PDA

View Full Version : wat voor gitaar is dit?



Mark1990
29 december 2007, 11:58
op het moment heb ik een elektrische gitaar te leen van een vriend, maar het is een model en merk waarvan ik nog nooit gehoord heb.
hier de foto'tjes

http://i76.photobucket.com/albums/j24/xiburema/PC270041.jpg

http://i76.photobucket.com/albums/j24/xiburema/PC270042.jpg

http://i76.photobucket.com/albums/j24/xiburema/PC270044.jpg

op het stickertje op de headstock staat Granada, maar google leverde niets op.
Wietse?

kenx
29 december 2007, 11:59
goedkope japanse gitaren

Gitaar4LifeDude
29 december 2007, 12:00
klinkt ie lekker?
kvind 'm wel grappige look hebben

hezz
29 december 2007, 12:02
Ziet er wel tof uit!

EDIT

Ik dacht al dat ik zo'n type model al eerder had gezien!

http://www.eastwoodguitars.com/GTRs/hi-flyer/hi-flyer_frm.htm


The Hi-Flyer is a beautiful reproduction of the UNIVOX Hi-Flyer from the early 1970's. Vintage Hi-Flyer value has grown steadily in the past decade as it was used by the late Kurt Cobain of NIRVANA. Eastwood’s upgrades include a carved Basswood body mounted to a SET maple neck for an incredibly solid design. Two powerful P90 pickups kick out an incredible bite for the buck.

Als je op Univox hi-flyer zoekt vind je al een stuk meer. Maar het lijkt ook een beetje op een Mosrite.

wietse
29 december 2007, 12:40
op het moment heb ik een elektrische gitaar te leen van een vriend, maar het is een model en merk waarvan ik nog nooit gehoord heb.

Wietse?

ja???

granada was een OEM naam zoals stagg en richwood nu zijn, hadden allerlei modellen en konden dus ook bij elke mogelijke fabriek weg komen.
dit lijkt mij een kawai/teisco product, dat merk was altijd gek op van die wipschakelaars, en die stringguide en knoppen zijn ook erg kawai.
leuk ding, mosrite kopieen zijn altijd behoorlijk zeldzaam deze is ook wel goed gelijkend als je de slagplaat vervangt voor een andere en een gewone 3 weg schakelaar monteert dan lijkt het verdomd echt.
ding moet eens goed geintoneerd worden want dat lijkt zo te zien nu nergens naar.

wietse
29 december 2007, 12:41
Ziet er wel tof uit!

EDIT

Ik dacht al dat ik zo'n type model al eerder had gezien!

http://www.eastwoodguitars.com/GTRs/hi-flyer/hi-flyer_frm.htm



Als je op Univox hi-flyer zoekt vind je al een stuk meer. Maar het lijkt ook een beetje op een Mosrite.

is logisch want de hi-flyer was een kopie van een mosrite.
en een goede zelfs.

s0ck
29 december 2007, 12:41
ik vindt hem lelijk, lijkt heel erg op die hallmark gitaar

http://www.hallmarkguitars.com/instruments/60custom/60custom.htm

Mark1990
29 december 2007, 12:50
intonatie is niet geweldig, maar voor ik hem af laat stellen wilde ik even weten of hij dat wel waard is.
het hout is volgens mij zo goedkoop als maar kan. de gitaar zelf is al zo'n 20 jaar oud volgens die vriend van mij.

wietse
29 december 2007, 12:58
intonatie is niet geweldig, maar voor ik hem af laat stellen wilde ik even weten of hij dat wel waard is.
het hout is volgens mij zo goedkoop als maar kan. de gitaar zelf is al zo'n 20 jaar oud volgens die vriend van mij.

maak daar maar 30 van, deze gitaar is 70er jaren.
zal waarschijnlijk multiplex zijn, dus inderdaad goedkoop, maar intoneren kan jezelf wel, is niet zo moeilijk.
ik heb het mezelf ook geleerd, je hebt alleen een goed stemapparaatje en een schroevendraaier nodig, geen idee waar je woont maar mocht je bij mij in de buurt wonen dan wil ik het ook wel doen, soms moet de brug zelfs iets verplaatst worden.
dat is gemakkelijk bij deze gitaartjes.

Mark1990
29 december 2007, 13:17
ik woon dichtbij Leiden, zuid holland, maar misschien kun je me in tekst ongeveer uitleggen hoe het intoneren werkt?
alvast bedankt voor het identificeren van de gitaar

wietse
29 december 2007, 13:41
officieel moet je de flageolet boven de 12e fret met de gefrette 12e fret toon vergelijken.

maar ik doe het net iets anders en eenvoudiger en krijg er zelfs complimenten voor de zuiverheid van diverse ervaren gitaristen dus mijn manier werkt ook prima.
gewoon de 12 fret fretten, kijken wat het stemapparaatje aangeeft, te hoog is zadeltje naar achteren draaien, te laag is zadeltje naar voren.
als je hem goed hebt open snaar stemmen en nog eens controleren en alles herhalen zo vaak als nodig is tot hij op de open snaar en op de 12e fret gelijk staat.
soms kan je het niet perfect krijgen vooral lastig met tune o matic bruggen, dan probeer je gewoon zo dicht mogelijk erbij te komen.

Lexvandoef
29 december 2007, 15:28
officieel moet je de flageolet boven de 12e fret met de gefrette 12e fret toon vergelijken.

maar ik doe het net iets anders en eenvoudiger en krijg er zelfs complimenten voor de zuiverheid van diverse ervaren gitaristen dus mijn manier werkt ook prima.
gewoon de 12 fret fretten, kijken wat het stemapparaatje aangeeft, te hoog is zadeltje naar achteren draaien, te laag is zadeltje naar voren.
als je hem goed hebt open snaar stemmen en nog eens controleren en alles herhalen zo vaak als nodig is tot hij op de open snaar en op de 12e fret gelijk staat.
soms kan je het niet perfect krijgen vooral lastig met tune o matic bruggen, dan probeer je gewoon zo dicht mogelijk erbij te komen.

Dat is in weze hetzelfde hoor Wietse. Die flageolet is alleen een octaaf hoger dan de toon van de snaar, maar hij is wel net zo vals of zuiver als de toon van de snaar zelf. Dus volgens mij maakt het niet uit of je dan de flageolet gebruikt of de open snaar.

Meadow
29 december 2007, 18:56
Wooow die gitaar is lelijk!

Squier4ever
29 december 2007, 18:57
Wooow die gitaar is lelijk!

kijk nog maar eens dan, supervette planken juist, die mosrite-achtigen!

Thoom42
29 december 2007, 19:07
Ik heb even wat research gedaan en is idd een jap. Ik vind hem persoonlijk een beetje nep. Ziet er niet strak, en mooi uit. De plaatsing van de elementen vind ik walgelijk. En dan die zwarte omlijsting...geen superding. Kan overigens wel waanzinnig klinken, maar dat weet ik niet!

wietse
29 december 2007, 19:27
Ik heb even wat research gedaan en is idd een jap. Ik vind hem persoonlijk een beetje nep. Ziet er niet strak, en mooi uit. De plaatsing van de elementen vind ik walgelijk. En dan die zwarte omlijsting...geen superding. Kan overigens wel waanzinnig klinken, maar dat weet ik niet!

daar hoef je geen research voor te doen dat hij japans is schreeuwt je tegenmoet, en zal waarschijnlijk ook op de neckplate staan :D.
de foto's zijn met flits daardoor lijkt die 2 tone burst erg vreemd en tekent het zwart erg hard af, en die element plaatsing, ja je houdt er van of niet maar het hoort zo bij een mosrite, dus ook bij een kopie.
deze lijkt echt verdomd veel op de hi-flyer zelfs de kop klopt, ik zoek al tijden naar een dusdanige acurate mosrite kopie, dingen zijn niet te vinden of akelig duur.
ben allang blij dat ik laatst een reversed body mosrite model op de kop tikte.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/maral.jpg

en dit is echt een supercheapo.

KIKI ramone
29 december 2007, 22:22
het is een mosrite ventures 1 kopie
geen idee of het een goeie is maar het is wel een mooi ding
hij lijkt op een hi flier van univox of eastwood
................................mooi ding

JV
30 december 2007, 00:48
ik woon dichtbij Leiden, zuid holland, maar misschien kun je me in tekst ongeveer uitleggen hoe het intoneren werkt?
alvast bedankt voor het identificeren van de gitaar

breng hem anders maar een keer langs bij me, doe ik het voor je.

Saf
30 december 2007, 12:32
ik vind hem super vet heb begin van de maand mijn eastwood hi flyer bas binnen gekregen linkshandig dan natuurlijk. Vor mij een geschenk uit de hemel dat eastwood dit model ook linkshandig maakt, werd voorheen niet gedaan of alleen door mosrite of tym maar die kan ik niet betalen. Ik heb ook een univox hiflyer gehad maar die was rechtshandig en het briljante van dit ontwerp gaat weer verloren als je hem op de kop hangt.
Dit vind ik echt het ultieme gitaarmodel. en deze lijkt erg echt. Komt idd erg overeen met de hiflyer ik zou bijna willen zeggen zelfde fabriek ander stickertje.

Jay75
30 december 2007, 12:38
ik vindt hem lelijk, lijkt heel erg op die hallmark gitaar

http://www.hallmarkguitars.com/instruments/60custom/60custom.htm


Hahaha, die heb ik net een gekocht! Komt in het nieuwe jaar binnen !!!
Zo vet die mosrites :)

Jay75
30 december 2007, 12:40
ik vind hem super vet heb begin van de maand mijn eastwood hi flyer bas binnen gekregen linkshandig dan natuurlijk. Vor mij een geschenk uit de hemel dat eastwood dit model ook linkshandig maakt, werd voorheen niet gedaan of alleen door mosrite of tym maar die kan ik niet betalen. Ik heb ook een univox hiflyer gehad maar die was rechtshandig en het briljante van dit ontwerp gaat weer verloren als je hem op de kop hangt.
Dit vind ik echt het ultieme gitaarmodel. en deze lijkt erg echt. Komt idd erg overeen met de hiflyer ik zou bijna willen zeggen zelfde fabriek ander stickertje.


Supercool! Staan er ergens echte pics? Van die van jou?

Mark1990
3 januari 2008, 15:34
vanmiddag eens geprobeerd om de gitaar te intoneren, maar er was helaas geen beginnen aan. De stelwieltjes stonden al in de uiterste stand, dus om de gitaar goed te intoneren zou ik de hele brug naar achter moeten plaatsen. Ik ga hier maar niet aan beginnen, aangezien ik de gitaar geleend heb, en de rest van de bespeelbaarheid is ook niet om over naar huis te schrijven. akoestisch klinkt de gitaar erg koeltjes en doods.

*AcousticGuitarMan*
3 januari 2008, 15:40
Ik vindt het wel een schatje :satisfie:

Saf
3 januari 2008, 22:51
hierbij foto van mijn eastwood bas

http://i224.photobucket.com/albums/dd144/snarenkunst/Bassguitars/EastwoodHiFlyerbas.jpg

hallmark maakt ook wel erg gave modellen man. Als je deze gitaar ooit weg doet pm me maar.