PDA

View Full Version : Free



Blind Owl
28 december 2007, 01:28
Ik ben gister weer eens "op zoek" gegaan naar wat "nieuws".
Nou kwam ik uit bij Free.
Goede Blues-Rock band, met (natuurlijk) een veel te vroeg overleden (under-rated) gitarist.
De zanger en drummer zijn later de co-founders van Bad Company.
Ga het luisteren en zeg wat je ervan vind. :)

heinz3110
28 december 2007, 02:56
Ken ik al :D Paul Kossof was een smaakvolle gitarist met een lekkere sound..

Toen ik mijn eerste echte gitaar wou kopen van mijn zuurverdiende vakantiecentjes, omdat het beginnersbrikkie van mij echt 1000 keer niks was,
twijfelde ik tussen een strat of een les paul model.

Je kan al raden wat ik dus kocht toen ik The Free op tv had gezien! :)

Kakihara
28 december 2007, 11:32
Free staat zeker in mijn top 5 best bands ever. Alles klopte aan hun geluid: geweldige zanger (Paul Rodgers), een ritmesectie die altijd een fantastische groove neerzette (Simon Kirke op drums en Andy Fraser aan de bas) en een fenomenale gitarist (Paul Kossoff - één van mijn helden: die solo in 'Fire And Water' ! Die subtiliteit in 'Be my friend' ! Die VIBRATO !). Als je zou afgaan op hun geluid kan je moeilijk geloven dat de gemiddelde leeftijd van de band amper twintig was ten tijde van 'All Right Now' (overigens opgenomen met een strat) en hun headline op Isle Of Wight.
Een groep die veel te vroeg aan haar einde is gekomen, om over Kossoff nog maar te zwijgen ...

nopster
28 december 2007, 13:31
Volledig mee eens. En die ruimtelijkheid...
The hunter, nog zo'n lied om te geilen op Kossoff zijn vibrato. ;)

Blind Owl
28 december 2007, 13:40
Ben het ook eens met jullie :D Heb nog ff de albums Fire & Water en Tons of Sobs gedownload, geweldig om lekker te luisteren gewoon.

Kakihara
28 december 2007, 19:27
Ben het ook eens met jullie :D Heb nog ff de albums Fire & Water en Tons of Sobs gedownload, geweldig om lekker te luisteren gewoon.
Die pure power en rauwheid van op Tons of Sobs is gewoonweg het einde!
En Fire & Water, tja, blijft één van de beste albums allertijden: de titeltrack, dat laidbacke van 'Remember'. Ik zou je aanraden om ook Highway eens op te zoeken en er dwaalt ergens op het net een geweldige Free live-versie rond van 'Crossroads': dikke dikke dikke aanrader !