PDA

View Full Version : Nieuw Amp



Ryld
29 december 2007, 15:58
Hallo!

Ik ben van plan om een nieuwe amp te halen, nu heb ik al rond gekeken en een Fender Blues Junior lijkt me wel wat, maar als ik ooit van plan ben om in een bandje te spelen lijkt 15 watt me toch net iets te weinig.

Ik vroeg me af of iemand me iets moois kan aanraden, ik speel voornamelijk in de richting van John Mayer/Jimi Hendrix, Heb een 62' reissue Strat MIJ waar als de postbode opschiet ik binnenkort nog texas specials in stop. M'n Budget is 400-500 euro.

Er moet voornamelijk een mooi clean kanaal opzitten met niet al te veel toeters en bellen,beetje gain en reverb is prima. Merk maakt me niet echt uit zolang het maar bluesy/jazzy klinkt!

Groetjes, Robin

Squier4ever
29 december 2007, 16:33
Hallo!

Ik ben van plan om een nieuwe amp te halen, nu heb ik al rond gekeken en een Fender Blues Junior lijkt me wel wat, maar als ik ooit van plan ben om in een bandje te spelen lijkt 15 watt me toch net iets te weinig.

Ik vroeg me af of iemand me iets moois kan aanraden, ik speel voornamelijk in de richting van John Mayer/Jimi Hendrix, Heb een 62' reissue Strat MIJ waar als de postbode opschiet ik binnenkort nog texas specials in stop. M'n Budget is 400-500 euro.

Er moet voornamelijk een mooi clean kanaal opzitten met niet al te veel toeters en bellen,beetje gain en reverb is prima. Merk maakt me niet echt uit zolang het maar bluesy/jazzy klinkt!

Groetjes, Robin

welkom, weet niet of jij ooit een 15 watter buizen vol open hebt geschroefd, maar dat gaat HARD. daar krijg je echt wel pijn van aan de oortjes. enige nadeel is dat ze op hoog volume gaan oversturen, maar dat is ook wel weer erg mooi

paulusdeBKB
29 december 2007, 16:41
Voor dat geld is een Blues Junior een prima keuze. Misschien kun je voor 500 euro ook een tweedehands Fender Blues Deluxe op de kop tikken? Verder heb ik goede verhalen gehoord over die Peavey buizenbakken, die zijn ook niet te prijzig.

Ryld
29 december 2007, 16:43
Ik ga eens kijken op marktplaats, Over Marshall en VOX hoor ik ook goeie dingen, iemand enig idee welke types daarvan goed voor mijn muziek stijl zijn?

Heerlijk is dat, zeg je dat de postbode moet opschieten gaat net de bel en heb ik mn specials binnen :D

Squier4ever
29 december 2007, 16:45
vox ac15 is erg leuk, tweedehands denk ik net te krijgen voor jou budget, of een Marshall jcm800

Ryld
29 december 2007, 16:51
thx voor de reacties, ik ga van de week even langs wat muziek handels en ga ze even uitproberen!

dunnoaname
29 december 2007, 16:53
JCM achthonderd scheurt wel erg hard hoor... Ik zou zeker geen JCM800 nemen voor de clean.
Vox AC15 schijnt leuk te zijn, laney heeft wat mooie dingen, Peavey classic serie of de Delta Blues zijn heel aardig. Voor een dikke clean kan je ook kijken naar een tweedehands Hughes and Kettner 20th aniversary edition Tube. H&K Statesman is heel erg tof maar stuk duurder. Kijk ook naar tweedehands fenders; er willen nog wel eens fenders goedkoper te koop zijn dan dat ze klinken:p.