wil 'm aansluiten via de FX-send van 'n mixer in m'n rack:
Signaal 1: Amp recording output/mic'd signaal -> mixer -> fx send -> processor -> fx return mixer -> wet speakers
Signaal 2: piezo preamp output -> mixer -> Fx send -> processor -> fx return mixer -> wet speakers
in het midden heb ik dan m'n 'droge/pedalboard-fx' signaal..

Synx
31 december 2007, 13:35
Intellifex heeft een goede delay, chorus en reverb en ik dacht n flanger ( die niet veel voorstelde ). Check wat manuals op het net zou ik zeggen. De rest ken ik zo niet qua mogelijkheden hoewel de intellifex wat beperkt is, zijn de effecten wel zeer goed.

paulusdeBKB
31 december 2007, 17:33
De Intellifex heeft geen flanger aan boord, wel een pitch shifter (niet intelligent). Goed ding!

edit: ik lees net je beginpost: de Intellifex heeft geen filtersectie! Is dus voor je doeleinden niet geschikt als je alles uit 1 apparaat wilt halen.

Je kunt ook eens kijken naar de andere grote 80-er jaren processors: Digitech, ART en Roland (SE 70 misschien?).

Henri H
1 januari 2008, 14:55
De Intellifex schijnt erg goede effects te hebben. Zie ook: http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/Rocktron/Intellifex/10/1
De MPX1 en G2 zijn erg goeie maar ingewikkelde units heb ik gelezen.
De 550 weet ik niet. Is deze wel bedoeld als gitaar MFX?

Ik was benieuwd naar de MX 300. Hoe zijn de phaser, chorus en pitch shift van dit MFX?
Zijn ze beter dan die van de BOSS GT-8 denk je? Ik ben echter best tevreden over de GT-8 i.c.m. m'n (nieuwe) JVM410H.
Maar last van GAS zal ik altijd wel houden denk ik. ;)

Nitefly7
2 januari 2008, 00:09
De Intellifex schijnt erg goede effects te hebben. Zie ook: http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/Rocktron/Intellifex/10/1
De MPX1 en G2 zijn erg goeie maar ingewikkelde units heb ik gelezen.
De 550 weet ik niet. Is deze wel bedoeld als gitaar MFX?

Ik was benieuwd naar de MX 300. Hoe zijn de phaser, chorus en pitch shift van dit MFX?
Zijn ze beter dan die van de BOSS GT-8 denk je? Ik ben echter best tevreden over de GT-8 i.c.m. m'n (nieuwe) JVM410H.
Maar last van GAS zal ik altijd wel houden denk ik. ;)

De Intellifex heeft idd geen flange of filters, die ik wel graag (al is het maar 'voor even', totdat ik zin/geld/noodzaak zie voor 'n apart aparaat), dus die valt voorlopig even af..
De MPX-1 en G2 zijn erg goede kandidaten, die ik misschien later erbij wil nemen..
Voor nu neig ik inderdaad richting (Scott Henderson's keuze) Boss SE-70, of SE-50
De MPX-550 of MX-300 zijn ook erg lekker..
Intellifex (weinig, maar uitstekende fx) en G-Major (betrouwbaarheid qua draai-encoders vertrouw ik niet zo) vallen al af, ik ga me even beraden op m'n budget en dan zien we komende maand(en) wel verder..

w.b. de GT-8 vs. MX-300, ik denk dat de GT-fx wat meer 'gitaristisch', kant-en-klaar zijn.. De MX-300 wil ik meer voor de 'subtiele'effecten gebruiken, die niet zo'n groot stempel op m'n sound drukken, waar ik 'n GT-8 voor zou gebruiken..
met als uitzondering 'n heftige flange en pitch-shift natuurlijk..

'n GT-pro vind ik weer te uitgebreid, hoewel de effecten zeker dik in orde zijn..