PDA

View Full Version : Wie is hier de wiring kampioen?



Brent Ray Vaughan
29 december 2007, 18:08
Enkele dagen geleden al eens gepost naar hulp voor het wiren van een Aria 1802 T, gemaild naar gibson, en op een matumoku forum gevraagd; Geen reacties. Nu maar hopen dat deze titel de kenners tot actie aanzet :p .

Wie kan dit schema aanvullen? Het blokje met 6 pinnetjes wordt omschreven op harmony central als bass booster, geen idee of dat klopt. Oh ja; het is eigenlijk dezelfde gitaar als de japanse Epiphone ET 270.

http://good-times.webshots.com/photo/2762152990102024199eIGPyc?vhost=good-times

Pepe
29 december 2007, 18:37
hmmm, dat het een bassbooster is lijkt me discutabel (afgezien dat men op HC er ook maar een slag naar slaat... het zou een vrij zinloos ding zijn op een gitaar en ik zou dan bovendien ook een batterij verwachten)
Volgens je schema ziet het er ook uit als een DTPT switch en in dat geval kan je op de Duncan site tal van schema's halen.

Brent Ray Vaughan
29 december 2007, 18:40
Die 'bassbooster' haalt de scherpe kantjes er wat af. Een passend schema heb ik nog nergens gevonden helaas...

orreltak
29 december 2007, 19:19
dit schema is dan met HB maar daar moet je dan even SC in verbeelden.

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_1v_1t_3w


en betreft die bassboosterswitch, die moet je denk ik aan je hotwire aan sluiten.die tussen je volumepot en je output zit.

ben er niet helemaal zeker van.hoop dat wat meer medeforummers er mee bemoeien.

maar ik heb een afterburner(gain booster) op mijn gitaar en die zit ook op de hotwire tussen de volumepot en output.
maar ik weet niet of dat hetzelfde principe is

Pepe
29 december 2007, 19:59
Die 'bassbooster' haalt de scherpe kantjes er wat af. Een passend schema heb ik nog nergens gevonden helaas...

ja, dat bedoel ik. Een booster doet er volume bij en heeft daarvoor energie nodig van een batterij. Je kan gemakkelijk zien of er een batterij in zit of niet, in dat laatste geval is het iets passiefs.

Brent Ray Vaughan
29 december 2007, 20:10
Er zit geen batterij in en er heeft er nooit eentje ingezeten. Toen ik de gitaar kocht, was enkel het neck pu aangsloten en die 'booster' werkte. Die wiring is een mysterie... niemand die raad weet...

Om zot van te worden 8-)

Brent Ray Vaughan
29 december 2007, 20:13
dit schema is dan met HB maar daar moet je dan even SC in verbeelden.

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_1v_1t_3w


en betreft die bassboosterswitch, die moet je denk ik aan je hotwire aan sluiten.die tussen je volumepot en je output zit.

ben er niet helemaal zeker van.hoop dat wat meer medeforummers er mee bemoeien.

maar ik heb een afterburner(gain booster) op mijn gitaar en die zit ook op de hotwire tussen de volumepot en output.
maar ik weet niet of dat hetzelfde principe is

Bedankt voor je reactie! Had je post nog niet gelezen... Ik ben een ontzettende kluns wat betreft wiring en kan niet logisch denken wat dat betreft. Ik hoop idd, dat er wat meer reacties komen en dat iemand het eens waagt om die tekening in paint aan te vullen.

Kakihara
29 december 2007, 21:58
Zou het niet kunnen dat het een soortgelijke wiring is als die van de Fender Duo Sonic? Die had ook voor elke element 3 standen : Rhythm, off en Lead, met daarbij een knoert van een capacitator die enkel gebruikt werd bij het standje Rhythm.
Dat bassboostverhaal doet me dan weer denken aan de wiring van de eerste Telecasters waarbij "standje 3" zorgde voor een "bassig" geluid.

Brent Ray Vaughan
29 december 2007, 22:11
Bij deze gitaar heb je dus 3 standen (3 way switch), nl. Neck - neck/bridge - bridge.

Daarbij heb je nog die 'bassboost', volgens mij gewoon een on/on switch zoals bij bijvoorbeeld een jazzmaster. Ik heb geen idee of hij op allebei de elementen werd aangesloten, in elk geval wel op het neckpickup.

Iemand die zich waagt aan het moelijker dan verwacht vraagstuk?

orreltak
30 december 2007, 00:04
als de booster als laatst voor de output zit geldt ie voor beiden pups.

Brent Ray Vaughan
30 december 2007, 00:52
als de booster als laatst voor de output zit geldt ie voor beiden pups.


Mocht je tijd hebben, mag je altijd de draadjes eens verbinden in paint.

Bedankt voor je reactie :hippie:

Brent Ray Vaughan
2 januari 2008, 18:19
Ik heb weer hoop... :)
Gibson heeft geantwoord en zullen hun best doen om het juiste schema op te zoeken. Aangenaan verrast dat ze op zulke mailtjes reageren...

Brent Ray Vaughan
5 januari 2008, 12:36
Ik ben er bijna denk ik. Ik heb een schema gevonden dat overeenkomt met wat ik wil bereiken.

Nu heb ik nog een laatste vraagje;
Ipv een tele switch zit er bij mij een les paul switch... zou iemand me kunnen helpen met hoe ik die switch aansluit, wat er moet veranderd worden? Mvg

http://thumb19.webshots.net/t/60/760/1/44/46/2814144460102024199GVvllF_th.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2814144460102024199GVvllF)

orreltak
5 januari 2008, 13:26
hier een vertaling van verschillende switches

http://inlinethumb16.webshots.com/39887/2731987550100223588S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2731987550100223588mJoVBY)

Brent Ray Vaughan
5 januari 2008, 13:34
Orreltak; jij bent vanaf heden mijn God.
Bedankt!!!

Pepe
5 januari 2008, 13:46
Orreltak; jij bent vanaf heden mijn God.
Bedankt!!!

haha, in de tweede en vierde post wordt al naar de site van duncan verwezen waar dit vandaan komt.
Iemand moet het echt voor je neus houden he, geen zin om zelf te kijken?

Doe jezelf een lol en kijk daar eens rond, zo'n beetje elk mogelijke schakeling is daar aanwezig. En heb je iets wat daar niet bijstaat, post dan een tekeningetje, dan moet daar wel uit te komen zijn hier.

Brent Ray Vaughan
5 januari 2008, 15:08
haha, in de tweede en vierde post wordt al naar de site van duncan verwezen waar dit vandaan komt.
Iemand moet het echt voor je neus houden he, geen zin om zelf te kijken?

Doe jezelf een lol en kijk daar eens rond, zo'n beetje elk mogelijke schakeling is daar aanwezig. En heb je iets wat daar niet bijstaat, post dan een tekeningetje, dan moet daar wel uit te komen zijn hier.


Zoals ik eerder gezegd heb ben ik een ontzettende noob op dit gebied. Ik heb ontzettend veel gezocht achter een passend schema (dus gemakzucht is het zeker niet); gemaild naar Gibson, op het matsumoku forum, gitaarnet, op ebay gekeken en gemaild naar kopers van dergelijke gitaren. Dus Pepe: hou je lip maar!!!

Niemand kon me zo maar een schemaatje sturen of antwoorden op mijn vraag. Als jij jezelf toch zo'n verschrikkelijk goed bent en kritiek spuit op mensen met een vraag (waar dient een forum eigenlijk voor? Om te stoefen met duur materiaal? Om te stoefen met je kennis? Dat mag allemaal van mij , geen enkel probleem. Maar een vraag stellen mag toch ook niet?), waarom kwam jij niet met de oplossing? Heb tekeningetjes genoeg gepost....

Sorry dat moest me van het hart!

Pepe
5 januari 2008, 16:21
he, volgens mij vat je mijn post verkeerd op hoor, ik heb een paar keer moeite gedaan om je te helpen, ook in de post waarop je zo reageert.
Maar goed, je bent geholpen en daar gaat het om.

Brent Ray Vaughan
5 januari 2008, 16:34
he, volgens mij vat je mijn post verkeerd op hoor, ik heb een paar keer moeite gedaan om je te helpen, ook in de post waarop je zo reageert.
Maar goed, je bent geholpen en daar gaat het om.

Dan wil ik graag mijn excuses aanbieden. Getypte tekst komt niet altijd over zoals het aanvankelijk werd bedoeld. (en zeker niet op een dag zoals deze waarop ik niks kan verdragen :) )

In elk geval sorry en bedankt voor je reacties... Vanavond eens aan de soldeermarteling beginnen... dus weinig kans dat ik beter gehumeurd wordt.