PDA

View Full Version : ibanez GSR200



YannickH
28 december 2007, 19:22
Ik zou graag een bas kopen en ik heb van men vriend deze ibanez GSR200 uitgetest.gij speelde wel lekker,alleen blijft deze redelijk lang gestemd staan?Ik zou graag wat meer uitleg hebben over deze bas.
Ik speel megadeth en metallica enzo en ook zwaardere dingen.Is de bas geschikt of niet?

bassmart
28 december 2007, 20:31
heey, dit is mijn eerste post hier in dit forum.
Maar over de GSR 200, die is als eerste basgitaar in mijn ogen wel goed, ik heb er anderhalf jaar geleden eentje gekocht als eerste basgitaar. Inmiddels heb ik een Amerikaanse fender jazz, maar ik speel er nog steeds op. Met het extra knopje heb je net dat extra beetje boost. Hij blijft wel aardig gestemd in mijn ogen. Over de muziekstijlen die jij speelt kan ik niet erg veel zeggen. Aangezien ik zelf meer funkrock speel. Maar wat ook mischien wat is is de thunderbird bas van epiphone, kost wel wat meer, maar daar heb je misschien nog wat langer plezier van. Maar er zullen waarschijnlijk genoeg mensen zijn die het niet met me eens zijn, ofwel een beter idee hebben. Veel succes nog

Henkie spenkie
29 december 2007, 01:22
Ik heb zelf iets van 4 jaar geleden een GSR200 gekocht en speel er nog steeds op(nog steeds mijn enige bas). Moet zeggen dat hij over het algemeen wel wordt beschouwd als een prima beginners bas heb ik het idee. voor een lage prijs behoorlijke basgitaar. speelt redelijk lekker, is betrouwbaar (ook al laat je hem plat op de grond pleuren vlak voor een optreden :D ) en zelfs mijn gitaarleraar vind nog steeds dat er wel een goed geluid uitkomt, voor die prijs, zeker een aanrader :hippie:

YannickH
29 december 2007, 18:48
Allemaal positief dus:)
Volgende week krijg ik de ibanez bas :cooler: bedankt voor de reacties :satisfie:

Robin5150
7 januari 2008, 21:27
Zowat alle Iba's zijn goed voor Megadeth en Metallica (en dat soort werk).
Zolang het maar geen active bas is.
Maar hij lijkt ondanks een andere headstock (kop) erg veel op zoon Yamaha RBX 250.
Maar of hij snel ontstemt weet ik niet dat moet je dan aan die kennis vragen of iemand met ervaring met dat type bas.

Mzzl :gitarist:

B-bass
8 januari 2008, 16:51
ben ook oop een gsr200 begonnen, heerlijke bassen, je kan er echt alles mee. and they sure know how to take a beating.