PDA

View Full Version : Welke 7-snarige semi-akoestische gitaren voor rock?



ZakHooi
29 december 2007, 10:06
Hoi,

Al een tijdje ben ik op zoek naar een goede 7-snarige elektro-acoustische gitaar.
Wat me opvalt is dat ik daar weinig info over kan vinden en heb nog geen muziekwinkel in nederland kunnen vinden die daarmee adverteert.

Toch zijn er genoeg bands die ze gebruiken (DreamTheater, Living Sacrifice, Limb Bizkit om maar wat te noemen)

Ik ben een rocker dus zoek wel een rock gitaar.

Op het internet vond ik deze:
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/5/7/9/229579.jpg
Echter, ik kan nergens in winkel in nederland (of net over de duitse grens hier) vinden die die verkoopt

Iemand suggesties v.w.b. het merk/model gitaar en muziekwinkel? (ik woon in twente)

Bvd

LaurentB
29 december 2007, 11:03
Laat ik het dan maar weer eens op me nemen om het te zeggen: een dergelijke gitaar heet niet semi-akoestisch, maar electro-akoestisch. Semi-akoestische gitaren zijn b.v. Gibsons ES 335.

ZakHooi
29 december 2007, 11:12
Laat ik het dan maar weer eens op me nemen om het te zeggen: een dergelijke gitaar heet niet semi-akoestisch, maar electro-akoestisch. Semi-akoestische gitaren zijn b.v. Gibsons ES 335.

bedankt voor je correctie, maar kun je mij dan ook een merk/model aanraden?

ZakHooi
29 december 2007, 11:26
Even ter aanvulling:

Een baritone elektro-akoustische gitaar is ook niet wat ik zoek.

LaurentB
29 december 2007, 11:37
bedankt voor je correctie, maar kun je mij dan ook een merk/model aanraden?

Helaas niet, nee. Dat zou ik echt wel gedaan hebben als ik er een geweten had hoor, zo flauw ben ik nu ook weer niet :) Mooi ding trouwens, ik wist eigenlijk niet eens dat het akoestisch bestond! (dus ik heb ook iets van jou geleerd nu, nl. dat er akoestische zevensnarfen bestaan!)

freekick
29 december 2007, 12:26
ER is een Martin D-7 Roger mcGuin sign.
Ken het ding alleen als kalenderplaatje maar het lijkt me
een schitterend instrument. 7 snaren (dubbel G?)
Kost plm 3000 US dollar. En dat zit momenteel niet in mijn spaarvarkentje.

Is dat wat je bedoelt?


.

ZakHooi
29 december 2007, 12:30
ER is een Martin D-7 Roger mcGuin sign.
Ken het ding alleen als kalenderplaatje maar het lijkt me
een schitterend instrument. 7 snaren (dubbel G?)
Kost plm 3000 US dollar. En dat momenteel zit niet in mijn spaarvarkentje.

Is dat wat je bedoelt?


.
Bedankt voor je reactie.
Dat is niet wat ik bedoel (die dubbele G), ik bedoel een BEADGBE-setting.
Overigens, mijn spaarvarken zou mij ook vierkant uitlachen met zo'n bedrag, ik zoek toch echt wel wat in een betaalbaardere klasse.

break_of_silence
30 december 2007, 20:56
De geposte Ibanez is niet meer in productie.

Wellicht blijven enkel luthiers over, die er speciaal een voor je bouwen.

artnaz
30 december 2007, 21:04
De Russen hebben ook 7-snarige (akoestische) gitaren, maar die zijn (in ieder geval oorspronkelijk) niet voor rock bedoeld. Ik weet ook niet hoe die dingen gestemd zijn, maar ik vind het wel interessant om te melden. Zal er wel een keer wat meer info over zoeken een keer.

Maar deze gitaar die jij noemt, hoe wordt hij precies gebruikt? Ik weet dat electrische 7-snarigen voor metal goed geschikt zijn, maar ik denk dat het niet de bedoeling is om bij een akoestische gitaar powerchords te gaan raggen (of wel? :o)...

Kaïn
30 december 2007, 22:11
De Russen hebben ook 7-snarige (akoestische) gitaren, maar die zijn (in ieder geval oorspronkelijk) niet voor rock bedoeld. Ik weet ook niet hoe die dingen gestemd zijn, maar ik vind het wel interessant om te melden. Zal er wel een keer wat meer info over zoeken een keer.

Maar deze gitaar die jij noemt, hoe wordt hij precies gebruikt? Ik weet dat electrische 7-snarigen voor metal goed geschikt zijn, maar ik denk dat het niet de bedoeling is om bij een akoestische gitaar powerchords te gaan raggen (of wel? :o)...
Het hele 7 string idee is in de jazz begonnen. Kan je dus heel leuk ook akoestisch doen ;)

ZakHooi
3 januari 2008, 15:09
Laat ik het zo zeggen.
Luister eens naar het begin van Dream Theater's 'Change of Seasons'.

Dat is duidelijk op een lage-B-gestemde akoestische gitaar gespeeld.
Momenteel heeft John Petrucci een mooi alternatief bij MusicMan dat een piezo-element in zijn electrische gitaar heeft verwerkt.
Echter ten tijde van Change Of Seasons had hij die nog niet.

Bovendien zijn er anders bands (zie eerste post) die ook een akoestische lage-B gebruiken.
Dat zullen ze toch met een of andere baritone of 7-snarige akoestische gitaar moeten doen.

Echter nu na een week googlen begint me de moet in de schoenen weg te zakken.
Die paar brands die ze WEL maken doen dan ook een aardig graai in je portemoja en dat is ook weer niet wat ik zoek.

De enige echte betaalbare optie die ik kon vinden is de Avante AV-2
http://www.acousticmasters.com/AcousticMasters_Avante.htm
http://www.acousticmasters.com/Avante3.jpg

artnaz
4 januari 2008, 01:31
Mooi is anders... :chicken:

Maar ik denk dat je in Rusland gemakkelijk 7-snarige gitaren kunt vinden, ook goedkope. Nou heb ik er geen ervaringen mee, en weet verder ook niet over de kwaliteit, maar daar heb je dus zeker succes. Mocht je er niet uitkomen wil ik je eventueel helpen met vertalen, indien het echt van belang is...

Tankman
4 januari 2008, 02:44
Voor een mooi voorbeeld van de combinatie harde rock muziek met akoestische 7-snarige gitaren, gestemd in ADGCFAD ook nog, ten opzichte van de normale BEADGBE, zou ik zeggen, kijk naar de KoRn Unplugged concert. Geweldige shit daaro.