PDA

View Full Version : Van BC300 naar Thunderbird



MorrissonNL
28 december 2007, 17:46
Hoi, ik speel al zo'n jaar op een Stagg BC300 (http://www.groove-factory.nl/catalog/stagg-fusion-basgitaar-zwart-p-577.html). Ik vind dat echt een superlekkere bas, alleen wou ik binnenkort een wat mooiere en luxere gaan kopen. Ik wou voor een Epiphone Thunderbird gaan. Doe ik daar verstandig aan? Zo niet wat is een andere lekkere bas voor ongeveer die prijs?

Dit is m'n eerste post dus ik weet niet of ik het goed doe ;)

Rock on :blast:

toneblo
28 december 2007, 17:49
Prima gedaan hoor, idd een firebird is al een stap voorwaarts:dance:

OJJVZ
1 januari 2008, 18:07
Die epiphone bassen zijn echt rete-gaaf, het is wel even een ander geluid als je gewend bent uit die single-coils, veel zwaarder en warmer.
Voor het geld denk ik ook goede bassen, je kunt wel even op marktplaats enzo kijken, daar komen ze geregeld langs in goede staat. Ik zou hem wel even testen mét een halsband, want het evenwicht is zeer verstoort door het vreemde model, ik vind het geluid lekker, maar het speelde in mijn ogen voor geen meter (staand), maar dat moet je zelf een keer testen.

Weet je trouwens ongeveer watvoor een geluid je wil (ten opzichte van je vorige bas) ?
Zonee, zou ik eerst gewoon een keer wat gaan testen, iedergeval met een jazzbas en een precisionbas vergelijken, bijvoorbeeld

Demonturtle
4 januari 2008, 22:11
Ik heb zelf een epiphone thunderbird en ik kan je verzekeren, ze blaast. Vettige heavy rock sound, en ze hebben inderdaad last van een ongelooflijke neckdive, maar kvind ergens dat het bijdraagt tot het charme van de bas. Beetje koppig :)

Ik heb ze ook getest in vergelijking met een Fender Jazz bass (mexican) toen ik ze kocht. De fender kostte 200 a 300 euro meer, maar de ballen van de bird hebben me meteen overtuigd. Ze hebben ook n mooie finish, neck speelt vlot (op de dive na maar dat word je gewoon).

Zeker kopen zou k zo zeggen :)

vincent136
5 januari 2008, 17:14
Ik ken de sound niet, maar kan me er wel iets bij indenken als ik de body zie. Volgens mij koop je zo'n bas gewoon omdat hij er gaaf uitziet :P

Ik vind hem wel wat hebben, maar er eentje kopen, nee..
k ben blij met mijn jazz bass :soul:

Robin5150
7 januari 2008, 21:38
Stagg SUCKS
Ga voor die Thunderbird en pak gewoon een echte Gibson als je budget dat toelaat.
Vette bassen vind ik het die Thunderbirds.
Ik weet niet wat die Thunderbird kost maar anders neem je een SG bas of iets dergelijks.

Mzzl :gitarist: