PDA

View Full Version : heideroosjes ondergewaardeerd



Baker
29 december 2007, 08:47
Hebben ze een punt of moeten ze niet zo zeiken?

http://www.nu.nl/news/1371204/2101/Heideroosjes_voelen_zich_ondergewaardeerd.html

Ik denk zelf het laatste. (dat ze niet moeten zeiken dus) Laat ze blij zijn dát ze over de hele wereld mogen spelen met hun toch niet al te serieus te nemen nep punk.

KingDaronII
29 december 2007, 09:04
Persoonlijk denk ik niet dat ze ondergewaardeerd zijn.
Ze zijn toch redelijk bekend, ook in België enja hun muziek is nu ook niet zo super moet ik zeggen of wel :???:

Rinze
29 december 2007, 09:17
Euhh..ze mogen van mij best zeiken over de pers, maar toch moeten ze niet zeiken, waar gaat het nou over? Ze draaien toch lekker?

wietse
29 december 2007, 09:33
het zijn een stel zeikerds, en arrogante zakkenwassers, zo bijzonder zijn ze niet ze mogen allang blij zijn dat ze zo hun geld kunnen verdienen, dat is weinig zogenaamde punk bands gegeven.
dat de media weinig aandacht voor ze heeft komt omdat ze gewoon niet interesant genoeg zijn, doen niks vernieuwends zijn niet bijzonder goed en de muziek is nu ook niet echt toegankelijk voor het grote publiek.
ze zeggen dat ze rock N roll zijn zonder uitspattingen, moeten ze dus maar eens mee beginnen met die uitspattingen, want denk je dat herman brood zo bekend zou zijn geworden als die braaf was gebleven?

wat arrogant aangaat dat is een persoonlijke ervaring, in hun begin tijd stonden ze een keer op een festival in leeuwarden waar ik was met een stel vrienden waaronder een paar new wavers ( voorlopers van de gothics zeg maar) en zo liepen die jongens er ook bij, haar omhoog, in het zwart, puntschoenen etc.
kwamen een paar van de heideroosjes gezellig naar buiten om effe ruzie te zoeken met die neppunkers zoals ze wavers noemden, want daar hadden ze een hekel aan want zij waren true punkers. :confused: :D.
fout van hun, ze hadden niet door dat die stuk of 10 metalheads en hardrockers die in de buurt stonden vrienden van die wavers waren.
dat scheelde dus een haartje of wij hadden die kleuters een pak op hun donder gegeven.
ware het niet dat ze snel beveiliging erbij haalden en we weg werden gestuurd, schijtlaarzen.
sindsdien heb ik nul respect voor die gasten met hun kleutermuziek, met zo'n instelling dan verdien je dat niet.
ze moeten niet zeiken en hun zegeningen tellen en dat zijn er meer dan ze verdienen.

arjanb01
29 december 2007, 10:50
Inderdaad overschatte band. Over die arrogantie kan ik niet oordelen, maar ik heb ze een paar keer live gezien op tv en in het eggie en die gasten zijn nou niet bijster origineel of goed. Vernieuwend is het zeker niet, want ze hebben heel goed geluisterd naar The Ramones volgens mij.
Dus ik denk dat ze wel blij moeten zijn dat ze zo bekend zijn, ik las zelfs dat ze zelfs in Japan heel erg bekend zijn. Nou, voor gasten die nog geen 3 akkoorden kunnen rammelen is dat toch top of niet? Dus dan moet je niet zeiken over gebrek aan aandacht.

Han S
29 december 2007, 11:24
Het probleem met de Roosjes is dat ze zo vreselijk aardig zijn, achter die grote muil gaan een paar echte lieverds schuil en dat kan in de harde muziekwereld sterk tegen je werken.

Ik heb een keer of drie opnamen met ze gemaakt, 'Tering Tyfus Takketrut' en 'Ga werken lul' heb ik met ze opgenomen en ik ken ze dus wat beter, hardstikke toffe gasten.

Maar ik volg ze al een tijdje niet meer, brullen ze nog steeds over zaken waar jongeren van 18 over brullen, nu ze in de dertig zijn?

Baker
29 december 2007, 12:11
Ach, ik snap ze wel hoor. Het is nooit leuk als voor je gevoel hard werken niet beloond wordt. Helaas zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen van bands die te weinig gedraaid worden of aandacht krijgen, (the gathering? het nieuwe werk van Van Dik hout?)

Alleen ik vind het nogal zielig dat je dat dan over jezelf gaat zeggen in de media. En dat ze roepen dat ze het niet eerlijk vinden dat een onbekende gitarist op lowlands wel gefilmd wordt en zij niet is echt te zielig voor woorden.

AART
29 december 2007, 13:06
Het probleem met de Roosjes is dat ze zo vreselijk aardig zijn, achter die grote muil gaan een paar echte lieverds schuil en dat kan in de harde muziekwereld sterk tegen je werken.

Ik heb een keer of drie opnamen met ze gemaakt, 'Tering Tyfus Takketrut' en 'Ga werken lul' heb ik met ze opgenomen en ik ken ze dus wat beter, hardstikke toffe gasten.

Maar ik volg ze al een tijdje niet meer, brullen ze nog steeds over zaken waar jongeren van 18 over brullen, nu ze in de dertig zijn?

Ze hebben laatst een behoorlijk goede plaat afgeleverd imo(chapter eight, the golden state) en daarvoor met fast forward en sinema ook al, dus ik vind ze muzikaal steeds beter worden.

En arrogant, volgens mij absoluut niet. Ik vind het een leuke band en hun muziek is ook zeer ok vind ik, niet dat ik het veelk luister, maar ik check hun nieuwe werk altijd even uit. Live zijn ze trouwens de bom imo, ze hebben echt enorm veel energie onstage en geven altijd een goede show weg.

Prima band imo, alleen dit artikel vind ik wat te veel zeuren om aandacht.

Kris Haex
29 december 2007, 21:47
het zijn een stel zeikerds, en arrogante zakkenwassers, zo bijzonder zijn ze niet ze mogen allang blij zijn dat ze zo hun geld kunnen verdienen, dat is weinig zogenaamde punk bands gegeven.
dat de media weinig aandacht voor ze heeft komt omdat ze gewoon niet interesant genoeg zijn, doen niks vernieuwends zijn niet bijzonder goed en de muziek is nu ook niet echt toegankelijk voor het grote publiek.
ze zeggen dat ze rock N roll zijn zonder uitspattingen, moeten ze dus maar eens mee beginnen met die uitspattingen, want denk je dat herman brood zo bekend zou zijn geworden als die braaf was gebleven?

wat arrogant aangaat dat is een persoonlijke ervaring, in hun begin tijd stonden ze een keer op een festival in leeuwarden waar ik was met een stel vrienden waaronder een paar new wavers ( voorlopers van de gothics zeg maar) en zo liepen die jongens er ook bij, haar omhoog, in het zwart, puntschoenen etc.
kwamen een paar van de heideroosjes gezellig naar buiten om effe ruzie te zoeken met die neppunkers zoals ze wavers noemden, want daar hadden ze een hekel aan want zij waren true punkers. :confused: :D.
fout van hun, ze hadden niet door dat die stuk of 10 metalheads en hardrockers die in de buurt stonden vrienden van die wavers waren.
dat scheelde dus een haartje of wij hadden die kleuters een pak op hun donder gegeven.
ware het niet dat ze snel beveiliging erbij haalden en we weg werden gestuurd, schijtlaarzen.
sindsdien heb ik nul respect voor die gasten met hun kleutermuziek, met zo'n instelling dan verdien je dat niet.
ze moeten niet zeiken en hun zegeningen tellen en dat zijn er meer dan ze verdienen.

Effe iets rechtzetten, je hoeft niet goed te zijn om bekend te zijn he. Death-metalbands komen ook niet echt in de media maar dat wil niet zeggen dat ze niet interessant zijn. Wat betreft De Heiderooosjes kan ik je wel wat volgen, ik vind ze ook niet super maar ik ben dan ook meer Hardrocker/metalhead.

Harry
30 december 2007, 13:58
ik vind het wel storend dat iemand die niet kan zingen zo'n muil opzet.

Pepe
30 december 2007, 14:20
...dat gebrek aan media aandacht zal voornamelijk liggen in het niet draaien van clipjes op mtv en tmf, daar moet het gebeuren. De Vara heeft dat bandje tegen de klippen op gepushed, daar hebben ze een enigzins verdraaid wereldbeeld van gekregen.
Maarja, als heel Nederland van hun muziek heeft kennis genomen en het wordt niet opgepakt door de massa dan moet het toch wel duidelijk zijn.
Enja, we blijven niet bezig, zal de Vara denken, tis toch geen Radiohead he.

MTV en TMF, dat is natuurlijk ook een raar gedoe met al die exessieve aandacht voor hiphop, dat is waar. Menig alternatief bandje loopt daar stuk omdat je daar toch met een gelikt videootje moet aankomen en dat vraagt grote budgetten.

Aan de andere kant, als je dus blijkbaar veel kan spelen, zoals zij zeggen te doen, waar maak je je dan druk om. Oh, je wil een hit? Ik ben bang dat zelfs MTV je die niet kan geven, je zal er toch eerst zelf er eentje moeten schrijven om te beginnen.

De volgorde moet zijn: hit, verkoopcijfers, geen media aandacht, zeiken. en niet: geen hit, geen media aandacht, zeiken.

Mitch
30 december 2007, 15:49
Ja sorry hoor, als ik dat lees kan moet ik meteen hieraan denken:


http://icanhascheezburger.files.wordpress.com/2007/01/2001819576783355739_rs.jpg

Neals
2 januari 2008, 22:23
Ik vind dat ze erg gelijk hebben. Een aardige band met een aardig showtje, geen topact, maar dan idd het Nederlandse publiek. Ze worden afgemaakt.

Ze gaan uit hen dak op je show, maar aan het einde steken ze een mes in je rug. Aan de ene kant is het 'doe maar gek en dan doe je gek genoeg' maar aan de andere kant is het de gras is altijd mooier aan de overkant, maar dat gunnen we elkaar niet.

Aan de andere kant is het ook de aanhang. In de regel zijn we niet blij met bands die zichzelf 'vernieuwen' want vind de massa het oudere werk weer stukken beter. En is een band conservatief zijn het stakkers die in hun jeugdjaren zijn blijven hangen.

EuroCinema
3 januari 2008, 10:33
Ach, ik snap ze wel hoor. Het is nooit leuk als voor je gevoel hard werken niet beloond wordt. Helaas zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen van bands die te weinig gedraaid worden of aandacht krijgen, (the gathering? het nieuwe werk van Van Dik hout?)

Tja, de media moeten gewoon geld verdienen. Kijk-, luister- en oplagescijfers halen en reclame-inkomsten veilig stellen. Heeft niks met verdienen of belonen te maken. Je noemt nu bands die het goed doen bij een tamelijk trouwe aanhang, maar geen massa-appeal (meer) hebben en ook niet het snoepje van de dag zijn. Daar is op de grotere stations geen ruimte voor. Zelfs een solosingle van Mick Jagger haalt nauwelijks de radio!

Rinze
3 januari 2008, 10:36
Tja, de media moeten gewoon geld verdienen. Kijk-, luister- en oplagescijfers halen en reclame-inkomsten veilig stellen. Heeft niks met verdienen of belonen te maken. Je noemt nu bands die het goed doen bij een tamelijk trouwe aanhang, maar geen massa-appeal (meer) hebben en ook niet het snoepje van de dag zijn. Daar is op de grotere stations geen ruimte voor. Zelfs een solosingle van Mick Jagger haalt nauwelijks de radio!

Mick Jagger wordt op Max wel veel gedraaid, lijkt me?

polysix
15 januari 2008, 16:20
Herinneren jullie "holland brand" nog? jezus maar wat zijn die heideroosjes toch een stel ongetalenteerde jongens.

ericg
20 januari 2008, 15:54
Wat is er eigenlijk leuk aan de Heideroosjes?
Slechte zanger, slechte composities etc... Volgens mij zwaar overgewaardeerd. Typisch Nederland. :)

Pepe
20 januari 2008, 16:23
Wat is er eigenlijk leuk aan de Heideroosjes?
Slechte zanger, slechte composities etc... Volgens mij zwaar overgewaardeerd. Typisch Nederland. :)

Wat bedoel je met typisch nederlands? Het overwaarderen van slechte dingen? Of slaat dat op slechte zang en composities.

Glad ijs.

ericg
20 januari 2008, 18:57
Met typisch Nederlands bedoel ik: het overwaarderen van middelmatige artiesten. Ik begrijp niet goed wat er nou zo geweldig is aan Krezip, Kane, of Borstato. In Engeland of Amerika lopen er wel 5000 Krezips rond als je het mij
vraagt. Toen Krezip in Afrika was lukte ze het niet om even te jammen met een stel lokale muzikanten. Hoe kan dat nou?
Er zijn volgens mij wel goede artiesten hier maar die hoor ik niet zo vaak op de radio. Ik bedoel Extince, Johan, Muskee, Akkerman, etc..
Zal wel kwestie van smaak zijn. :)