PDA

View Full Version : nieuwe gitaar voor mn pa......(advies...)



jorrit
4 februari 2003, 18:13
owke....hij wilt tussen de 600 en 700 euro uit gaan geven. nu kost de ibanez rg620qm 639 en de prs santana se 699....welke gitaar is de beste keuze...?

ow hij gaat geen vette solo's uithalen met floyds enzo dus die is niet nodig....

hij speelt nog maar net gitaar....

BLOK182
4 februari 2003, 18:23
Die Ibanez is kwalitatief beter, maar aan de andere kant, als je pa die floyd toch niet gebruikt is het misschien niet zo handig. Nou weet ik niet wat je vader wil gaan spelen, maar een tweedehands Fender USA strat lijkt me wel wat voor je pa.

Kitaarhiero
4 februari 2003, 19:02
die PRS santana SE wordt ook geleverd zonder Floyd rose brug, dan heeft hij een tune-o-matic brug. dus die zou je kunnen nemen.

BLOK182
4 februari 2003, 19:03
die zijn er ook met gewone tremolo.

jorrit
4 februari 2003, 20:15
op dit santana zit zowiezo geen floyd.......
op de ibanez wel....maar hoezo is de prs in kwalteit slechter als de ibanez?

en ownee....ik ga mn pa geen fender aansmeren.....k moet dr natuurlijk zelf ook een leuke gitaar bij krijgen...

skabouter
4 februari 2003, 21:32
ahaaa, nu komt de aap uit de mouw .

eigenbelang dus.......:grin: :grin:

@iro
4 februari 2003, 21:33
fender aansmeren zeg je ??

fender ruled, ma kom dat is mijn mening ...

@iro
4 februari 2003, 21:33
fender aansmeren zeg je ??

fender ruled, ma kom dat is mijn mening ...

Barret Wallace
4 februari 2003, 22:08
hmm als hij shit van eric johnson gaat spelen enzo dan is een fender toch wel erg leuk :smile:

Mitch
4 februari 2003, 22:47
Op gitaarmarkt (of was 't nou marktplaats, ben 't kwijt) staat een Godin LG te koop voor 450E.
Let wel: da's er dus één zonder piëzo en geile top, maar met de 'gewone' kwaliteit body en hals. Heeft twee Seymour Duncans die ook te splitten zijn.
Voor een lagere prijs weet ik niet zo direct een veelzijdiger klasbak te koop !

------Het is gitaarmarkt; te koop in Oosterhout (Braboland)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Seymour Paul op 2003-02-04 22:53 ]</font>

Ibanez RuleZ
4 februari 2003, 22:49
ik zou voor die ibanez gaan, maar ja, dat komt omdat ik van Ibanez houd. Enne om eerlijk te zijn, volgens mij is die PRS gewoon een cheapo gitaar: ik zou hem die Ibanez laten kopen!

harrald

jorrit
4 februari 2003, 23:36
hmz.....ff checken of ie die godin mooi vind....die prs is dus geen cheapo gitaar...
(wat je dr ook mee bedoeld...tis niet echt een gegronde mening vrees ik....) en op die ibanez zit een floyd wat betekend dat ik hm dus kan gaan stemmen etc.....

maar ik heb nog weinig echte onderbouwde meningen gehoord eigenlijk......

InternEd
5 februari 2003, 09:49
Op 2003-02-04 23:36, schreef jorrit:
hmz.....ff checken of ie die godin mooi vind....die prs is dus geen cheapo gitaar...
(wat je dr ook mee bedoeld...tis niet echt een gegronde mening vrees ik....) maar ik heb nog weinig echte onderbouwde meningen gehoord eigenlijk......


Toen die prs uitkwam was kostte ie 1100-1200 euro, dus niet echt cheapo. Ik heb 'r een en ben 'r erg tevreden over.
Tja, wat is een onderbouwde mening?
Ik vind de meeste ibanezzen niet mooi, maar dat heeft niets met geluid en speelcomfort te maken. Ik ben erg tevreden met de prs, ligt lekker op m'n been als ik zit, en hangt prettig als ik sta. Ik heb ook een Tele thinline, die zakt steeds naar voren als ik sta bijvoorbeeld.
Het geluid is ondanks de 2 humbuckers best veelzijdig. Je kunt heel clean, jazzy, blues en rocken. Hangt natuurlijk ook van de versterker af.
De versie die ik heb is met prs-tremolo. Ik gebruik die niet veel, maar hij ontstemt niet echt en snaren verwisselen en weer op stemming krijgen gaat behoorlijk makkelijk.
Sinds ik 'm heb, raak ik m'n Tele bijna niet meer aan.
Wat wel een verschil is tussen die twee, maar ik weet niet of dat ook is tussen Ibanez en prs, maar de Tele heeft een bolle toets, terwijl de prs een vlakke heeft. Dat is toch wel een behoorlijk verschil in spelen, dus wellicht dat je vader voorkeur heeft.

In mijn beleving kun je met een Ibanez het beste keihard rocken en volgens mij is jouw pa dat niet van plan.
Maar nogmaals, elke mening is gekleurd door de beleving van de afzender.

Suc6, Ed.

Neals
5 februari 2003, 12:51
Ibanez is 639, PRS is 699, ibanez goedkoper 1-0.
Ibanez made in japan, PRS made in Korea 2-0
Ibanez heeft dimarzio's, PRS goedkope stocks 3-0

en zo kunnen we wel een tijdje doorgaan, xou dus voor de ibanez gaan.

Ibanez RuleZ
5 februari 2003, 12:58
eh neals, die bij feedback heeft GEEN dimarzio's. dat is een verkooptruck, maar hij heeft gewoon v7's en v8's voor zover ik weet!

Harrald

michielv
5 februari 2003, 13:09
Tsja, de hamvraag is natuurlijk: wat wil je vader met die gitaar gaan doen? Wat voor geluid zoekt hij? Wat voor versterker gaat hij gebruiken?

Ik zou namelijk zeggen: ga voor een goede telecaster of een semi.

De Shine ES copien zijn ontzettend goed en spelen/klinken fantastisch. Tenzij je vader speedmetal wil spelen, maar dan wilde hij vast ook wel een Floyd.

Op martkplaats staat een zeer goede copy van een semi-akoustische Telecaster (merk Fenix, klinkt vaag maar zijn degelijke instrumenten) voor 250 euro ofzo. Heb je nog een leuk bedrag voor een goede versterker.

In ieder geval zou ik een gitaar nemen waar niet al te idioot veel mogelijkheden op zitten: die gebruik je als beginner toch niet en het is veel beter om eerst fatsoenlijk te leren spelen op een degelijke, eenvoudige gitaar dan gelijk veel teveel knoppen, toeters en bellen te hebben.

Maar da's mijn mening, daar hoef je het niet mee eens te zijn.

Neals
5 februari 2003, 13:33
vuile honden bij de feedback, xou em zelf ook kopen zodra belasting zou komen

Ibanez
5 februari 2003, 16:40
Op 2003-02-05 12:58, schreef Ibanez RuleZ:
eh neals, die bij feedback heeft GEEN dimarzio's. dat is een verkooptruck, maar hij heeft gewoon v7's en v8's voor zover ik weet!

Harrald
Had het ook al opgemerkt... Maar zou dat echt een verkooptruc zijn? Niet gewoon verkeerd opgevat ofzo?

jorrit
5 februari 2003, 18:13
nee dr zitten zowiezo geen dimarzio's op die ibanez....

hij wil geen tele en ook geen semi....
t moet een stat achtig model zijn en lekker te bespelen.

versterker: roland cube 30
muziek stijl....beetje allround "ouwe lullen" muziek....

Kitaarhiero
5 februari 2003, 18:19
Koop dan gewoon een strat... of de PRS.

Ibanez PgM
6 februari 2003, 17:27
Op 2003-02-04 23:36, schreef jorrit:
hmz.....ff checken of ie die godin mooi vind....die prs is dus geen cheapo gitaar...
(wat je dr ook mee bedoeld...tis niet echt een gegronde mening vrees ik....) en op die ibanez zit een floyd wat betekend dat ik hm dus kan gaan stemmen etc.....

maar ik heb nog weinig echte onderbouwde meningen gehoord eigenlijk......


Die Rg heeft een Top Lock....Dat stemmen valt dus wel mee.... Aangezien ik me erg laat afleiden door de artiesten die op een bepaald soort gitaar spelen (los van dat ik het soort gitaar eerst goed en mooi moet vinden)zou ik me dus nooit een Santana kopen, daar speelt sum 41 ook op en wat haat ik dat soort gozers! Maar dat is een persoonlijke mening en smaak! Er zullen ook wel genoeg fosers op een Ibanez spelen...

Ik zou wel voor de ibanez kiezen, alleen al voor de Jumbo Frets die een riff of solo of toonladder vergemakkelijken... Jammer aan die Rg 620 is dat ie geen switch bare (lees 2 ipv 5) elementen heeft...

Het geluid van een Ibanez is om van te smelten!!!!!

Shay
7 februari 2003, 08:58
Ben niet echt een ibanerd ofzo maar ik weet dat v serie elementen goed klinken van ibanez. En inderdildodaad .. ik zou ook voor een ibanez gaan. PRS Santana is een commerciele gitaar van prs...

greetz

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shay op 2003-02-07 09:17 ]</font>

InternEd
7 februari 2003, 09:29
PRS Santana is een commerciele gitaar van prs...


Ik moet 't hier toch ff opnemen voor 'mijn' prs hoor. Wat is nou weer een commerciele gitaar? Ik heb nog nooit een gitaar gezien waar de maker niets aan wilde verdienen, of 't nou Fender, Gibson, Ibanez, PRS [knip lijst van 80 merken] is.

Groeten, Ed.

Shay
7 februari 2003, 09:40
PRS heeft die santana uitgebracht om het betaalbaar te maken voor de minder bedeelde personen toch? Maar is het van hetzelfde kwaliteit als de custom modellen?? Is het beter dan gibson studio, washburn, epi etc .. mag wel prs zijn maar het lijkt me sterk dat ze een gitaar uitbrengen dat van PRS overbekende kwaliteit voor zo'n bedrag.
Die Santana klinkt als een les paul!!

Shay
7 februari 2003, 09:42
BTW, alle merken maken achterlijke commerciele kutgitaren die te duur zijn voor het geleverde kwaliteit en dat vind je bij bijna alle merken. En nu met die Santana ook bij PRS !

InternEd
7 februari 2003, 10:32
PRS heeft die santana uitgebracht om het betaalbaar te maken voor de minder bedeelde personen toch? Maar is het van hetzelfde kwaliteit als de custom modellen??

Nee, dat lijkt me niet. Goedkoper=mindere kwaliteit.



Is het beter dan gibson studio, washburn, epi etc ..

Weet ik niet. Wie zegt dat?



Die Santana klinkt als een les paul!!

Wat wil je daar mee zeggen? Is dat goed of slecht?

Groeten, Ed.

Shay
7 februari 2003, 10:39
HMMM

You got a point there .. tis maar waar je van houdt uiteindelijk .. Mij niet gezien met die santana..

Ik zal in elk geval niet meer zeggen dat het een kutding is, ik heb em gehoord maar zelf nooit op gespeeld dus eigenlijjk kan ik er niet over oordelen ..

Toch adviseer ik deze kill een fender of ibanix

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shay op 2003-02-07 10:47 ]</font>

staartmans
7 februari 2003, 10:45
misschien een grappig idee: waarom niet een 2e-hands Sratje met een humbucker erin. Als ik de verschillende sites bekijk moet het mogelijk zijn om een leuke op de kop te tikken voor een eurootje of 600/700, vaak nog met een case erbij.

greetz, Martino!

hugo
7 februari 2003, 11:18
Ik snap niet jullie tegen een PRS Santana hebben, ik heb erop gespeeld en beviel me uitstekend, speelt lekker en klinkt goed. Het idee achter de PRS gitaren is om zowel strat als LP geluiden eruit te toveren.

Ibanez RuleZ
7 februari 2003, 13:25
Ik denk zelf dat er een aversie is tegen gitaarmerken die eigenlijk veel te duur zijn en om een lagere prijsklasse te benaderen hun gitaren uitbesteden. Dat is het bij mij in ieder geval. Ik houd niet van squirs, omdat ze mensen het valse idee willen geven dat ze een echte strat hebben. Maar daarnaast, die Ibanez is gewoon kwalitatief een veel betere gitaar. en als ik het geld had gehad, dan had ik er mooi een gekocht, als back up voor mijn Ibanez JPM, omdat de overenkomst tussen deze gitaren best wel groot is. Daarnaast is de body van een houtsoort dat veel lijkt op mahony, wat een mooi geluid geeft en het gebrek aan sustain van de lopro brug. En als je die tremolo niet wilt hebben/gebruiken, gewoon blocken, heb je ook nog eens extra sustaain EN een gitaar die niet ontstemd.

Harrald

Ivorovitch
7 februari 2003, 14:03
Nou nou, ik heb een paar weken geleden een PRS Santana SE gekocht en ik moet zeggen dat het een prima gitaar is hoor! Inderdaad; het is geen "echte" PRS, maar hij speelt wel erg lekker. Fijne hals, Goed geluid, en een goede prijs/kwaliteti verhouding. Ik heb er zeker geen spijt van. Enne, ja wat is goedkoop? Ik weet niet hoe het met het merendeel hier zit, maar ik vind bedragen boven de 500 Euro eigenlijk altijd veel, of het nou voor een Ibanez is (wil ik nog altijd eens een hebben, liefst van de S-serie) of voor een PRS uit Korea.
En of de PRS qua geluid op een LP lijkt? Ik weet het niet (dit is een persoonlijke mening hoor!), maar ik vind de PRS iets subtieler overkomen qua geluid, en zeker qua spelen, in vergelijking met mijn LP studio.

rePUNKtative
7 februari 2003, 14:09
Ouwe lullen muziek?? Een tele zou ik zeggen!

Ik heb er zelf dan wel eentje (niet van Fender, custom build) en speel geen ouwe lullen muziek, maar een Tele is toch de ultieme ouwe lullen gitaar. Rijke geschiedenis, veel gitaristen uit zijn tijd zullen er op gespeeld hebben (denk ik :razz:) en een Tele is imho de ultieme veeltzijdigheid op gitaar gebied, je kan er jazzy mee spelen, maar ook rock (Status Quo is een zeer goed voorbeeld daarvan), blues, rock &amp; roll en als je echt gek wilt gaan doen, pop.

Draughluin
7 februari 2003, 15:57
Op 2003-02-07 14:03, schreef Ivorovitch:
Nou nou, ik heb een paar weken geleden een PRS Santana SE gekocht en ik moet zeggen dat het een prima gitaar is hoor! Inderdaad; het is geen "echte" PRS, maar hij speelt wel erg lekker. Fijne hals, Goed geluid, en een goede prijs/kwaliteti verhouding. Ik heb er zeker geen spijt van. Enne, ja wat is goedkoop? Ik weet niet hoe het met het merendeel hier zit, maar ik vind bedragen boven de 500 Euro eigenlijk altijd veel, of het nou voor een Ibanez is (wil ik nog altijd eens een hebben, liefst van de S-serie) of voor een PRS uit Korea.
En of de PRS qua geluid op een LP lijkt? Ik weet het niet (dit is een persoonlijke mening hoor!), maar ik vind de PRS iets subtieler overkomen qua geluid, en zeker qua spelen, in vergelijking met mijn LP studio.


Welke vind je lekkerder spelen? je LP studio (gibson?) of je PRS santana SE ? en waarom?

Ivorovitch
7 februari 2003, 19:23
Ik speel op dit moment het meeste op mijn PRS.
Dat komt natuurlijk ook omdat ie nieuw is en op mijn kamer staat (De LP staat thuis bij mijn ouders), maar de PRS speelt iets lichter. Heeft natuurlijk ook met de afstelling te maken, maar de hals is wat sneller en soepeler. Maar ik wil de LP zeker niet uitvlakken hoor!

BLOK182
7 februari 2003, 19:30
ik heb die Santana SE ook eens vastgehad, niet slecht hoor, leuk ding!

Mitch
8 februari 2003, 18:59
Die LG staat nu op Gitaarmarkt voor 400E, da's ECHT een koopje hoor !

zjanke
2 maart 2003, 12:33
Die LG staat nu op Gitaarmarkt voor 400E, da's ECHT een koopje hoor !


Ik heb vorig jaar 550 scheuros betaald voor dezelfde kleur, hetzelfde merk, maar dan '96, dus andere elementen..... Was toen een koopje, dus als iemand een goede gitaar zoekt voor weinig geld? DOEN!

Neals
2 maart 2003, 15:44
Wat kost een US PRS eigenlijks??? De onderkant