PDA

View Full Version : graphtech tune o matic zadels bestellen voor een richwood LP



mrweird
29 december 2007, 16:46
Hallo,

In verband met veel gebroken snaren op m'n nieuwe richwood re-129 wilde ik graag een 6tal graphtech saddles gaan bestellen, maar in het keurige menu van de website van graphtech staan natuurlijk geen richwoods...

Zijn er toevallig nog andere mensen die graphtech saddles op een richwood les paul hebben gezet en die me mischien wellicht kunnen voorzien van een graphtech artikel nr. van zadeltjes die zowiezo passen?

Tx!

Gearjunkie
29 december 2007, 16:54
Ik zou ff een mailtje met de maat die jij nodig hebt naar bijv. Tonefactory.nl sturen. Zij hebben voor een aantal verschillende TOM (Tune O Matic) bruggen deze zadels.

Even een nieuwe vraag:
Geven die Graphtech zadels echt meer sustain, of is dit verwaarloosbaar??

mrweird
29 december 2007, 23:01
Binnenkort kan ik mischien de meer sustain vraag beantwoorden, ik heb tune o matic van de gitaar afgehaald in de gok dat er mischien iets aan de onderkant zou staan, en aan de onderkant stond SUNG IL BM002 daarmee ebay afgescheumd en ze gevonden goedkoper als de prijs op de webshop van tonefactory..

Mochten meer mensen deze upgrade wensen, art. no is PS-8615-00 (onder voorbehoud want ik moet ze nog ontvangen en kijken of ze echt wel passen.. http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif )

Veekeren
29 december 2007, 23:34
Even een nieuwe vraag:
Geven die Graphtech zadels echt meer sustain, of is dit verwaarloosbaar??

Wat mij betreft verwaarloosbaar... Die zadels liggen op nog zo'n bonk metaal (in verhouding dan tot de zadels); dat gaat het niet maken of breken.

Het grote voordeel wat mij betreft is dat ze minder over je snaren schuren (en de kans op breken dus minder is). Al brak ik al nauwelijks snaren, nu eigenlijk helemaal niet meer.

Gearjunkie
30 december 2007, 10:24
Ok. ik heb ook geen last van brekende snaren, dus ik laat het lekker zoals het is dan.

TS: ik hoop voor je dat ze passen!!!!

TimmU
30 december 2007, 18:26
ik breek ze om de haverklap. misschien ook is aan de graphtech meuk gaan op m'n stratje.