PDA

View Full Version : goedkope buizenversterkers



m@rijn
29 december 2007, 20:17
hallo,

Ik heb nu een FlextoneIII (line6) versterker, maar ik zou graag een buizenversterkertje bijkopen, maar ik wil er niet te veel geld aan besteden (max 200€, tweedehands mag eventueel). Heeft er iemand suggesties? Of kan ik met dat budget niet veel aanvange?

dank u

lindos
29 december 2007, 20:29
hallo,

Ik heb nu een FlextoneIII (line6) versterker, maar ik zou graag een buizenversterkertje bijkopen, maar ik wil er niet te veel geld aan besteden (max 200€, tweedehands mag eventueel). Heeft er iemand suggesties? Of kan ik met dat budget niet veel aanvange?

dank u

Spaar maar liever tot je wat meer hebt :)

dendee
29 december 2007, 20:30
Ik denk dat je toch beter even doorspaart.
Als je heel heel heel veel geluk hebt kom je mss een 2e hands peavey valveking ofzo tegen op marktplaats, ...

grtz

Mark1990
29 december 2007, 20:30
met dat budget zit je denk ik richting de epiphone junior (5watt) en dergelijke. ruim voldoende voor slaapkamer niveau, maar niet echt geschikt voor optredens en dergelijke

m@rijn
29 december 2007, 21:35
hmm ja. Vanaf welke prijs kan ik een degelijk iets vinden denk je?

Rubster
29 december 2007, 21:37
Ik ben bang dat je voor €200 echt geen (fatsoenlijke) buizenbak gaat scoren.
Het is een beetje de vraag wat je er mee wilt doen, wat voor sound je zoekt.

Als je echt wat wilt met een goede sound en mogelijkheden, zul je denk ik toch moeten sparen of je flextone verkopen.

m@rijn
29 december 2007, 21:43
Ik zou mijn flextone wel willen verkopen hoor, daar heb ik niet echt problemen mee. Ik zou graag het geluid van Van Halen willen.
Alleen nog een vraag, kun je met een Buizenversterker ook mooi, clean spelen? Dus echt zonder scheurende drive erin. Mijn Flextone klinkt bijzonder goed clean met mijn Epi LP, ik vraag me gewoon af of dat met een buizenversterker ook mogelijk is.

En mss nog een bijkomende vraag, zou er veel verschil zijn in geluid tussen mijn Epi LP en een strat london city, beiden aangesloten op een flextone?

dank u

schwalbe
29 december 2007, 21:44
Voor rond de 200 is dit de beste aanbieding:
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000kQuKAw2q?Ca talogVideo=&ProductUUID=kvPVqHzl55AAAAESRw1_Z_G9&CatalogCategoryID=ESnVqHzlABAAAAEORuxp6OsZ&JumpTo=OfferList

Deze dingen worden in Rusland door Yerasov gemaakt.
http://www.yerasov.ru/combo.htm

zjanke
29 december 2007, 21:49
Clean op een buizenbak is zeer goed mogelijk. Het zal waarschijnlijk mooier, voller, warmer zijn dan je flextone, maar dat blijft een smaakkwestie. Ook zul je daar een en ander moeten proberen, want het clean van een fender is anders dan een Mesa en dat is weer anders dan dat van een Marshall. Sterker nog, per type bij hetzelfde merk zijn al verschillen.

En je tweede vraag: Er zal zeker een verschil zijn tussen een strat en een LP, als je tenminste geen volledig dichtgesmeerd super-high gain geluid gebruikt.

m@rijn
29 december 2007, 21:53
hmm, hoog tijd dus om effe de strat van mijn maat te vragen en even uit te testen op mijn versterker. Kzou er nl. graag een strat bijhebben, maar kvraag me gewoon af of dat wel de moeite is om een 2e gitaar te kopen.

Rubster
29 december 2007, 22:04
Waarom wil je eigelijk zo graag een buizenversterker, wat zijn jou voorstellingen daarbij?
Je geeft aan dat je eventueel je flextone wel wilt verkopen. Ga uit van +€500. Dan heb je al €700, dan heb je al een stuk meer keuze! (Marshall JCM900, Mesa Caliber, Peavey Classic)

De investering in een 2e gitaar lijkt mij juist een goede keus. Je klankenpallet wordt echt 2x zo groot. Zeker wanneer je een naast je LP een strat of tele koopt.

Succes!

m@rijn
29 december 2007, 22:07
ok, dank u voor het advies :)
Ik wil er graag een buizenversterker bij omdat ik niet echt meer tevreden ben van mijn Flextone3. Ik wil graag het oerdegelijke rockgeluid evenaren, en met mijn LP en Flextone lukt me dat niet goed.
Ik kom mss iets in de buurt, maar het klinkt dan totaal niet meer zuiver, de klanken lopen dan iets te veel in elkaar over naar mijn gedacht.

Nou ja, ik zal sowieso volgende week es gaan kijken voor een stratje en kzal dan eens enkele buizenversterkers bespelen, daarna kan ik nog beslissen wat ik doe.