PDA

View Full Version : Marshall Amp



frusciante94
29 december 2007, 17:28
Hallo iedereen,
I
k Wil graag een marshall amplifier met stack erbij kopen.
Alleen heb ik hier niet zoveel verstand van.

Hebben jullie tips/ervaringen over amps?

Mijn budget ligt rond de 600/700 euro.


Danke

Nielsje
29 december 2007, 17:31
zuhucht.

1: Dit is niet het goeie forum, probeer eens moderne versterkers
2: gebruik de zoekfunctie eens, staat er niet zo'n tip ergens bij de forum regels?
3: Als je dit gedaan hebt, en je hebt dan nog vragen, willen we je best helpen, vermeld alleen wel even wat voor gitaar je hebt, je muzieksmaak, waarom zou je een marshall willen?

Realeigo
29 december 2007, 17:36
Helaas koop je ook geen marshall stack voor 700 euro.
Dan moet je meer richting de 1000 euro denken. En dan hebben we t pas over een tweedehandsje.
En waarom perse marshall? Omdat frusciante erop speelt?

JohnLord
29 december 2007, 20:35
De Marshall MG100HDFX met 412 cab kost geloof ik 749 euro, tweedehands koop je ze voor een spotprijs. Alleen ben ik bang dat je als je hem hebt gehoord, ineens geen Marshall meer wilt.

Valoosj
29 december 2007, 21:00
B2A, had jij geen marshall te koop? ;)

Powerchordschuiver
29 december 2007, 21:48
Mijn advies: staar je niet blind op Marshall, er is zoveel meer te koop wat gelijkwaardig of beter klinkt.

guitarnijboer
29 december 2007, 22:20
Hallo Frusciante,

Je hebt hele goeie versterkers van Marshall, maar je hebt nog veel meer bagger... Zelfs zijn er bij die zo slecht zijn dat je je gitaar wilt verkopen en blokfluitlessen gaat volgen. Hieronder mijn ideeen omtrent Marshall versterkers voor zover mijn ervaringen strekken:

Blijf ver uit de buurt van alles wat te maken heeft met Valvestate, AVT (nieuwere valvestates) en transistor / mosfet versterkers. Dit is absolute crap en je krijgt grote spijt als je zo'n ding koopt! Dit geld vaak ook voor de bijhoorende speakerkasten.

Wil je gaan voor transistor versterkers dan zijn er andere merken die veel maar dan ook echt veel betere spullen maken.

JCM900's kunnen best lekker klinken maar zijn niet zo populair omdat ze een voorversterker hebben die gedeeltelijk is opgebouwd met opamps (transistoren zeg maar) Het is al wel een veel betere versterker dan iedere Valvestate. De JCM900 SL-X vindt ik dan ook weer stukken beter dan de dual reverb.

JCM800 versterkers zijn er in veel verschillende modellen. De oudere modellen zonder switch optie maar met high en low input vindt ik beter dan de splitchannel (2 kanalen). Clean heb je er weinig aan, maar dat geld voor vrijwel iedere Marshall. Voor 5 a 600 Euro heb je wel een 1 x 12 combotje van het oudere model. De modellen van voor de jaren 80 zijn klasiek en vallen buiten je budget.

De nieuwere TSL en DSL zijn op zich wel veelzijdig en scheuren goed, zelfs aan het cleane kanaal was volgens mij wat meer aandacht besteed.

Versterkers die ik erg goed vind en die zelfs een beetje vergeten zijn naar mijn idee zijn de JTM 30 en JTM 60 serie versterkers (30 en 60 Watt) Dit vind ik erg goed klinkende versterkers. De speakers die erbij horen (of er in zitten als het een combo is) zijn ook zeer goed! Ik ken een gitarist die een JTM 60 topje met 4 x 10 kast heeft gekocht voor 600,-. Een geweldig geluid zit daarin en hij is zeer zeker hard genoeg voor optredens. Ook de combo's zijn goed en bevatten de zelfde kwatiteit speakers in verschillende configuraties.

Ik geloof dat ik met jou budget op zoek zou gaan naar een JTM combo of head. Dat is als je perse een Marshall wilt want voor wat jij te besteden hebt is er meer moois te koop hoor!

B_2_the_a
29 december 2007, 23:09
schaamteloze spam:
dat klopt valoosj, zie m'n sig

frusciante94
30 december 2007, 11:16
Super bedankt guitarnijboer!

Heb je mischien nog tips voor me als ik geen marshall zou nemen?

guitarnijboer
30 december 2007, 12:32
Dat hangt ook een beetje af van je muziekstijl natuurlijk. Ik zou voor wat jij te besteden hebt zeker gaan voor een buizenversterker. Fendercombotjes vind ik zelf erg fijn maar hebben volgens sommigen te weinig gain op het scheurkanaal. (heb ik geen last van, maar ze zijn niet zo geschikt voor metal inderdaad) Een 2e hands hot rod deville bijvoorbeeld zou je moeten kunnen krijgen voor 700,- Het clean van deze versterker is beter dan de JTM maar voor het scheurwerk Kiezen mensen vaak de Marshall. De Fender klinkt wat meer bluesy. Er zijn 2e hands nog heel wat andere fender buizen combotjes te vinden maar dat is wat te veel om hier op te noemen.

Fender buizencombo's zijn naar mijn idee doorgaans erg goed maar je moet zelf natuurlijk even checken of het jou sound is.

Laney buizenversterkers zijn soms niet al te best gebouwd en hebben voor mij niet een overtuigend goed geluid dus die zou ik niet kopen.

EGNL is vaak wat meer rock / metal georienteerd en zijn fel klinkende versterkers. Je kunt er een heel goed geluid uit halen meer ze zijn wel wat steriel, als je begrijpt wat ik bedoel.

KOCH zou ook goed moeten klinken, zelf nooit op gespeeld. Blijf uit de buurt van de vroege modellen met ronde (ringkern) trafo,s

Peavey heeft ook wat buizencombo's in verschillende modellen. Het geluid mist voor mij altijd net iets, maar ze zijn vaak niet duur en gaan ook niet snel kapot.

Er is natuurlijk nog veel meer, maar je moet ook zelf gewoon proberen wat je lekker vindt klinken.

Nielsje
30 december 2007, 12:48
Waar zijn de mods?


Frusciante fan, nu weten we nog steeds niet wat JIJ wil spelen en WAARMEE je dat speelt, denk je niet dat dat relevant is?

frusciante94
4 januari 2008, 17:32
Oja:p

K speel vooral rock ;peppers,ac/dc,guns 'N roses,Jimi Hendrix.

Mijn Gitaar is fender squier.

IK heb nu een line 6 spider box,15 watt, is zowieso te weinig en ben er ook niet zo tevreden over.

ps; Guitarnijboer,heb je ook nog tips voor wat goedkopers.

die 600/700 euro was eigenlijk met cabinet erbij gerekend:P

marter544
4 januari 2008, 17:50
Neem dan een combo, een DSL ofzo.

mcannegieter
4 januari 2008, 18:03
Ik ben overgestapt van een Fender HotRod (klinkt te schel vind ik) naar een Peavey Classic... Deze klinkt echt super (vind ik dan). De clean klinkt lekker vintage en heeft niet een steriel geluid maar juist net een klein randje. De scheur is redelijk bruikbaar, nummers als Tie your mother down, Now I'm Here (Queen) en Dani California van de Peppers speel ik hiermee. Als het zwaarder wordt gebruik ik een pedaaltje ervoor wat super klinkt. Een Classic 30 heb je nieuw voor 650 euro dacht ik.
Dit kan echt een goede zijn voor je. Op kamer niveau is ie goed te gebruiken en ook optredens kan ie aan. Ik gebruik hem tijdens optreden als een soort persoonlijke monitor en versterk hem uit via de PA.

Rormo
4 januari 2008, 18:17
guitarnijboer heeft een heel degelijk verhaal. Ben ik het in de grote lijnen wel mee eens (behalve dat ik de clean van de JTM serie juist super goed vind en beter dan Fender (ik hou dan ook niet van super clean)).

Als je per se een stack wilt kun je ook nog kijken naar de London city bulldog. Die is 700 inclusief cabinet. EN is een 100% buizen top. Maar ja, die gaat wel hard als het voor alleen thuis is. Voor de stijl die jij beschrijft zou ik toch naar Marshall kijken. Marshall DSL401 lijkt me wel erg geschikt voor je. Is wel een combo, maar hij past wel het beste bij je stijl. Of een JCM 800 op de kop tikken ergens. Overigens is een Squier nou niet ideaal voor guns n roses en AC/DC. Hou er rekening mee dat je nooit het zelfde geluid zult kunnen krijgen.

Mitch
4 januari 2008, 18:19
Helaas koop je ook geen marshall stack voor 700 euro.




Nou......daar denkt Nel Veerkamp (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/138133895-marshall-valvestate-zwaar-gepimpt.html) heel anders over !!!

frusciante94
4 januari 2008, 18:50
En wat is er eigenlijk mis met de marshall hdfx 100?

kenx
4 januari 2008, 18:50
is volgens mij gewoon geen marshall, gewoon een namaak denk ik.

Grtzzz

kenx
4 januari 2008, 18:51
Niets, maar vergeleken met een échte marshall, stelt het geluid niet veel voor...

Grtzz

LCH
4 januari 2008, 19:43
En wat is er eigenlijk mis met de marshall hdfx 100?
Alles wat er maar mis kan zijn met een versterker.


Heb je mischien nog tips voor me als ik geen marshall zou nemen?
Er is maar één tip: sleep je gitaar mee, duik de winkel in en test alles wat je tegenkomt. Dat is echt de enige mogelijkheid om een beetje gevoel te krijgen voor wat je wilt. Er zijn echt heel veel goede versterkers en iedereen heeft een andere stijl. Dus voor jou zit er ook ongetwijfeld iets goeds tussen.

Succes! ;)

Realeigo
4 januari 2008, 20:21
Nou......daar denkt Nel Veerkamp (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/138133895-marshall-valvestate-zwaar-gepimpt.html) heel anders over !!!

Dat is idd geen echte marshall. Dat is aziatische bende met een Marshall logo erop geplakt.

Mitch
4 januari 2008, 20:58
Het was ook maar een grapje. Het enige serieuze antwoord zou natuurlijk zijn: koop een 8240 !