PDA

View Full Version : Zou ik er 1 kopen?



Vakama
29 december 2007, 17:21
Helleauw allen!

Binnen een dikke week ga ik gitaarlessen volgen.
Gitaarlessen zonder notenleer, dus geen notenkennis vereist.
Hiervoor heb ik wel een akoestische gitaar nodig, voor de eerste 5 lessenreeksen.
Zelf heb ik er geen, maar van een vriend mag ik de zijne lenen voor die tijd.
Maar zou ik daarna zelf 1 kopen, of niet?

Grtz

LaurentB
29 december 2007, 17:42
Ik zou zeggen: als je nu toch een gitaar mag lenen wacht dan met die beslissing tot na die vijf lessen, dan weet je of je het iets vindt.

sanderz
29 december 2007, 17:53
Aangezien ik zelf nogal impulsief ben én ervaring heb met het lenen van spullen en de gevolgen daarvan (je moet het altijd teruggeven juist op dat moment dat het niet uitkomt, en dan zit je zonder) zou ik zeggen:

1. vind je het écht leuk?
2. kun je het écht missen? (wat dan ook)
3. ehm... nou, verzin maar wat

Als antwoord 1, 2 en 3 klinken zonder meer klinken als 'Ja', dan ben je bijna verplicht een gitaar aan te schaffen ;)

Mijn eerste gedachte is dus: gewoon doén (niet te verwarren met: gewóón doen)

Vakama
29 december 2007, 18:27
Ja kijk, ik heb al een elektrische gitaar gekregen.
En die vriend gebruikt ze niet meer, dus ik mag ze lenen, daar geen problemen over, ik moet alleen geld geven voor nieuwe snaren maar dat maakt niet uit.

Ik denk dat ik ga zien, na die 5 lessen of het geluid me bevalt, en daarna beslis of ik er 1 ga aanschaffen of niet.

Aangezien ik totaal onbekend ben met akoestische gitaren, welke is het beste voor beginners dan?

Alvast bedankt beide!

Mr.Fingers
30 december 2007, 11:03
Als je de sound van een akoestische gitaar bevalt, kan je altijd overwegen om ergens 2e hands een gitaar op de kop te tikken, voor een goed instrument ben je dan beduidend minder kwijt dan nieuw + ze zijn al wat "ingespeeld".


[mod edit, p_h]

Vakama
30 december 2007, 11:19
Ja, als ik er dan één zou kopen, zal het waarschijnlijk 2de hands zijn.
Bedankt.

LaurentB
30 december 2007, 12:02
Ja, als ik er dan één zou kopen, zal het waarschijnlijk 2de hands zijn.
Bedankt.

Da's een goed idee, ja, qua prijs-kwaliteitsverhouding. Voor 200 euro kun je een aardige tweedehands hebben, beter dan beginnersniveau, terwijl het nieuw maar net begint daar, ongeveer hetzelfde als bij elektrische gitaren.
Lastiger dan bij nieuwe is alleen het testen van de gitaar, wat je vooral bij akoestische altijd moet doen.

Net eens even gekeken op Marktplaats, en merken die je in die range aantreft zijn b.v. Seagull, Cort, Washburn, Crafter, Furch, Alhambra, die allemaal goed KUNNEN zijn. Vaar vooral bij akoestische gitaren niet blind op het merk, er zijn teveel individuele verschillen tussen exemplaren.