PDA

View Full Version : weet ik niet



hanske
28 december 2007, 19:18
Bij toeval op deze site terecht gekomen omdat ik een andere gitaar zoek en probeer me daarin te verdiepen. Nou, -leuk dus -is dit forum.
Ik hoef nu niet meer te werken en er is meer tijd om mijn oude liefde weer op te pakken en dat doe ik nu al een tijdje, met les en al. Ik speel al vanaf m'n 14e en ik ben nu 61, dus, maar als je alles uit je grote teen moet halen leer je niet veel. Het meest leerde ik in de 70er jaren toen ik dagelijks met een prof. folksinger optrok. Sinds die tijd (1970) speel ik voornamelijk fingerpicking op mijn Yamaha FG-180. Maar nu zoek ik wat beters en dus duurders. Vind dat ik dat verdiend heb. Misschien kan het forum me helpen om mijn kennis en aanschaf wat op te bouwen. Pfoe! Wat een introductie!

Mr.Fingers
28 december 2007, 19:26
Welkom hanske!!!

Makor1966
28 december 2007, 19:59
Sinds die tijd (1970) speel ik voornamelijk fingerpicking op mijn Yamaha FG-180. Maar nu zoek ik wat beters en dus duurders. Vind dat ik dat verdiend heb. Misschien kan het forum me helpen om mijn kennis en aanschaf wat op te bouwen. Pfoe! Wat een introductie!
Is die Yamaha FG-180 een Red Label? Heb hier weleens gelezen Topic yamaha FG-180 (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=85987&highlight=yamaha+fg-180) dat die erg goed zijn. Zou dat eerst eens even lezen voor je 'm wegdoet... Of het moet een goedkope Taiwan-kopie zijn ofzo.

Voor de rest Welkom en Veel Succes hier!!! :)

JohnLord
28 december 2007, 22:52
Ja, welkom, hopelijk kun je met onze kennis je voordeel doen.

hanske
29 december 2007, 12:54
Dank voor het welkom. Ik ben bij die Yamaha discussie gaan kijken, Makor. Het is inderdaad en originele FG-180 red label (Nippon Gakki) en hij klinkt ook erg goed hoor. Hooguit vind ik de hals wat smal en ik denk dat het bespelen dan ook moeilijker is. Gevolg van dat forum is dat ik er plotseling met andere, geïnteresseerde ogen naar kijk. Maar zolang je niet weet hoe een andere (duurdere) gitaar klinkt en te bespelen is, blijf je nieuwsgierig, denk ik. Nee, ik was ook niet van plan de Yamaha weg te doen, eventueel wel een keer te laten opknappen. Het is net als met de aanschaf van een andere auto. Soms kan de hebberigheid toeslaan en heb je haast, nou dat is een slechte gewoonte. Neem de tijd is beter.