PDA

View Full Version : Feedback Jazzmaster



Chroxy
28 december 2007, 18:41
Nu meende ik dat er al zo'n topic was; maar ik kon hem in de gauwigheid niet vinden..

Wat is het probleem? Ik speel op een Japanse Fender Jazzmaster; die ik helemaal geshield heb + de rhytmn/solo switch niet meer bedraad heb (aangezien ik hem niet gebruik).. In de brug zit een gloednieuwe Seymour duncan Jazzmaster 2 element (ietsje meer output dus).

Mijn muziek is niet heel erg hi-gainig: ik speel op een Marshall JCM800 met preamp op 8..

Het probleem is nu dat wanneer ik mijn snaren loslaat, of een noot laat uitzingen hij direct overgaat in piepen..

Wat is er aan te doen? Ik neem aan dat de elementen goed zijn; hij is geshield; ik speel met niet TEveel gain; en ik sta niet megadichtbij mijn versterker..??

no 1 hops
28 december 2007, 18:59
zou de pup even wat verder van de snaren zetten

Mr.Fingers
28 december 2007, 19:00
Misschien zijn je pickups niet gewaxpotted, en dan piepen ze gelijk zot!

Chroxy
28 december 2007, 19:03
oeps: vergeten te melden:
Mijn elementen zitten echt wel ver genoeg van mijn snaren af; daar kan het ook neit aan liggen..

En waxpotten vind ik ook weer zo'n 'internetbegrip'... mij lijkt toch wanneer ik nieuwe elementen koop bij SD (goed merk) dat die dingen niet meteen beginnen te piepen met een beetje gain.. ze zijn juist gemaakt voor iets mer gain (meer output!)

no 1 hops
28 december 2007, 22:12
oeps: vergeten te melden:
Mijn elementen zitten echt wel ver genoeg van mijn snaren af; daar kan het ook neit aan liggen..

En waxpotten vind ik ook weer zo'n 'internetbegrip'... mij lijkt toch wanneer ik nieuwe elementen koop bij SD (goed merk) dat die dingen niet meteen beginnen te piepen met een beetje gain.. ze zijn juist gemaakt voor iets mer gain (meer output!)een forum lid hier had zijn troubles met zijn goedkope PRS custom?
fluiten als een gek, spiksplinternieuw.
dus waarom zouden een paar nieuwe pups niet eens maandagmorgen modellen kunnen zijn?

vraagje
toon zingt uit, hij gaat feedbacken en je legt dan heel zacht je hand op de snaren, verdwijnt het dan.
er is verschil tussen feedback en microfonie.
hangen de pups wat losjes in de schroeven, kun je ze makkelijk kantelen.
zo ja, als hij feedback probeer dan eens met je vinger de pups te fixeren zodat ze niet meer bewegen enzien of het dan ophoud

zie nu trouwens op de sd website dat het single coils zijn

bass blom
28 december 2007, 22:16
feedback door microfonie kun je horen door met een plectrum op de pup te tikken. als je dat door je amp hoort moet je waxen.

Lexvandoef
28 december 2007, 22:21
feedback door microfonie kun je horen door met een plectrum op de pup te tikken. als je dat door je amp hoort moet je waxen.

Ik hoor op al mijn gitaren wat als ik op mijn pickups tik hoor, en ze zijn allemaal gewaxpot, en ze feedbacken ook niet. :dontgeti:

up-guitarman
29 december 2007, 01:33
Ik hoor op al mijn gitaren wat als ik op mijn pickups tik hoor, en ze zijn allemaal gewaxpot, en ze feedbacken ook niet. :dontgeti:

Idd, ik heb dat ook, zeker met single coils. Hoeven daarom niet supermicrofonisch te zijn of snel te feedbacken...