PDA

View Full Version : Fender Reissue test



lindos
29 december 2007, 20:45
Ik heb de meeste Reissue Fender amps eindelijk eens kunnen uittesten :

´57 Twin Lacquered Tweed Solid :

Zeer slechte klank, voor dit bedrag zéker!

Fender Bassman Ltd Tweed :

Heerlijke amp, voor 1300€ zeker zijn geld waard !

Vibrolux Reverb Custom 40 Watt:

Viel tegen , enorm verschil tov de Silverface waarop ik al eens gespeeld heb!

´65 Twin Reverb:

Prachtige klank ! Zeker een geslaagde poging om de oude BlackFace Twin's klank na te bootsen!

´65 Super Reverb 45 :

Idem !

´65 Black Face Deluxe Reverb22 W:

Zeker de beste uit deze reeks, absoluut prachtige clean en reverb én tremelo!
Jammer dat ik na wat Googelen een hoop vond over het goedkope wiring board etc.

Eko
30 december 2007, 10:56
Lindos,
Leuke test. Hoe heb je hem gedaan? Heb je een tele of strat gepakt en ze allemaal een keer opengezet? Het lastigst is de vergelijking met een oude versterker. Ik ken de Custom Vibrolux Reverb van mijn maatje uit de band en ik moet zeggen dat ie pas na maanden echt mooi klonk. Het duurde een tijdje voordat de Jenssens ingespeeld waren. De amp zelf klinkt pas goed als je er op speelt met het volume boven de 4.
Ik heb zelf een Vibroverb reissue uit half jaren 90 die bijna hetzelfde is opgebouwd , maar heel anders klinkt. Het is dus soms ook maar hoe de amp is ingespeeld en met wat voor instrument je er op speelt.

jacky
30 december 2007, 10:59
Lindos,
Leuke test. Hoe heb je hem gedaan? Heb je een tele of strat gepakt en ze allemaal een keer opengezet? Het lastigst is de vergelijking met een oude versterker. Ik ken de Custom Vibrolux Reverb van mijn maatje uit de band en ik moet zeggen dat ie pas na maanden echt mooi klonk. Het duurde een tijdje voordat de Jenssens ingespeeld waren. De amp zelf klinkt pas goed als je er op speelt met het volume boven de 4.
Ik heb zelf een Vibroverb reissue uit half jaren 90 die bijna hetzelfde is opgebouwd , maar heel anders klinkt. Het is dus soms ook maar hoe de amp is ingespeeld en met wat voor instrument je er op speelt.


Hee Eko hoe klinkt die Culreverb HA HA HA

a.c.
30 december 2007, 11:12
Ik heb dit alles ook al eens getest en kwam tot totaal andere conclusies, waarbij de 65 deluxe en vibrolux kil klonken en de 57 deluxe juist geweldig. Geeft weer aan dat alles aan smaak onderhevig is

lindos
30 december 2007, 11:45
Lindos,
Leuke test. Hoe heb je hem gedaan? Heb je een tele of strat gepakt en ze allemaal een keer opengezet? Het lastigst is de vergelijking met een oude versterker. Ik ken de Custom Vibrolux Reverb van mijn maatje uit de band en ik moet zeggen dat ie pas na maanden echt mooi klonk. Het duurde een tijdje voordat de Jenssens ingespeeld waren. De amp zelf klinkt pas goed als je er op speelt met het volume boven de 4.
Ik heb zelf een Vibroverb reissue uit half jaren 90 die bijna hetzelfde is opgebouwd , maar heel anders klinkt. Het is dus soms ook maar hoe de amp is ingespeeld en met wat voor instrument je er op speelt.

Ik heb ze allen getest met een Tele en dezelfde (1960 Relic) STrat waar ik altijd mee speel, ik kon ze niet helemaal 'open crancken' dus de crunch kon ik inderdaad niet testen :)

Nu ik heb nog al gehoord dat je een nieuwe speaker moet inspelen dus ik veronderstel dat hij enkel beter gaat klinken.

Mijn ultieme test waar ik altijd bij blijf is, zowel voor een gitaar effect pedaal als amp, het Live testen op een optreden waar het onder alle omstandigheden het beste moet geven..

lindos
30 december 2007, 11:46
Geeft weer aan dat alles aan smaak onderhevig is


Anders zouden we allemaal op een Fender spelen :)

LCH
30 december 2007, 11:51
Misschien is het niet echt een reďssue, maar de Fender Princeton Recording amp vind ik ook een absolute aanrader. Allemachtig zeg, wát een toon... jammer dat men er 1250 euro voor vraagt. Maar als je iets voor in de studio zoekt is zo'n Princeton je beste vriend.

a.c.
30 december 2007, 12:15
hoeveel watjes heeft zo'n princeton? genoeg voor niet uitversterkt kroegvolume?

Mitch
30 december 2007, 12:33
Wat een nutteloze opsomming van "deze is goed en die niet" :chicken:
Kan het iets uitgebreider ? Was het te bijtend, te los laag, niet dynamisch genoeg, etc....

jacky
30 december 2007, 12:54
Een ding is zeker al deze RI van klassiekers klinken matig tov een originele amp

Gebrek aan dynamiek en behoorlijk vlak

Ik zou zeggen kies je vermogen en je speaker config en koop dan een silverface amp laat hem netjes opknappen en je hebt een vriend voor het leven.

Speelt geld geen rol pak dan een blackface amp als je hem kan vinden

De tweed tja ...dat wordt lastiger ...mischien een nette zelfbouw of als geld echt geen rol speelt koop een originele ...maar lastig te vinden en wat is dan nog origineel een goed advies is dan zeker nodig.

johantipker
30 december 2007, 20:11
Een ding is zeker al deze RI van klassiekers klinken matig tov een originele amp

Gebrek aan dynamiek en behoorlijk vlak

Ik zou zeggen kies je vermogen en je speaker config en koop dan een silverface amp laat hem netjes opknappen en je hebt een vriend voor het leven.

Speelt geld geen rol pak dan een blackface amp als je hem kan vinden

De tweed tja ...dat wordt lastiger ...mischien een nette zelfbouw of als geld echt geen rol speelt koop een originele ...maar lastig te vinden en wat is dan nog origineel een goed advies is dan zeker nodig.

Ik heb nu zo'n 5 jaar een HotRodDeluxe. Als ik 5 jaar terug wist, wat ik nu weet, was ik er niet aan begonnen en was ik meteen de weg van de gepimpte silverface ingeslagen...
Goed ik ken dus de nadelen van de hrdl, maar ik vind de klank toch wel dermate in de goeie richting zitten dat ik er over denk om 'm te laten pimpen,
dus nieuwe choke, outputtrafo van een A merk, ppi mastervolume, wellicht betere speaker...

ik denk dat het de gok wel waard is...

jero
30 december 2007, 20:43
Lindos,

mooie test, maar nog waardevoller met iets meer details, bijvoorbeeld:

wat had die bassman dat de tweed twin niet had?
wat miste die vibrolux dat de twin en super reverb wel hadden?
waarom was de deluxe nog beter?

thanks!




Ik heb de meeste Reissue Fender amps eindelijk eens kunnen uittesten :

´57 Twin Lacquered Tweed Solid :

Zeer slechte klank, voor dit bedrag zéker!

Fender Bassman Ltd Tweed :

Heerlijke amp, voor 1300€ zeker zijn geld waard !

Vibrolux Reverb Custom 40 Watt:

Viel tegen , enorm verschil tov de Silverface waarop ik al eens gespeeld heb!

´65 Twin Reverb:

Prachtige klank ! Zeker een geslaagde poging om de oude BlackFace Twin's klank na te bootsen!

´65 Super Reverb 45 :

Idem !

´65 Black Face Deluxe Reverb22 W:

Zeker de beste uit deze reeks, absoluut prachtige clean en reverb én tremelo!
Jammer dat ik na wat Googelen een hoop vond over het goedkope wiring board etc.

jacky
30 december 2007, 21:39
Ik heb nu zo'n 5 jaar een HotRodDeluxe. Als ik 5 jaar terug wist, wat ik nu weet, was ik er niet aan begonnen en was ik meteen de weg van de gepimpte silverface ingeslagen...
Goed ik ken dus de nadelen van de hrdl, maar ik vind de klank toch wel dermate in de goeie richting zitten dat ik er over denk om 'm te laten pimpen,
dus nieuwe choke, outputtrafo van een A merk, ppi mastervolume, wellicht betere speaker...

ik denk dat het de gok wel waard is...

Zou eerst de speaker doen als dat niet genoeg brengt die speaker er weer uithalen en verkopen die amp.
In mijn optiek zonde om zon amp te pimpen, maar aan de andere kant als je het gevoel hebt dat dit JE sound is moet je je niet door een fender prutser laten ompraten

SUC7

johantipker
30 december 2007, 22:59
Zou eerst de speaker doen als dat niet genoeg brengt die speaker er weer uithalen en verkopen die amp.
In mijn optiek zonde om zon amp te pimpen, maar aan de andere kant als je het gevoel hebt dat dit JE sound is moet je je niet door een fender prutser laten ompraten

SUC7

nou ik waardeer je second opinion juist wel... :D

tja die speaker, die erin zit vind ik wel ok voor de dingen die ik er mee doe, ik speel er voornamelijk op met een dikke jazz gtr ... maar ik wil graag eens wat ander speakers doen op deze amp, ben ook wel benieuwd naar de celestion alnico gold.. maar die is wel reteduur...

wat ik mis aan de amp is headroom in het laag en een echt lekkere crunch ...

ik heb laatst ge A/B-d met een Fender Twin uit 1971, de twin was wat ronder en consistenter, klonk erg goed.
Toen ik 5 jaar geleden ging shoppen heb ik ook versterkers getest die veel duurder waren , maar voor wat ik zocht kwam deze (de hrdl) het meest close ...
Als ik een ouwe fender ga kopen, ben ik ook weer flink geld kwijt plus alsnog die service beurt....
ik bouw dan liever even voort op hetgeen wat ik heb...

Eko
30 december 2007, 23:53
Jacky,
Ik heb even een Vibroverb gekocht omdat ie beschikbaar was. Soms krijg je opeens een kans om iets te kopen voor ,,weinig,, en dan schuift een nieuwe Marble Roadking erbij even een paar maanden op. Vanmiddag en vanavond met een optreden de amp gebruikt en ervaren hoe een tele kan klinken op een goed ingespeelde amp.
Uiteraard als je wilt weten hoe een clubreverb klinkt , dan kan ik zeggen, ik denk dat hij klinkt zoals iemand hier een HrDlx wil laten klinken. Met enorm overtuigend laag en sprankelend hoog, een diepe warme reverb en een dijk van TONE!. Dit door de 15 inch Custom Legend Eminence speaker die nu een paar jaar werkt.
Ik was eigenlijk benieuwd hoe de `57 twin het zou doen met een goede strat. Het zou de ultieme Claptoncombinatie zijn.

Mitch
31 december 2007, 12:04
wat ik mis aan de amp is headroom in het laag en een echt lekkere crunch ...
........
ik bouw dan liever even voort op hetgeen wat ik heb...
Ik ben bang dat je je hier ontzettend tegenspreekt. De twee basisingrdiënten die de HotRod mist noem je precies op en daarna wil je voortbouwen op die basis die er niet is. Neem van mij aan (ook door schade en schande wijzer geworden) dat als de basis niet is wat je zoekt, je kan modificeren tot je een ons weegt, maar je bereikt niet wat je wil. En een gemodificeerde amp betaalt zich bij verkoop nooit meer terug helaas.

De vergelijking met een Twin, tja... om de één of andere reden zijn de twee versterkers waar veel mensen hier op het forum aan denken als je het over Fender hebt de Twin en de HotRod Deluxe. Het zal met de verkrijgbaarheid te maken hebben, maar die laten allebei maar een heel klein deel zien van wat Fender in huis heeft naar mijn mening.
Probeer echt meer te testen en wees niet te bang voor een tweedehandsje !

lindos
31 december 2007, 12:54
Ik ben bang dat je je hier ontzettend tegenspreekt. De twee basisingrdiënten die de HotRod mist noem je precies op en daarna wil je voortbouwen op die basis die er niet is. Neem van mij aan (ook door schade en schande wijzer geworden) dat als de basis niet is wat je zoekt, je kan modificeren tot je een ons weegt, maar je bereikt niet wat je wil. En een gemodificeerde amp betaalt zich bij verkoop nooit meer terug helaas.

De vergelijking met een Twin, tja... om de één of andere reden zijn de twee versterkers waar veel mensen hier op het forum aan denken als je het over Fender hebt de Twin en de HotRod Deluxe. Het zal met de verkrijgbaarheid te maken hebben, maar die laten allebei maar een heel klein deel zien van wat Fender in huis heeft naar mijn mening.
Probeer echt meer te testen en wees niet te bang voor een tweedehandsje !

+1

Ik heb ook een Hot Rod Deluxe gehad, heb em na een tijd verkocht, eerst zelf de bias zitten afstellen , maar de crunch die men probeerde te bereiken was juist een defecte weerstand of iets dergelijks ...

Als je em gaat pimpen en later (waarschijnlijk toch) verkoopt is ie niets meer waard en eindig je toch met een oude Twin ofzo..

Ik speel al jaren op een Fender 75 lampencombo ('81) , deze kun je soms op de kop tikken voor een 400-700€ naargelang de staat en zeker de moeite waard !

lindos
31 december 2007, 12:56
Een ding is zeker al deze RI van klassiekers klinken matig tov een originele amp

Gebrek aan dynamiek en behoorlijk vlak

Ik zou zeggen kies je vermogen en je speaker config en koop dan een silverface amp laat hem netjes opknappen en je hebt een vriend voor het leven.

Speelt geld geen rol pak dan een blackface amp als je hem kan vinden

De tweed tja ...dat wordt lastiger ...mischien een nette zelfbouw of als geld echt geen rol speelt koop een originele ...maar lastig te vinden en wat is dan nog origineel een goed advies is dan zeker nodig.

Dit noem ik nou eens een antwoord :) !!

lindos
31 december 2007, 12:58
Lindos,

mooie test, maar nog waardevoller met iets meer details, bijvoorbeeld:

wat had die bassman dat de tweed twin niet had?
wat miste die vibrolux dat de twin en super reverb wel hadden?
waarom was de deluxe nog beter?

thanks!

De bassman had een echte goede dynamiek wat bij de Tweed Twin duidelijk ontbrak.

De vibrolux miste ook die dynamiek en echte Blackface klank zal ik maar zeggen..

De Deluxe had alles + een mooie crunch als je hem overstuurde !

johantipker
31 december 2007, 15:13
Ik ben bang dat je je hier ontzettend tegenspreekt. De twee basisingrdiënten die de HotRod mist noem je precies op en daarna wil je voortbouwen op die basis die er niet is. Neem van mij aan (ook door schade en schande wijzer geworden) dat als de basis niet is wat je zoekt, je kan modificeren tot je een ons weegt, maar je bereikt niet wat je wil. En een gemodificeerde amp betaalt zich bij verkoop nooit meer terug helaas.

De vergelijking met een Twin, tja... om de één of andere reden zijn de twee versterkers waar veel mensen hier op het forum aan denken als je het over Fender hebt de Twin en de HotRod Deluxe. Het zal met de verkrijgbaarheid te maken hebben, maar die laten allebei maar een heel klein deel zien van wat Fender in huis heeft naar mijn mening.
Probeer echt meer te testen en wees niet te bang voor een tweedehandsje !


dank je Mitch! Misschien moet ik eerst eens leren om heel scherp in woorden te formuleren wat ik nou precies zoek... mis....

wellicht zit wat ik zoek niet in 1 amp...

wat voor amp zou jij eigenlijk adviseren?