PDA

View Full Version : 1 Spot vs. Godlyke



Nielsje
28 december 2007, 17:31
Jaja,

op het moment heb ik ze beiden thuisliggen, even een klein verschillen onderzoekje doen.

Praktisch:

De Godlyke adapter is net wat kleiner dan de onespot, zij het maar 5 milimeter , maar eerlijk is eerlijk: De Godlyke is kleiner!
Verder heeft de Godlyke veel minder snoer dan de onespot (die zit dacht op 3 meter) terwijl de Godlyke 115 cm minder heeft! In mijn ogen een pluspunt, want mijn adapter ligt op m'n bord, al die extra kabel is lastig.

Zoem & Buzz:

Ik heb beide adapters op de volgende lus getest:
Korg DT-10 -> Dunlop wah->Barber LTD -> Dod 250 -> Little Big Muff -> Small Stone -> Amdek flanger -> cleanboost -> akai headrush.

Het hele zooitje vrolijk ge-daisy-chained en met enkele effecten aan of uit eens eerlijk geluisterd naar de ruis & buzz. Hierin maken de adapters geen verschil. Wel ben ik achter het nadeel van een daisychain gekomen. M'n little big muff en headrush zijn geen vrienden van elkaar. De headrush doet wel eens maf met de looper en je hoort zachte tikjes als je schakelt van mode. De muff maakt gewoon constant herrie. Beide pedalen aan (headrush in loop stand) wil nog wel eens problemen veroorzaken, ben er niet helemaal uit wat het is, maar een van de twee pedalen op een aparte adapter lost wel het een en ander op.
Dit heeft natuurlijk verder weinig te maken met de adapters zelf, maar wilde nog wel even het potentiele gevaar van een daisy chain aankaarten.

Prijs/kwantiteit verhouding:

Tja, de 1 spot met daisy chain koop je bij max guitars voor 33 euro, de Godlyke voor 32.50 bij Musicallin. Grote verschil is dat daar, behalve de daisy chain, ook nog eens twee verloopjes bij komen voor rev. polarity, twee voor line 6 troep, twee met een battery clip, twee voor EHX achtig spul en twee verlangkabeltjes die overal op passen. Tevens bijgeleverd zijn drie afdekdopjes voor ongebruikte uitgangen van je daisychain.

Daarentegen heeft de 1 spot wel 115 cm kabel meer, en, mocht je het belangrijk vinden, de naam.

Voor mij is de Godlyke de onbetwiste winnaar van deze twee, werkt prima, maar pas wel even op met wat voor effecten je aansluit. Het beste kan je van te voren even alles proberen en lenen van een bevriende gitarist. Mijn Akai probleem los ik wel op, ik heb namelijk nog een boss adapter.

edit:
Ik was wat belangrijks vergeten: De daisychains. 1 spot heeft een daisychain met handige haakse plugjes, en tussen de pluggen zit so'n 30 cm snoer m.i. een beetje lang, maar goed. De Godlyke heeft echter rechte plugs, die vrij groot zijn. (35 mm!!) Dit kan dus lastig zijn als je je effecten ergens wil plaatsen, maar het past niet vanwege die verrekte pluggen. Gelukkig kan je dat gedeeltelijk oplossen door zo'n verlengkabeltje te nemen met een haakse plug. De afstand tussen de pluggen is 22 cm.

guitargeek3
28 december 2007, 17:36
Kijk!
Dit is nog eens een nuttig onderzoek!

Speeddemon
28 december 2007, 18:53
Nuttige info!

Maar ik ben blij dat ik voor de 1Spot gegaan (24,90 bij Musicstore Koeln), juist vanwege die langere kabel. En het is ook kwalitatief hoogwaardigere kabel dan die van standaard adapters.

Ik heb zo'n Ibanez Tonelok koffertje, met daarin ruimte voor 3 (Tonelok) effecten en 2 lange vakjes, waar precies m'n Boss TU-12 inpast en nu, na een stukje schuim van het koffertje wegsnijden, ook m'n 1Spot!
Ideaal en compact; geen gedoe meer.

Nielsje
28 december 2007, 20:16
Aha, de kabel van de Godlyke is trouwens van dezelfde dikte/stevigheid als die van een one-spot

Mitch
29 december 2007, 10:50
Goeie ! Over het daisy chainen: dat blijft inderdaad een kwestie van uitproberen. Belangrijkste om rekening mee te houden zijn toch vooral (digitale) delays. Die kunnen de meeste extra ruis genereren als ze met een boost of fuzz op één daisy chain staan, ten minste: volgens mijn praktijkervaring en nu blijkbaar ook volgens die van jou !

guitargeek3
29 december 2007, 12:29
Inderdaad.
Voor mij was de gouden tip van iemand hier:
Hou OD/DS en modulatie gescheiden.
In een keer van al mijn ruis af.

Jimwoud
29 december 2007, 12:55
Hoeveel ampere/stroom zijn leveren beide adapters? Niet dat ik zo'n ding wil hebben maar is wel handig om te weten.

Nielsje
29 december 2007, 12:56
1700 mA

123456789

HaroldA
6 januari 2008, 21:09
Inderdaad.
Voor mij was de gouden tip van iemand hier:
Hou OD/DS en modulatie gescheiden.
In een keer van al mijn ruis af.

Kijk: daar heb ik nou ook (een beetje) last van met mijn Boss OD1 en DD6. Ik hoopte dat dit kwam door dat ik een Boss ACA adapter gebruikte ipv de door de DD6 gevraagde PSA.

Zijn er anderen die wel succesvol een DDx met een ODx hebben gekoppeld op 1 adapter? Anders zit ik straks met 3 adapters in mijn nieuw-te-bouwen pedal case... Beetje heel erg zonde van de ruimte... (net als zo'n enorme voeding)

Adapter 1: OD1
Adapter 2: DD6 + TU2
Adapter 3: Sennheiser EW100 G2


-H-

HaroldA
6 januari 2008, 21:59
Kijk: daar heb ik nou ook (een beetje) last van met mijn Boss OD1 en DD6. Ik hoopte dat dit kwam door dat ik een Boss ACA adapter gebruikte ipv de door de DD6 gevraagde PSA.

Ehm, samen met Morley's Bad Horsie 2 zoemt het al helemaal!

De 'one spot' claimt compatible te zijn met o.a. Morley en Boss maar rept niets over een eventuele zoem...

Chief
7 januari 2008, 11:08
Zijn deze adapters ook te gebruiken voor een POD 2.0, dat iemand toevallig weet ?

Nielsje
7 januari 2008, 11:09
Er zit een verloopplug bij voor line 6, maar ik weet niet hoeveel de pod nodig heeft.

Chief
7 januari 2008, 12:25
9VAC 1200mA

Ik had een universeel ding gekocht, maar die was 9VDC 2000mA, dus dat was verkeerd.

Nielsje
7 januari 2008, 12:36
AC?!?

Nee, dat gaat niet lukken met een onespot of godlyke, die zet het ook om in DC.

q-elvis-p
7 januari 2008, 14:09
De onespot is voor 20€ te krijgen bij Sound Plaza op de amstelveense weg in Amsterdam.

Via ebay heb ik hem voor 15€ gescoord!

sjoerd5
7 januari 2008, 15:03
Is een 1spot nou een adapter met stroom voor meerdere pedalen?
Of begrijp ik het nu niet goed.

q-elvis-p
7 januari 2008, 15:38
ja kan maximaal 7? of 9? 9voltspedalen op de onespot aansluiten, je hebt alleen een daisy chain (splitter) nodig

Nielsje
7 januari 2008, 15:41
ja kan maximaal 7? of 9? 9voltspedalen op de onespot aansluiten, je hebt alleen een daisy chain (splitter) nodig

pff, wel 20, als het allemaal drives zijn..
ligt gewoon aan het aantal mA wat zo'n pedaal snoept.

HaroldA
8 januari 2008, 22:43
Grrr...

Ik zie net dat mijn Boss OD1 eigenlijk 12V wil hebben, terwijl hij het op 9 ook goed doet?

Toch maar m'n 1 spot proberen te cancellen...

Heeft er iemand een tip voor een 5+ x 9V en 2 x 12V adapter/voeding/power supply?

Is de Artec power brick (http://www.thomann.de/gb/artec_power_brick.htm) Eur 68,- te vertrouwen? Of toch de Cioks Double Jack (http://www.cioks.com/products/jack.htm) Eur 107,-?

(Boss DD6/OD1/CS2/TU2/Morley Bad Horsy 2)

Hallie
8 januari 2008, 23:35
toevallig was ik vandaag bij de big one.. en wil al een tijdje een adapter.
ik zat eerst aan ibanez te denken..die was maar 15 euro ofzo. maar ik kwam daar en ze hadden alleen de one spot.
dus ik heb die maar gehaald. later ging ik opzoeken wat iedereen er nou van vind. :satisfie: .
maarja mijn mening is, is dat je aan een adapter geen buil kan vallen.
het was trouwens 25 euro.

Nielsje
8 januari 2008, 23:37
Kwam laatst nog tot een verschil, maar vergeten te posten:

De one spot wordt een stuk warmer dan de Godlyke! Geen idee waar het verschil in zit, maar je zou er een kaasfondue warm op kunnen houden..

paulusdeBKB
9 januari 2008, 01:01
De one spot wordt een stuk warmer dan de Godlyke! Geen idee waar het verschil in zit, maar je zou er een kaasfondue warm op kunnen houden..

Ideaal! Kaasfondue heerscht!

HaroldA
9 januari 2008, 10:34
Is de Artec power brick (http://www.thomann.de/gb/artec_power_brick.htm) Eur 68,- te vertrouwen? Of toch de Cioks Double Jack (http://www.cioks.com/products/jack.htm) Eur 107,-?

Ik heb Cioks aangeschreven en gelijk gevraagd of mijn Sennheiser EW100 G2 wireless syteem ook op de Double Jack kan:

"Hi,

Well, the Double Jack is definitely a good choice for your setup. Good thinking!

Unfortunately I can't give you any guaranties that you won't get any noise, hiss or hum caused by possible ground loops. In 95% cases there are no problems at all. But as I said I can't say for sure. The best thing would be to try it out.

If the wireless system really needs 300mA you won't find any isolated PSU that would do the job. If the actual current draw is lower you are able to buy my competitors product which is 2-3 times more expensive and bigger in size and weight. I would give it a try with the Double Jack.

Good luck!

Med venlig hilsen / best regards,

Poul Ciok"

Double jack it is!

Chief
9 januari 2008, 12:56
How does the 1 SPOT work with Line 6 modeling pedals? Don't they require AC and use 1200mA of current?
Well, it does say "9VAC 1200mA" on the back of the Line 6 pedals, but they don't really use that. That is simply the output rating of the POD adapter which the modeling pedals also use. If you think about it, the Line 6 pedals take batteries, don't they? Batteries are DC, not AC, so the pedals must really run on DC voltage. So how do they work with a 9VAC POD adapter? The modeling pedals have a bridge rectifier at the power input jack which immediately converts AC to DC where the adapter plugs in. And regarding the 1200mA of current the pedals are supposedly using, it's really more in the range of 350mA. That's still more than an average adapter can handle, but the 1 SPOT can handle two Line 6 pedals and have plenty of juice left over for several ordinary stomp boxes. Why Line 6 didn't come out with a separate adapter for the modeling pedals, I don't know, but the 1 SPOT makes an excellent alternative to the bulky single-purpose POD adapter.

Staat hier nou niet dat ik gewoon die 1 spot met de POD kan gebruiken?

Mitch
9 januari 2008, 19:07
Ze hebben de One Spot normaal gesproken toch ook bij Feedback ? Kan 'm nergens vinden op de site.Wel bij Music Store, maar daar doet de site het momenteel niet goed van. Of NLM ? Daar kom ik zaterdag zo ongeveer langs...

Nielsje
9 januari 2008, 19:25
Volgens mij hebben ze die dingen bij alledrie genoemde zaken.
Maar waarom? Je had toch een Godlyke?!

Thoon_Loque
9 januari 2008, 21:56
Ze hebben de One Spot normaal gesproken toch ook bij Feedback ? Kan 'm nergens vinden op de site.Wel bij Music Store, maar daar doet de site het momenteel niet goed van. Of NLM ? Daar kom ik zaterdag zo ongeveer langs...
Idd Mitch de One Spot staat niet bij vreedbeck op de site maar ze hebben um wel in de winkel (bij ons in Eindhoven iig, en ik neem aan ook bij de andere filialen) want ik heb de mijne gewoon bij feedback gekocht (ik had zelf ook eerst op de site gekeken maar kon toen ook niks gevonden krijgen)
Groetjes en succes,
Anthony

paulusdeBKB
9 januari 2008, 23:19
Staat hier nou niet dat ik gewoon die 1 spot met de POD kan gebruiken?

Ik ken de Line6 pedalen niet (en al helemaal niet van binnen), maar zou het kunnen dat deze gast denkt dat jij het over de tone core pedaaltjes van Line6 hebt? Misschien gebruiken die minder stroom... Ik hoop dat je eerst een second opinion vraagt...

edit: ff op de Line6 site gekeken, in de XX4 pedalen gaan idd ook batterijen.

Lexvandoef
10 januari 2008, 01:35
Ze hebben de One Spot normaal gesproken toch ook bij Feedback ? Kan 'm nergens vinden op de site.Wel bij Music Store, maar daar doet de site het momenteel niet goed van. Of NLM ? Daar kom ik zaterdag zo ongeveer langs...

Als je bij Feedback rotterdam een onespot wil halen moet je het ff aan de kassa de vragen, die ligt gewoon achter de kassa. Ik heb hem ook bij Feedback vandaan.

DeiDRagonas
10 januari 2008, 01:51
Staat hier nou niet dat ik gewoon die 1 spot met de POD kan gebruiken?

Dat staat er letterlijk inderdaad.. Als dit een betrouwbare bron is zou ik t wel aandurven zonder second opinion, want ik denk dat dat wel klopt wat er gezegd wordt.

grt Roy.

Mitch
10 januari 2008, 09:15
Oké thanks. Tja, waarom nog een adapter.... misschien heb ik er meer nodig ;) Ik wil er graag een Onespot bij voor mijn 'langere snoer' behoefte.

Trouwens, nog een kleine tip voor de mensen die wel een stillere, geschakelde trafo willen maar niet per se de 1700mA nodig hebben: http://www.thomann.de/nl/thomann_ntac109.htm

Kim Wilson
10 januari 2008, 09:19
Kan ik met 4 pedalen toe met mijn 200mA Boss adaptertje, of zou ik ook nog een andere moeten hebben? Als ik de mA's van de vier pedalen bij elkaar optel (als het klopt iig, één pedaal schijnt maar 7 mA te gebruiken, een andere 13 en twee pedalen gebruiken 55 mA?), kom ik op 130 mA...

Nielsje
10 januari 2008, 09:21
Dan is er toch niets aan de hand? 130 < 200 , dus het zou moeten kunnen.
Die digidelay gebruikt slechts 55 mA?

Kim Wilson
10 januari 2008, 09:23
Dan is er toch niets aan de hand? 130 < 200 , dus het zou moeten kunnen.
Die digidelay gebruikt slechts 55 mA?
Ik zal het effe opzoeken.

Kim Wilson
10 januari 2008, 09:27
De GE-7 gebruikt 7 mA;
De BD-2 gebruikt 13 mA
De TU-2 gebruikt 55 mA;
de DD-6 gebruikt 55 mA.

Totaal 130 mA dus. :)

Lexvandoef
10 januari 2008, 10:39
De GE-7 gebruikt 7 mA;
De BD-2 gebruikt 13 mA
De TU-2 gebruikt 55 mA;
de DD-6 gebruikt 55 mA.

Totaal 130 mA dus. :)

no problem dus :)

Nielsje
17 januari 2009, 18:31
Een onwijze bump!

Toen ik deze kleine review schreef, was het grootste pluspunt van de Godlyke dat er al heel veel verloopjes standaard bij zitten. Maar ik krijg nu toch écht een beetje ruzie met de daisychains van Boss en Godlyke zelf, dus ga ik maar aan de Visual Sound chain. Dus vóórdat je een keuze maakt tussen deze twee, kijk even of je de plugjes van Godlyke kwijt kan op je board (35 mm). Bij een Warwick / Showmaster case vast geen probleem, maar bij m'n Pedaltrain JR neemt het iets te veel ruimte in beslag.

Nu nog een vraag: Iemand enig idee waar ik een Visual Sound MC-8 daisy chain kan scoren? Ik kan ze gewoon nergens vinden.. :dontgeti:

Nielsje
17 januari 2009, 22:40
Nu nog een vraag: Iemand enig idee waar ik een Visual Sound MC-8 daisy chain kan scoren? Ik kan ze gewoon nergens vinden.. :dontgeti:

Bump! :D
Ik heb ze inmiddels bij Banzai gevonden, maar ze moeten toch ook gewoon in NL te verkrijgen zijn?

Vanavond overigens wel een nuttige test gedaan om te onderzoeken of ik ook twee voedingen nodig heb (drive van modulatie scheiden). Blijkt in mijn geval niet zo veel uit te maken. De meeste herrie wordt veroorzaakt door de Tone Press, en zelfs met een batterij lost dat niets op...

Mitch
18 januari 2009, 13:10
Die 8 plugs had ik in combinatie met wat andere producten (klittenband e.d.) gekocht bij Lytpedalboards op ebay... die Tone Press is toch wel raar dat -ie zoveel herrie geeft. Misschien moeten we ze eens naast elkaar leggen om te testen of 't exemplarisch meer is. Wat zijn je settings?

Nielsje
18 januari 2009, 17:31
Die 8 plugs had ik in combinatie met wat andere producten (klittenband e.d.) gekocht bij Lytpedalboards op ebay... die Tone Press is toch wel raar dat -ie zoveel herrie geeft. Misschien moeten we ze eens naast elkaar leggen om te testen of 't exemplarisch meer is. Wat zijn je settings?

Settings die ik gebruik op het moment:

Volume = 2 a 3 uur
Blend = 1 uur
Sustain = 1 a 2 uur
color = max

Meer blend en sustain geven meer herrie.
Ik heb een versie met een groene led, google vertelde mij dat dat de versies zijn die iets ouder zijn (ik heb nummer 08150304). Misschien toch eens een mailtje sturen naar meneer Barber.

zjanke
18 januari 2009, 17:37
Sustain = 1 a 2 uur


Vet man, Ik wil ook wel 1 a 2 uur sustain voor mijn solo's :D

Ik pleit voor gewoon een goede voeding. Ik had wat losse adapters voor 'lastige' pedalen en zelfs die zijn met mijn Burkey SIX stil geworden.

Mitch
18 januari 2009, 17:41
Nou, dat over die kleur LED zijn de geleerden het niet over eens. Ik zag toen ze net uit waren alleen maar rode LEDs. Daarna kwam die nieuwe versie met trimpot en daar zag ik alleen maar groene LEDs bij. Het kwam een keer ter sprake op een Amerikaans forum en volgens Barber namen ze het niet zo nauw met d ekleur LED en zegt dat niets. Maar jij hebt er één met trimpot voor de tone, dus die is sowieso jonger dan die van mij.
Met settings waarbij de sustain lager staat dan twee, drie uur zou je erg weinig ruis moeten hebben. Als ik zowel volume als sustain op ca. drie uur heb staan dan ruist -ie wel, daaronder (zoals ik 'm de laatste tijd heb staan)valt het reuze mee. Heb je die color al eens teruggedraaid? Of moest -ie nou juist midner hoog (en dus ook ruis) doorlaten als -ie juist open stond? Ik heb zelf ook wel eens die nieuwe versie met trimpot en groene LED gehad trouwens, kon 'm voor een erg goede prijs kopen. Side by side test: mijn ouwe klonk nét iets aangenamer in het hoog, 'muzikaler' so to speak. De groene LED met trimpot is de tweedehandsmarkt opgegaan....misschien wel degene die je nu hebt :D

Nielsje
18 januari 2009, 17:46
Fijn :D

Ik heb de tonepress nog niet geprobeerd op de CMW in de oefenruimte, van de week pas. 'Definitieve' settings komen dan pas. De color pot binnen in laat gaat van vintage compressor (minimaal) naar 'barber style' (max).

Met de color op minimaal en de blend op max heb je echt dat 'klassieke' compressor gedoe, met plopjes e.d. Dus heb ik liever de color helemaal open en de blend ongeveer in't midden. Verder zit de unity gain hier op zo'n 2 uur, heb hem ná m'n drives, en heb het volume dus iets harder staan.

Sustain ben ik nog wat mee aan het kutten, maar ook in lagere posities ervaar ik veel ruis. Zeker in combinatie met een drive pedaal, is het best erg..