PDA

View Full Version : Tung-Sol 6V6 GT



Thunders1988
27 december 2007, 22:51
Net mn bestelling van TAD binnengehad. :) Tung-Sol 6V6 GT om mn Fender Champion 600 te tunen...
HOLY CRAP :)

Veel verschil met de EHX buis...

Echt een lekker geluidje :) Meer bassrespons, ietsiepietsie meer mids en hele goeie hoge tonen. Lekker om te bluesen!

Een heuse aanrader. Ben echt blij met mn nieuwe setup.

:)

Nog iemand ervaringen met Tung-Sol? zou het de moeite lonen om de voorversterkingslamp ook te vervangen? Er zit nu en Fender 12ax7 in...

Chris Winsemius
27 december 2007, 23:00
Die TS 6V6s ga ik binnenkort proberen en gebruiken in 'n paar CMW StudioCage amps en ook nog in 'n oude Fender MusicMaster bass amp. Redelijk wat TAD 6V6s gebruikt (ok) en JJs (ok maar warmer en cleaner en 'n wat hogere gloei-stroom).

De TS 12AX7s gebruik ik al enige tijd en zelf vind ik het 1 v/d lekkerst klinkende moderne produktie pre-amp-buisjes. Opener en helderder van karakter dan JJtjes en niet zo "metal" als EHtjes bijvoorbeeld.

Thunders1988
27 december 2007, 23:35
Die TS 12ax7's... Oversturen die snel? Want ik wil er eentje dat snel crankt.

birt
28 december 2007, 00:17
bij die 12ax7's zitten wel wat slechte spijtig genoeg. ze klinken goed maar de kwaliteit laat te wensen over.

Chris Winsemius
28 december 2007, 15:33
Bij de laatste 20 had ik zelf geen slechte zitten, kijken of de rest ook ok is :)

Qua gain: merken/types verschillen subtiel wat dat betreft imho, voor echt meer gain moet je eerder aan modificaties denken...

Lexvandoef
28 december 2007, 17:12
Bij de laatste 20 had ik zelf geen slechte zitten, kijken of de rest ook ok is :)

Qua gain: merken/types verschillen subtiel wat dat betreft imho, voor echt meer gain moet je eerder aan modificaties denken...

ff een vraagje, zat er nou een tungsol 12ax7 op V1 in mijn amp of niet? Dacht je zoiets een keer had gezegd.

Chris Winsemius
28 december 2007, 19:25
ff een vraagje, zat er nou een tungsol 12ax7 op V1 in mijn amp of niet? Dacht je zoiets een keer had gezegd.

Hoi Lex

(Diepe schaamte ici:) Ik weet het niet meer uit m'n hoofd.

Als je het hulsje v/h pre-amp-buisje het verste weg van de eindbuizen haalt en witte opdruk ziet met "12AX7" in 'n achthoekje en:
TUNG-SOL
MADE IN RUSSIA
- datum-code -

Is het 'n TungSol.

Fijn weekend!

Chris