PDA

View Full Version : welk type?



maasai
29 december 2007, 16:32
Nou, je zou denken dat je na een paar weken internetten en rondvragen meer weet in plaats van minder, maar dat valt dus tegen! Nogal veel tegenstrijdige uitspraken maken het niet echte gemakkelijker.

Ik ga het dus maar anders aanpakken.
Ondanks dat ik op dit forum enige info omtrent de verschillende types (dreadnought, jumbo etc) gevonden heb kan ik nog steeds niet goed uitmaken wat voor mij het beste is.

Stel ik neem de muziekstijl als uitgangspunt: GEEN klassiek, country etc
WEL popmuziek als Mood for a day van Yes, Bron-yr-aur van Jimmy Page etc, wat is dan het beste?

Ik ben dus een absolute beginner maar wil een gitaar kopen die ik in principe niet snel weg hoef te doen en waarmee ik op termijn de muziek kan spelen die ik mooi vind

Iedereen heeft het over jumbo, maar nu zegt iemand weer dat een kleiner type fijner speelt qua 'bediening", houding etc. Teveel bas is niks, te weinig ook niet, zucht ik weet het niet meer. Uitproberen heeft geen zin want dat kan ik nog niet :p \


Graag jullie wijsheid!

northernlake
29 december 2007, 18:55
Ik heb een Jumbo Guild 12, twee dreads en een 'vakantie' 000 van Blueridge.

De 000 is verreweg de meest comfy gitaar om zittend te spelen omdat ie wat kleiner is en vooral door de smallere taille. De dreads speel ik het meest. De Jumbo is ook prettig om zittende te spelen, al is het alleen al omdat 'ie behoorlijk zwaar is :)

Ga gewoon naar de winkel en kijk wat het lekkerst vasthoudt en klinkt. Door halsbreedte en iets wijder uit elkaar staande snaren zijn sommige gitaren meer voor de hand liggend voor 'fingerstyle' maar een 000 of OM is ook best te strummen of te picken:
http://www.youtube.com/watch?v=fgVTlVINPZQ ;)

*AcousticGuitarMan*
30 december 2007, 11:37
Ik heb ook zoiets. Gebruik je bij Blues nou een dreadnought of Jumbo. (sorry dat ik zoveel vragen op dit forum stel maar julle maken me wel slimmer (kan ik na een poosje ook vrasgen beantwoorden))