PDA

View Full Version : London City Hornet



De Baron
29 december 2007, 15:10
Ik ben op zoek naar een goede buizencombo of een top met een 2 x 12". Tot nu toe heb ik m'n oog laten vallen op de Engl Fireball en de Laney GH50L. De Fireball is ideaal voor m'n metal, metalcore en hardcore behoeften, maar schiet waarschijnlijk te kort op mid-gain gebied (Smashing Pumpkins, Sum 41). De Laney schijnt nogal klassiek gevoicet te zijn, dus ik weet niet of deze me kan helpen als het op metal aan komt. Beetje surfend kwam ik London City versterkers tegen. All tube voor een zachte prijs. De meeste stemmen zijn wel positief als het over de Bulldog gaat, maar dat is toch net iets teveel vermogen om thuis te spelen. Heeft iemand ervaring met de Hornet 212? Kan deze een high gain geluid met een strakke low end uitstuwen?

LCH
29 december 2007, 18:09
Het klinkt natuurlijk te mooi om waar te zijn, zo'n Hornet: 50 watt buizen, 2x12 voor nog geen 500 euro. Dat zie je terug in de speakers. Er zitten geen mooie Celestions in maar goedkope rotdingen, die m.i. afbreuk doen aan de sound. High gain heb ik er nooit op geprobeerd. Al met al klinkt 'ie best aardig, maar je zult meer onder de indruk zijn van een Fireball.

Maar wil je enkel en alleen high gain thuis spelen? In dat geval kun je beter naar heel wat anders kijken.