PDA

View Full Version : Belgische amp bouwer?



...rock...
28 december 2007, 16:19
hey, ik zit met een vraagje,

Ik zit namenlijk al een hele tijd te zoeken naar een goeie buizenamp, ik zit zowat te zoeken bij : 'two rock, fender,matchless, mesaboogie'

allemaal fijn materiaal maar vrij tot ontzettend duur...

Ook heb ik wat zitten zoeken naar schema's van deze versterkers , heb een heleboel schema's van fender amps (bassman,twin reverb,...)
mesa boogie (dual rectifier,maverick,...)
dumble
bogner(ecstacy)

enzovoort, daarbij zit ik ook wat te kijken op de forums waar ik deze schema's vond en zag ik hoeveel mensen dit zelf bouwen, ik kan dit absoluut niet,maar zou dit heel graag laten doen bij iemand die er iets van kent en zonder dat ik er 2000-3000-4000 euro voor betaal maar wel de kwaliteit ervan heb...

zijn er zo'n gekende amp(clone) bouwers in belgië?
Nederland is ook een optie maar ik blijf liefst in eigen land:)

dankje,
Robby...

heavy-metal-thunder
28 december 2007, 16:24
www.freeqi.be

High gain bakken is niet direct zijn ding, maar oude Fenders, Vox en Marshall kan geen probleem zijn.
Goedkoop is het ook niet, want hij gebruikt enkel kwaliteitsonderdelen en het is ook geen zwartwerk. Dus krijg je ook garantie.

...rock...
28 december 2007, 16:44
bedankt! heb ze een mail gestuurd of ze dumble/two rock amps make op aanvraag...
hun amps zien er ook heel goed uit, misschien test ik er wel eens een!

andere suggesties nog?

RolandT
28 december 2007, 17:27
Ik heb geen idee of ze goed zijn maar je kan ook eens bij New Old Stock (NOS) Electronics Limburg (http://www.n-e-l.be/) proberen.

zjanke
28 december 2007, 17:31
Dat was voorheen Sonicart. Prima adres!

LCH
28 december 2007, 18:52
bedankt! heb ze een mail gestuurd of ze dumble/two rock amps make op aanvraag...
hun amps zien er ook heel goed uit, misschien test ik er wel eens een!

andere suggesties nog?
Laat ons in ieder geval even weten voor welke prijs zij iets willen bouwen voor jou. Het zou wel geweldig zijn als ze voor een redelijk bedrag goede kwaliteit kunnen leveren.

Persoonlijk denk ik dat die prijzen je nog wel eens vies tegen kunnen gaan vallen.

Franc
28 december 2007, 19:30
Persoonlijk (en dat bedoel ik echt zonder iemand aan te willen vallen) word ik nogal moe van die bouwers die zichzelf op de borst slaan omdat ze 'hoogwaardige onderdelen' gebruiken.
In de praktijk is dat gewoon een excuus om schandalige prijzen te vragen voor hun waar.

De gemiddelde versterker is en blijft een verzameling weerstanden, condensatoren, wat buizen en 2 trafo's.

Chris Winsemius
28 december 2007, 19:42
Qua circuit/gain verschilt 'n *umble nogal ivm. vintage Fenders/Marshalls/VOXen, laatste zijn gewoon (wat) makkelijker/sneller te bouwen.

Tenzij je het zelf gaat bouwen moet je er van uitgaan dat het niet goedkoop is, 2k als ondergrens is volgens mij niet/amper haalbaar bij 'n prof. bouwer die ook nog eens goede onderdelen gebruikt.

Misschien 'n 2e hands Fuchs?

Ps. Als je de *umble-achtige amps niet kent is het nogal 'n risico om zoiets ongezien/ongehoord te laten bouwen, 't zijn nogal "specifieke" amps qua tone & feel.

Heb er 2 samen met/voor 'n maat gebouwd, inclusief oude Fender transformatoren, op maat gemaakte panelen, etc. en 't was niet goedkoop. Sommige functies worden ook niet of nauwelijks gebruikt, zit 'n beetje te denken om 'n versie te gaan bouwen (na andere amps) die al wat meer "zingt" op lagere volumes en geen "onnodige" functies heeft.

Mijn 2 eurocenten :)

...rock...
28 december 2007, 20:16
En wat bedoel je dan als je zegt dat het niet goedkoop was?
Ik zou eig doodgraag een amp als two rock wille (die eig. op dumble gebasseerd zijn heb ik gehoord)
en amp die met een jazz gitaar fantastische jazzy clean sound heeft en met een strat de bluesy clean sound van john mayer heeft ...

http://www.youtube.com/watch?v=iSM3FL7zUdw

dit dus :)

mja ik dacht dat dit laten bouwen door iemand die misschien wel/niet professioneel mee bezig is(dus gewoon niet door een bekender merk)
goedkoper uit te komen....
dat gaat dus niet zijn?

Chris Winsemius
28 december 2007, 20:25
Ik kan hier geen prijzen noemen, dat zou spam zijn.
Amps modden/bouwen doe ik voor m'n brood (en de sound :) ) en die genoemde Belgische bouwers waarschijnlijk ook.

Als het echt goedkoop moet zijn: zelf bouwen of 'n knutselaar het laten doen.

zjanke
28 december 2007, 20:35
Ik heb ervaring met Chris (van hierboven) en Geert (van sonicart/NEL) en qua prijs maakt dat niet zoveel uit, kwaliteit en service ook niet trouwens :D

Goedkoop en zelf bouwen?

Bij mij in ieder geval niet, ik kan nog net de voorkant en de achterkant van een soldeerbout uit elkaar houden....

Realeigo
28 december 2007, 20:36
Als het niet een super ingewikkeld ontwerp is en er schema's van zijn.
Ik heb bijna mn plexi klaar.
Eind januari wil ik weer een nieuw projectje beginnen.

...rock...
28 december 2007, 20:57
Ik vind geen enkel schema van 'two rock' spijtig genoeg...

LCH
29 december 2007, 12:21
En wat bedoel je dan als je zegt dat het niet goedkoop was?
Volgens mij bedoelen ze dat je niet voor weinig geld een Dumble-kloon hebt. Anders zou iedereen wel voor weinig geld zo'n magnifieke versterker laten bouwen.

Ik vrees dat als je aan de Two Rock/Dumble-sound wil je er ook Two Rock/Dumble-prijzen voor moet betalen. En met 2000 euro kom je niet zo ver denk ik.

jacky
29 december 2007, 13:14
Persoonlijk (en dat bedoel ik echt zonder iemand aan te willen vallen) word ik nogal moe van die bouwers die zichzelf op de borst slaan omdat ze 'hoogwaardige onderdelen' gebruiken.
In de praktijk is dat gewoon een excuus om schandalige prijzen te vragen voor hun waar.

De gemiddelde versterker is en blijft een verzameling weerstanden, condensatoren, wat buizen en 2 trafo's.


Prijs kwaliteit is bij Freeqi absoluut ok

Je bent,en dat weet je zelf ook ,toch wel ff bezig om een amp in elkaar te zetten dus die uren zijn toch de grootste kosten post.

En er is een verschil tussen trafo A of trafo B als het om aanschaf prijs gaat.
Helaas is niet alleen het prijskaartje verschillend maar vinden veel mensen de betere trafo toch wel terug ook in een blind test.

Daarnaast is er nog zoiets als hype of een artiest die op een bepaald ampje speeld (bv john mayer met two rock) dan kan zon bouwer de vraag ff niet aan en vliegen de prijzen omhoog

Nielsje
29 december 2007, 13:25
*umble-achtige amps

Offtopic: Chris, waarom schrijf je *umble en niet gewoon Dumble? Ik nie begrijp nie..

Chris Winsemius
29 december 2007, 13:53
Offtopic: Chris, waarom schrijf je *umble en niet gewoon Dumble? Ik nie begrijp nie..

Ik durf het niet :D

Sinds "don't call me Howard" wat advocaten had afgestuurd op mensen die de echte/volledige naam gebruikten (op hun websites) schrijven velen het als *umble.

Toch ff proberen: Dumble :)

Nielsje
29 december 2007, 14:00
Ik durf het niet :D

Sinds "don't call me Howard" wat advocaten had afgestuurd op mensen die de echte/volledige naam gebruikten (op hun websites) schrijven velen het als *umble.

Toch ff proberen: Dumble :)

Jij boef! Maar is dat serieus? Ziek... Maar nu is het wel duidelijk :)

bass blom
29 december 2007, 14:17
dat freeqi spul ziet er erg lekker uit :P

Mitch
29 december 2007, 14:20
Ja, kijk maar eens op The Gear Page, "D*mble style amps, pedals" etc.

Anyway, laten we hopen dat Behringer gauw met een Dummy D*mble uitkomt, dan zijn we gauw af van het kansloze gejank om goedkope amps met de kwaliteit van dure amps :sneaky:

...rock...
29 december 2007, 15:30
Heb net een mailtje gehad van stefaan van 'freeqi', en hij is juist aan een dumble/two rock style amp bezig en zegt dat je mag rekenen op zo'n 2000 euro , wat best nog mee valt (hier wast het altijd minimum 2000 euro)
dusja, hij stelde voor dat ik hem eens kom testen als hij af is ...

heavy-metal-thunder
29 december 2007, 22:36
stond een tijd terug een Dubmle-kopie op muziek.2dehands.be en was 3900 meen ik.

Hopelijk heb je gezegd dat ik zijn gegevens heb doorgegeven, ik heb namelijk wat spullen van bij hem nodig. Misschien krijg ik wel korting :-)

serieus nu: ik heb al meermaals bij Freeqi geweest en hij is heel erg ok. Altijd bereid om iets uit te proberen, te luisteren naar wat je wil... zijn spullen zijn zeer netjes en met kwaliteitsonderdelen gemaakt.

Vraag Stefaan om de Xumble eens te mogen horen als hij klaar is, dan weet je direct of het is wat je zoekt.

Succes ermee

Raf

...rock...
30 december 2007, 00:11
Hij heeft het me al voorgesteld om ze te komen testen als hij af is...
ben ik zeker van plan
heb nu ook een prijschatting voor een custom 'freeqi vibro-king'
in de hoop dat deze prijs toch wel haalbaar is zonder een gitaar te moeten verkopen... :)