PDA

View Full Version : rammelend geluid



Benzer
29 december 2007, 18:14
ik zit met een probleem, als ik mijn e-snaar hard aansla maakt mijn brug een rammelend geluid.

ik speel op een MIM Jbass, komt dit omdat de brug gewoon slechte kwaliteit is, of valt dit te verhelpen.

alvast bedankt

Robin5150
7 januari 2008, 21:24
Heb je een foto van je bas?
Dat had ik namelijk ook bij mij kwam het omdat mijn snaar niet goed in het brugzadel lag en rammelde dus ook (ik vond het trouwens meer een snorrend geluid maar wel erg irritant).

Mzzl :gitarist:

Duff
7 januari 2008, 21:35
Weet je zeker dat het uit de brug komt? Het klinkt namelijk nogal als fretbuzz

OJJVZ
8 januari 2008, 12:08
Kan het een inbus-schroefje zijn die net niet goed vast zat in een zadeltje? Had ik ook, gewoon wat Bison Kit (lijmachtige, in tube) er op, die plakt niet extreem goed, maar dat was ook omdat het zadeltje bij mij steeds omlaag ging.
Of het intonatie-schroefje kan mss rammelen. alle losse onderdelen al eens gecheckt?

Benzer
9 januari 2008, 15:21
Weet je zeker dat het uit de brug komt? Het klinkt namelijk nogal als fretbuzz

ja ik ben zeker dat het uit de brug komt, het is geen fretbuzz (als je hiermee het kletteren van de snaar tegen de hals bedoelt).

echt een irritant fenomeen, soms is het weg en dan komt het weer terug, heb alles in de brug eens nagekeken en nu is het weer even weg. zolang het geluid niet versterkt wordt maakt het eigenlijk niet zo uit.