PDA

View Full Version : raar geknetter bij LC Comet



Nobler
28 december 2007, 12:44
Ik heb onlangs, volgens de grote rage, een London City Comet (tele) gekocht. Prima gitaar, maar het viel me op dat ik allerlei tikkende bijgeluiden hoorde als ik er mee op mijn Vox AC15 speel. Ik ben gaan zoeken waar het vandaan kwam, niet als ik aan de brug, elementen of iets dergelijks kom, maar (vreemd genoeg) als ik met mijn vinger(s) op de slagplaat kom, op zeg maar het open stuk in het midden, waar ik dus niet in contact kom met metaal. Als ik daar met een vinger rondjes draai op de slagplaat hoor je de versterker knetteren. Omdat ik daar tijdens het spelen regelmatig even steun zoek met mijn pink veroorzaakt dat het tikkende, knetterende geluid. Het rare is dat hij het op een transistor oefenversterkertje niet deed. In de muziekzaak heb ik hem uitgetest op een Mesa, en daar heb ik het ook niet opgemerkt. Kennen jullie dit verschijnsel? Waar wordt dit door veroorzaakt en wat kan ik er aan doen?

jasper159
28 december 2007, 13:01
Statische slagplaat?
Helpt shielden niet?
Nja, heb echt geen verstand van elektronica, maar ik dacht hier ooit al eens zoiets gelezen te hebben.

joskedentweede
28 december 2007, 13:04
ik heb hetzelfde bij mn squier
ze zeggen dat shielden inderdaad werkt
maar ik heb het zelf nog niet gedaan

no 1 hops
28 december 2007, 13:59
droge lucht/vorst , je stapt uit de auto raakt de deur aan en krijgt een tik.
statische electrisiteit.
door bepaalde stoffen over elkaar te wrijven laad je jezelf op.
pickups maken stroom door hun contructie en trillend snaren.
jij zit vol stroom en die stroom zoekt een weg naar dat punt wat geleid en weg kan vloeien en zo nu en dan lukt dat dus via die slagplaat.
misschien wel door de combinatie van vocht uit je vinger wat de geleiding bevordert.

Yannicks
28 december 2007, 14:21
De truuk van luuk: niet met je vingers op je slagplaat komen :) .

Hector_Tsolodimos
28 december 2007, 14:24
Als ik daar met een vinger rondjes draai op de slagplaat hoor je de versterker knetteren.
hij vindt het lekker