PDA

View Full Version : Hi-watt basversterking



vincent136
29 december 2007, 17:05
Hoi,

Weet iemand hier wat voor soort versterkers de hi-watt bass amps zijn? op hun site zie je niet zoveel, een paar types (top + speaker cabinet)

Maar wat voor klank hebben ze, waar zijn ze nou zo bekend om? Aangezien ze ook vrij prijzig zijn.. ik zie ze zo af en toe eens, maar zijn er bepaalde muziekstijlen waar je het veel terug ziet?

misschien is d'r iemand die er wat van af weet :)

alvast bedankt,
Vincent

E-J
29 december 2007, 18:08
Bedoel je de Hiwatt buizenbakken?

Bands/bassisten die gebruik maken of maakten zijn bijvoorbeeld:
- Roger Waters (Pink Floyd, jaren '70)
- John Entwistle (The Who, eind '60, begin '70)
- Robert Trujillo (Metallica)
- Coldplay
- The Hives
- Franz Ferdinand

Ik heb zelf een Sound City versterker, die veel met een Hiwatt gelijk heeft, en gebruik deze soms ook met bass. Klinkt gewoon heel dik en vet maar niet echt rauw. Hiwatts klinken een beetje ''hifi'', maar dat is geen nadeel! Ze zijn heel warm van klank en zijn gek op pedaaltjes... best allround bakken!

Zie ook hier voor artiesten:
http://www.hiwatt.com/data/Hiwatt_artist.html

schwalbe
29 december 2007, 21:37
de Truckfighters hebben ook een endorsement deal met Hiwatt. De buizenbakken blijven lang clean en hebben een geluid met erg veel impact en voor een buizenbak relatief weinig compressie. Voor dikke overdrive moet je dus alsnog een pedaal gebruiken. Zelf heb ik net als EJ NL een (vintage) Sound City die ik ook af en toe als basversterker gebruik.

vincent136
30 december 2007, 15:28
aha, oké. De basversterks, zijn dat ook buizenbakken? basversterks zijn toch vaak geen buizen?

schwalbe
30 december 2007, 17:33
De tops zijn buizen ja. De combootjes niet.
Nogal prijzig hoor, die tops.