PDA

View Full Version : guitar modeling software



djangfripp
29 december 2007, 05:25
Hi, ik vroeg me af, met al die amp/mic modeling technology tegenwoording of er ook zoiets bestaat als guitar/pickup modeling. Eigenlijk zoals de Line 6 Variax, maar dan een software oplossing.

Zodat ik met mijn yamaha pacifica ook eens een paar modellen van pickups kan proberen, zoals de p90, of een telecaster of rickenbacker ...zodat ik niet al deze gitaren moet gaan kopen maar ze al is kan proberen. Natuurlijk staan deze modeling technieken nog niet 100% op punt, maar ik moet eerlijk zeggen dat sommige resultaten van de Line6 Variax gitaar wel goed klinken. Maar mijn vraag dus, weet iemand of dit ook al in software verkrijgbaar is, in Waves GTR en NI guitarRack is het enkel amps and mics tot nu toe. Iemand een idee? een gerucht opgevangen ?

:strat:

thanx

vettavillenl
29 december 2007, 11:06
Hi, ik vroeg me af, met al die amp/mic modeling technology tegenwoording of er ook zoiets bestaat als guitar/pickup modeling. Eigenlijk zoals de Line 6 Variax, maar dan een software oplossing.

Zodat ik met mijn yamaha pacifica ook eens een paar modellen van pickups kan proberen, zoals de p90, of een telecaster of rickenbacker ...zodat ik niet al deze gitaren moet gaan kopen maar ze al is kan proberen. Natuurlijk staan deze modeling technieken nog niet 100% op punt, maar ik moet eerlijk zeggen dat sommige resultaten van de Line6 Variax gitaar wel goed klinken. Maar mijn vraag dus, weet iemand of dit ook al in software verkrijgbaar is, in Waves GTR en NI guitarRack is het enkel amps and mics tot nu toe. Iemand een idee? een gerucht opgevangen ?

:strat:

thanx

Om de trillingen van je snaar om te kunnen zetten is er een opnameelement nodig (zoals je pickup dat nu voor je doet). Dit opname element dient (voorlopig) fysiek op je gitaar aanwezig te zijn om daarna m.b.v. software de klank van de trilling van je snaar om te kunnen zetten in het virtuele product (bijv een P90) en daarna hoorbaar te maken.

a darker shade of grey
29 december 2007, 14:26
Kijk eens naar een Roland V-guitar system, redelijk aan de prijs dacht ik, maar dan heb je wel precies wat je zoekt!
Wacht ik zoek de link ff.


edit: dit (http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=849&ParentId=116) is hem! Kijk vooral ook ff naar de video's, ik vind de demo's van roland altijd leuk om naar te kijken. Bedenk wel dat je ook dat extra element op je gitaar moet zetten...

grizzly
29 december 2007, 15:19
Een andere manier is, om een Roland Ready Strat aan te schaffen, of een andere gitaar met een 13 pins aansluiting.
Ik heb een Roland VG99 staan, daarmee kan ik bijna elk denkbare combinatie maken tussen de meest voorkomende gitaren en amps. Er zitten er rond de 400 in voorgeprogrameerd en er zijn nog een keer dat aantal plekken leeg die je zelf kunt programeren.
Alles van electrisch tot acoustisch en Banjo tot Sitar en dubbele combinaties ervan.
Bijna oneindig veel mogelijkheden en er komen zeker een reeks updates en aanvullingen.

Zelfs met een eenvoudig el cheapo acoustisch versterkt gitaartje kan ik al via de gewone jack een aantal leuke effecten uitproberen, maar dat is zonder 13pins nog erg beperkt.

Er zit ook opname software en modeling software bij. De VG99 staat via usb aangesloten op mijn computer.
http://grizz.smugmug.com/photos/237102094-M-0.jpg