PDA

View Full Version : woeeoooeeoeee dude weer aan de les paul !!



Dude
29 december 2007, 20:00
jajajaja gage van de afgelopen maanden opgespaard en voila... kon verdomme voor het eerst wat leuks kopen van al het bij elkaar gespeelde geld.

trots als een hondekop, een les paul classic uit 04, 2e hands maar echt volledig zonder krassen of slijtage, ruikt zelfs nog naar een nieuwe gibson. Ik ben een blij man !! net weer even ouderwets genoten van de klassieke combinatie marshall buisjes + les paul en dat is en blijft toch wel een lekker geil geluidje hoor.

http://img91.imageshack.us/img91/3424/classic1ur5.jpg


http://img171.imageshack.us/img171/4550/classic2tj2.jpg

Mr.Fingers
29 december 2007, 20:00
EI!!! die inlays :stop:



anyway, gefeli!!!

LP_CL
29 december 2007, 20:02
welkom to the club. Ik heb identiek dezelfde! Speelt overheerlijk! Al denk ik wel dat mijn inlays iets meer naar het lichtgeel gaan dan naar het ochtendurinekleur 8-) . Kan natuurlijk ook aan de belichting liggen.
Maar absoluut proficiat. Ik ben er zeker van dat je nooit spijt krijgt van je aankoop!
http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/modern5.jpg

YannickH
29 december 2007, 20:04
Whaaaaaaaaaaaaa mooi!!!!!!!behalve die inlays :stop:

Dude
29 december 2007, 20:05
waanzinnig ding, en de inlays zijn zo groen door de flits hoor

@ LP_CL ok uit 04 ?? en is het nou vintage sunburst of honeyburst... weet jij het ?

Lexvandoef
29 december 2007, 20:06
Gaaaaf! Les pauls zijn helemaal the bomb, moet zeker wel heel erg vet zijn met je JVM. Dat doe je trouwens wel goed, als je zoiets van je gages kan kopen, konden wij dat maar :hippie:

Feli!

GibsonDC
29 december 2007, 20:06
ik heb deze volgens mij ook nog zien staan. Super mooie gitaar, veel plezier ermee. Volgens mij is het een tobacco burst.

LP_CL
29 december 2007, 20:07
waanzinnig ding, en de inlays zijn zo groen door de flits hoor

@ LP_CL ok uit 04 ?? en is het nou vintage sunburst of honeyburst... weet jij het ?
De mijne heb ik nieuw gekocht vorig jaar en is een 2005. Het is een vintage sunburst (tobacco).
Ik dacht wel al dat het aan de belichting lag, want zo erg zien ze er in het echt niet uit. Ik denk dat het realistischer is van leur op de foto die ik heb getrokken.

orreltak
29 december 2007, 20:13
schitterend!tobacco burst vindt ik ook echt de mooist burst op een LP.

grayfink
29 december 2007, 20:24
Dat doe je trouwens wel goed, als je zoiets van je gages kan kopen, konden wij dat maar :hippie:


Ik kan elke maand wel zoiets kopen van mijn gage :cooler: Alleen blijft er dan helemaal niets over voor onbenullige bijzaken als hypotheken, verzekeringen en voeding:satisfie:

Back to the point: Prachtige gitaar! Gefeliciteerd! Mijn volgende gasaanval geldt ook een Les Paul, al zal dat een Greco/Burny/Orville of i.d. moeten zijn.

zjanke
29 december 2007, 20:28
Gvd. Nou ben ik weer jaloers :sneaky:

Dude
29 december 2007, 20:36
Dat doe je trouwens wel goed, als je zoiets van je gages kan kopen, konden wij dat maar :hippie:

heb een paar goed betaalde en toffe gigs gehad de laatste maanden, laatste maanden van het jaar zijn meestal drukke tijden he, moet wel eerlijk zeggen dat ik ook wat ouwe speakertjes en pedalen heb weggedaan hoor.



De mijne heb ik nieuw gekocht vorig jaar en is een 2005. Het is een vintage sunburst (tobacco).
Ik dacht wel al dat het aan de belichting lag, want zo erg zien ze er in het echt niet uit. Ik denk dat het realistischer is van leur op de foto die ik heb getrokken.

ja he, ik kom er met de gibson site helemaal niet uit, die kleuren verschillen zo van het echt.

pussyblaster
29 december 2007, 20:56
wow....
Dat is nou écht een mooie gitaar!
ik ben niet zo van de les pauls maar deze is echt geweldig, ik wou dat ik m had.

Orpheo
29 december 2007, 21:46
dit is een geweldig mooie kleur, die ik ook op m'n volgende (4e) warmoth ga zetten. Echt, prachtig :) dit is tobacco. vintage sunburst heeft niet dat rode randje. die van LP_CL lijkt vintage, maar dat kan ook aan de foto liggen, omdat die niet helemaal 'recht' voor de gitar is gemaakt.

Dude
29 december 2007, 21:52
ik heb geen rood randje, donker bruin en gelig... dus eeuh... tobacco burst ?

Orpheo
29 december 2007, 21:53
ik heb geen rood randje, donker bruin en gelig... dus eeuh... tobacco burst ?

ok:P zwart-bruin/rood-geel ;) tobacco dus. hebben m'n tips nog geholpen btw?

robert-gitarist
29 december 2007, 22:32
Woow vette plank Dude! Gefeliciteerd! :)

Oh en mocht je ooit eens die slagplaat verpatsen ofzo.... :D

Toffe plank, hele mooie burst!

Dude
29 december 2007, 22:39
ok:P zwart-bruin/rood-geel ;) tobacco dus. hebben m'n tips nog geholpen btw?


was helemaal orgineel joh, inclusief kaartjes koffer en heel de zooi, op de pots stond gibson, alles klopte, enige waar ik mn twijfels bij had was dat de strap houdertjes met een rechte ipv kruiskopshroef en zonder viltje er tussen in de body zaten.

Godfather
29 december 2007, 22:44
Toffe gitaar! Ook al besmet met het Les Paul-virus...doe je goed :D

Wouter!
29 december 2007, 22:47
Wow, gewoon een mooie gitaar!

Lexvandoef
29 december 2007, 22:56
Ik kan elke maand wel zoiets kopen van mijn gage :cooler: Alleen blijft er dan helemaal niets over voor onbenullige bijzaken als hypotheken, verzekeringen en voeding:satisfie:

Back to the point: Prachtige gitaar! Gefeliciteerd! Mijn volgende gasaanval geldt ook een Les Paul, al zal dat een Greco/Burny/Orville of i.d. moeten zijn.

Jij zit waarschijnlijk wel in een ietsiepietsie professionelere band dan ik denk ik zo. Ik hoef er niet van te leven, dat doe ik wel van mijn studiefinanciering :hippie:

Zo'n oude japanse les paul is echt goed hoor, ik heb zelf een orville by gibson, ik zou der geen Gibson voor willen inruilen, heb ze ook tov elkaar getest toen ik hem kocht.

grayfink
30 december 2007, 08:02
Sorry Lex :D Te snel gelezen, ik dacht aan mijn beroepsmatige gage als loonslaaf. Van mijn muziekgages, zou ik jaarlijks een Stagg kunnen kopen, ware het niet dat het allemaal in de bandpot verdween:sneaky: . Kwaliteit moet betaald worden, daarom treden we een paar keer per jaar met een 6-mans band voor 400€ op.:satisfie: (En dat is nog steeds dik betaald...)
Als ik een keer een financiele meevaller heb, zou ik wel een Gibson LP Studio kunnen aanschaffen, maar die vind ik echt niet mooi kwa looks. Dan liever eeen goede Japanse kopie.

ACSlater
30 december 2007, 12:09
Mooie LP Dude! Qua kleur issie gelijk aan de Slash sig LP en die kleur omschrijven ze als dark tobacco burst. Vintage/honey burst zijn normaal gesproken een stuk lichter.

OT: Ik heb dit jaar €600,- aan gages gekregen voor een totaal van 11 optredens. Net genoeg voor een 2e hands Epi met een Valvestate :)

Saf
30 december 2007, 12:26
heb dit jaar 35 tot 40 optredens gedaan de twee tot drie jaar ervoor ook zo'n 35 tot 50 optredens per jaar. Maare heb nog geen euro aan gage gezien. Alles verdwijnt altijd i nde bandpot. Schiet ook niet op dat we met 8 man in een band spelen rond de 300 vragen en dan ook nog eens een bus moeten huren om vanuit ons mooie limburg door heel nederland te spelen. Houden soms maar 25 euro over aan een optreden. Moeten we in het nieuwe jaar toch iets aan gaan doen.

Dude
30 december 2007, 13:55
doe je toch iets verkeerd saf ?? of speel je eigen muziek ipv covers, beetje coverband pakt in en kroeg tussen de 300 en 700 euro per gig en voor een feest (studentendingen) tussen de 500 en 1000. Als je dat met zn 5 of 6en verdeeld en een keer of wat per maand speelt kom je snel aan wat geld hoor ? Moet wel zeggen dat wij ook een flinke tijd hebben gespaard om een pa ed te kopen, nou dat er eenmaal is houden we alles zelf. Oefenen uit de bandpot doen we trouwens niet, betalen we gewoon individueel. Reparaties aan spullen hebben we tot nog toe niet gehad maar ook daarvoor zou je evt kunnen sparen natuurlijk.

ach ja.... geld...

Lexvandoef
30 december 2007, 14:00
doe je toch iets verkeerd saf ?? of speel je eigen muziek ipv covers, beetje coverband pakt in en kroeg tussen de 300 en 700 euro per gig en voor een feest (studentendingen) tussen de 500 en 1000. Als je dat met zn 5 of 6en verdeeld en een keer of wat per maand speelt kom je snel aan wat geld hoor ? Moet wel zeggen dat wij ook een flinke tijd hebben gespaard om een pa ed te kopen, nou dat er eenmaal is houden we alles zelf. Oefenen uit de bandpot doen we trouwens niet, betalen we gewoon individueel. Reparaties aan spullen hebben we tot nog toe niet gehad maar ook daarvoor zou je evt kunnen sparen natuurlijk.

ach ja.... geld...

wow, op wat voor studentenfeesten spelen jullie dan? Dat vangen wij echt bij lange na niet als we op een feest van een vereniging spelen ofzo.
Ik speel trouwens wel in een coverband.

Mitch
30 december 2007, 14:13
Lex, als je laag inzet.... nee, zonder dollen: je vraagprijs moet wel in verhouding staan tot hoe goed je band is, maar met te weinig vragen kom je al gauw amateuristischer over, echt waar.

@ Dude: coo ding ! Ik hou zelf meer van de honeyburst, teaburst e.d., het wat zachtere, maar eerlijk is eerlijk: dit is een mooi ding ! Plezier ermee !

LP_CL
30 december 2007, 14:37
Ik heb er wel de lelijke plastieken pickguard van gehaald. Meer gitaar, meer kleur, meer genieten van de burst en minder plastiek.
Moet je misschien ook eens overwegen. Tenzij je die pickguard mooi vindt uiteraard

Saf
30 december 2007, 14:47
Wij spelen ierse folk, Onze setlist bestaat voornamelijk uit traditionals die we in een eigen jasje hebben gegoten, aangevuld met hier en daar een cover van de pogues of de levellers. Het nieuwe jaar brengt ook eigen werk, hebben nu iets van 6 tot 8 songs o pde plank liggen waar we aan moete ngaa nwerken.

Oefenruimte is bij een van de bandleden zijn ouders thuis dus kost nagenoeg niets. We hebben de opname, persen, drukken van de eerste cd uit de bandpot betaald en zijn nu inderdaad aan het sparen voor een eigen PA Setje. We gaan de prijs in Januari ook omhoog gooien. We verdienen er als band niet echt veel aan, maar het kost ons ook niets. De meeste andere hobbys kosten geld dus zo slecht gaat het dan nog niet.

Het nadeel is dat we met zoveel mensen zijn (viool, accordion, mandoliene/zang, Banjo, gitaar, wasbord/mondharmonica, basgitaar en drum) wil je er ooit echt iets aan over gaan houden moet je wel erg veel vragen. We zijn nu met de band een stichting. Dus mogen we ook geen winst maken. Maar zouden inderdaad mocht er meer geld binnen komen nog met onkosten vergoedingen gaan werken, en inderdaad spullen als snaren, kabels, batterijen etc etc ook uit de stichting betalen.

Dude
30 december 2007, 14:51
we werken nog gewoon met gage verklaringen, niet geheel praktisch maar goed,.... de ene keer wel de andere keer niet kunnen we zeggen haha.

en laag inzetten is inderdaad niet handig, als je eenmaal een beetje naampje heb opgebouwd en in je regio de meeste podia wel gedaan hebt of nog beter, regelmatig doet dan kan je wel hoog inzetten hoor, de meeste podia hebben wel geld alleen scoren liever een bandje dat al wat naam heeft gemaakt dan de nog onbekende bandjes die minder vragen. Ik weet niet goed hoe dat in de eigen werk circuitjes gaat maar de gemiddelde kroeg betaald liever wat meer voor kwaliteit hoor. Niet dat mijn band zo geweldig is hoor, maar toch, gezien de vele gigs denk ik dat we best gewild zijn. En dat levert mij een mooie gibson op nu haha

Les Paul R8
30 december 2007, 15:02
Hey Dude. Mooie Les Paul......Gefeliciteerd....

Wanneer kom je hem in mijn nieuwe studio laten horen...:D

Dude
30 december 2007, 15:09
haha ja man... je hebt een leuk hokje he ?

check recording effe, ik heb toevallig net een vraag gesteld waar je wellicht antwoord op weet ??

Saf
30 december 2007, 15:26
We spelen juist zo min mogelijk in de eigen regio daar vragen we ook meer, daar hebben we wel naam gemaakt, we hebben nagenoeg elk klein festivalletje in de buurt gehad en vele ook afgesloten dus dat zit wel goed. Voor een band die sinds december 2003 bestaat vind ik tussen de 150 en 200 optredens door heel nederland ook niet bijzonder slecht. heb ik ieder geval neits te klagen. Je kunt 1 spelen en 800 vragen of vier keer spelen en 200 vragen het is een keuze die je maakt. We hebben extra de eerste paar jaar de prijs laag gehouden zodat we al na drie optredens in noord-holland konden spelen (voor ons de andere kant van nederland) en binnen en jaar al in bijna alle regio's in nederland gespeeld hadden. Je moet je ze;f eerst een beetje in de picture spelen.

casper innosence
30 december 2007, 15:33
doe je toch iets verkeerd saf ?? of speel je eigen muziek ipv covers, beetje coverband pakt in en kroeg tussen de 300 en 700 euro per gig en voor een feest (studentendingen) tussen de 500 en 1000. Als je dat met zn 5 of 6en verdeeld en een keer of wat per maand speelt kom je snel aan wat geld hoor ? Moet wel zeggen dat wij ook een flinke tijd hebben gespaard om een pa ed te kopen, nou dat er eenmaal is houden we alles zelf. Oefenen uit de bandpot doen we trouwens niet, betalen we gewoon individueel. Reparaties aan spullen hebben we tot nog toe niet gehad maar ook daarvoor zou je evt kunnen sparen natuurlijk.

ach ja.... geld...

Wij hebben met de band afgelopen jaar een keer of 30 gespeeld in binnen en buitenland. Kwa gage ist geen vet pot in de Punk en Hardcore, maar zolang de brandstof betaald word (mijn ouders hebben een bus en onze gitarist een leasebak) kunnen wij voor een vrij laag gage spelen. Boeit ons ook niet. Wij spelen niet om dr iets aan over te houden, op vette ervaringen na. Spelen in een duits kraakpand en de dag dr na in een net Duits jeugdhuis. Komende februari gaan we een week naar Frankrijk. Ook gewoon supervet!

Zolang we t kunnen betalen boeit t ons geen biet dat er af en toe wat geld bij moet.

Wij zijn officieel muziekvereniging en wij mogen dus officieel wel winst maken, Vereniging was overigens gunstiger dan Stichting heb ik mij laten vertellen.

stratestic
30 december 2007, 15:56
Dat is samen met een honny blond de mooiste kleur voor een Les Pauls

Gefeliciteerd, was dit de laatste aankoop van 2007?

Dude
30 december 2007, 16:41
@ saf en casper, uiteindelijk draait het natuurlijk inderdaad allemaal om het speuluh en de ervaringen!! big thumbs up voor jullie motivatie en uitleg hoor, respect !!

moet wel zeggen dat het niet wegneemt dat sommige kroegeigenaren denken dat ze bandjes elk lullig bedragje mogen geven om maar op te komen dagen, het nadeel voor andere bands is dat er altijd wel een bandje is die voor onkosten op komt dagen, uiteindelijk draait het natuurlijk gewoon om het knallen en ik ben elke keer weer hartstikke dankbaar als we gevraagd worden te komen spelen in plaats van onszelf te moeten verkopen aan die kroegbazen die denken dat je wel met zn 6en hun afgeladen kroeg komt vermaken voor 100 eurootjes....

casper innosence
30 december 2007, 17:19
@ saf en casper, uiteindelijk draait het natuurlijk inderdaad allemaal om het speuluh en de ervaringen!! big thumbs up voor jullie motivatie en uitleg hoor, respect !!

moet wel zeggen dat het niet wegneemt dat sommige kroegeigenaren denken dat ze bandjes elk lullig bedragje mogen geven om maar op te komen dagen, het nadeel voor andere bands is dat er altijd wel een bandje is die voor onkosten op komt dagen, uiteindelijk draait het natuurlijk gewoon om het knallen en ik ben elke keer weer hartstikke dankbaar als we gevraagd worden te komen spelen in plaats van onszelf te moeten verkopen aan die kroegbazen die denken dat je wel met zn 6en hun afgeladen kroeg komt vermaken voor 100 eurootjes....

hehe, tja, wij leuren inderdaad tegenwoordig niet zo veel meer met demo's naar kroegen en JC's. Wij hebben gemerkt dat je gezicht laten zien bij andere bandjes en daar met mensen ouwehoeren beter werkt dan demo's naar kroeg eigenaren sturen. Maar dit is wel iets typisch binnen de punk en hardcore scene. Wat het dan ook echt n scene maakt.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat de motivatie niet eindeloos is. Maar wij kijken meer naar de vetheid van n optreden dan naar t geld. De bands waar we mee spelen, de zaal en of we verwachten dat er wat volk op af komt. (Krijg je je geld niet uit t gage, dan kun je t nog van shirt verkoop hebben).

Wij hebben afgelopen september nog voor bier/fris en pizza gespeeld in n duitse tent, puur om 2 dagen onderweg te zijn, tis toch n beetje n tour gevoel dan ;). En uit dat optreden hebben we al weer n paar extra aanvragen gehad in duitsland, iemand noemde t al eerder hier, een stukje investeren om je naam naar buiten te krijgen.

Maar tis gewoon vet, nieuwe mensen, nieuwe plaatsen e.d. En zo spelen we in Febr in Parijs, Toulouse, Nevers, Luik, Oberhausen, La Rochelle en nog meer..

Wizz
30 december 2007, 17:35
Gefeliciteerd Dude, mooi ding !
In die tijd waren alle Les Pauls nog lekker massief...

Wizz

Dude
30 december 2007, 20:17
Wij hebben afgelopen september nog voor bier/fris en pizza gespeeld in n duitse tent, puur om 2 dagen onderweg te zijn, tis toch n beetje n tour gevoel dan ;). En uit dat optreden hebben we al weer n paar extra aanvragen gehad in duitsland, iemand noemde t al eerder hier, een stukje investeren om je naam naar buiten te krijgen.

Maar tis gewoon vet, nieuwe mensen, nieuwe plaatsen e.d. En zo spelen we in Febr in Parijs, Toulouse, Nevers, Luik, Oberhausen, La Rochelle en nog meer..

kijk dat vind ik dus supercool om te lezen en daar ben ik ook wel jaloers op, mooie dingen toch om zoiets te bereiken met je eigen ding ?? stukken stoerder dan met een coverband de zoveelste kroeg aan te doen hoor, neemt niet weg dat ik daar nog steeds erg veel plezier uit haal.

en wizz... thanks man, ik kwam deze tegen voor zo'n ontzettend leuke prijs en het was ook nog eens helemaal de kleur die ik wilde hebben. Heb hem net effe zitten poetsen en het lijkt wel of er nooit op gespeeld is, nog geen kleine plectrum krasjes of veroeste schroefjes. Voor mij de aankoop van het jaar !!

casper innosence
30 december 2007, 20:44
kijk dat vind ik dus supercool om te lezen en daar ben ik ook wel jaloers op, mooie dingen toch om zoiets te bereiken met je eigen ding ?? stukken stoerder dan met een coverband de zoveelste kroeg aan te doen hoor, neemt niet weg dat ik daar nog steeds erg veel plezier uit haal.

en wizz... thanks man, ik kwam deze tegen voor zo'n ontzettend leuke prijs en het was ook nog eens helemaal de kleur die ik wilde hebben. Heb hem net effe zitten poetsen en het lijkt wel of er nooit op gespeeld is, nog geen kleine plectrum krasjes of veroeste schroefjes. Voor mij de aankoop van het jaar !!

Dankje, ja is ook supervet om t zo te doen, en ben er zelf ook wel n beetje trots op, wat we bereiken en bereikt hebben met onze band. En dat terwijl we in april pas 2 jr bestaan, en afgelopen augustus onze 1e demo uitgebracht hebben. Label en plaat hebben we nog niet en toch al n rondje Europa.
(hele demo staat nu op myspace www.myspace.com/1000milesahead)

Met coveren is ook niks mis, je leert er n hoop van vind ik altijd. Maar wij maken liever eigen herrie (A)

Maar genoeg off topic, ik moet jou nog feliciteren met die mooie gitaar! Supervet ding! (al ben ik geen LP spelert)!Veel plezier dr mee!

thekid
30 december 2007, 21:33
kweil kweil drup drup zever zever .

gefeliciteerd met die les paul

pietjeekes
30 december 2007, 21:40
pff die les paul wil ik ook

GAS GAS GAS en ik heb ni veel geld nimeer :s