PDA

View Full Version : Gitaar uit de USA laten overkomen



LordRiffenstein
4 februari 2003, 17:46
Ja, opnieuw een topic hierover want ik heb alle vorige topics even gelezen en vroeg me af of er al iemand een gitaar van een particulier gekocht heeft in de US en deze laten versturen? Ik dacht dat dit misschien even anders is dan kopen van een winkel wat taxen en dergelijke betreft. Iemand ervaring?

Thanks,

Yoeri

R. Flagg
4 februari 2003, 18:54
Ah deze valt een beetje bij mij in de categorie everything you always wanted to know about e-bay.com shopping but were always afraid to ask.

M.a.w. ik heb hier ook wel een aantal vragen over.
Als ik goed heb opgelet tijdens belastingrecht hoeft er geen belasting worden betaald over 2e hands spullen, omdat deze al eens belast zijn. Als je dan iets uit het buitenland haalt 2e hands waarom moet je er dan wel weer btw over betalen.

Maar volgens mij zijn er verder weinig verschillen tussen online kopen bij een winkel of particulier alleen zou ik ervoor zorgen dat de vertrouwensband met een particulier wat groter is.
Bijvoorbeeld door te kijken naar de feedback van de user op ebay, of deze gewoon eens op te bellen kost wel wat, maar het is altijd beter dan een lege gitaarkoffer.

Heeft iemand eigenlijk enige ervaring met gbase.com dit zijn allemaal muziekwinkels aangesloten op een centrale site en vele hiervan shippen ook naar het buitenland.

LordRiffenstein
4 februari 2003, 19:01
Op 2003-02-04 18:54, schreef R. Flagg:
Maar volgens mij zijn er verder weinig verschillen tussen online kopen bij een winkel of particulier alleen zou ik ervoor zorgen dat de vertrouwensband met een particulier wat groter is. Bijvoorbeeld door te kijken naar de feedback van de user op ebay, of deze gewoon eens op te bellen kost wel wat, maar het is altijd beter dan een lege gitaarkoffer.

Ja dat klopt maar in dit geval KEN ik de particulier heel goed van allerlei internet forums en hij is 100% betrouwbaar, geeft me zelfs 48 teruggave recht!

Groeten,

Yoeri