PDA

View Full Version : Kopzwaarte



toon-
27 december 2007, 20:40
Hallo,
Mijn gitaar heeft wat last van kopzwaarte... Weet er toevallig iemand hoe je dit kan oplossen?
Alvast bedankt

wiegersma
27 december 2007, 20:52
wat voor gitaar is het? wanneer het mogelijk is, dan kun je de draagbandknop meer richting kop verplaatsen. Dan moet je wel een nieuw schroefgat maken...

Squier4ever
27 december 2007, 20:52
meestal helpt een dikke leren strap wel

toon-
27 december 2007, 20:56
Ik speel nu met zo'n brolstrap die ergens bij m'n eerste gitaar zat, maar ik was van plan volgende week een van planet waves te kopen, dat is iets met een lock systeem zodat ie zeker niet kan lossen. Is dit een goeie, ook tegen kopzwaarte?

JohnLord
27 december 2007, 21:42
merk maakt niet uit, als het maar een stroeve is. een oude broekriem werkt ook prima bij wijze van spreken!

rickert
27 december 2007, 21:49
Of een Bigsby nemen :blast:

Antoon
27 december 2007, 22:51
Nieuwe lichtgewicht mechanieken kunnen soms net genoeg zijn. Probeer eens of als je de mechnaieken eraf schroeft het probleem er nog steeds is

Jay75
27 december 2007, 22:51
Of een Bigsby nemen :blast:

hehe! echt wel!

Daarom blijft mijn sg ook hangen zoals t moet!
En anders een lederen band ja! Lelijk maar handig

Rormo
28 december 2007, 15:52
Gewoon een hele stroeve strap kopen. Ik speel zelf juist met niet stroeve straps omdat ik het lekker vind als mijn gitaar een beetje glijdt en ik hem makkelijk omhoog en omlaag kan bewegen. Ik heb ook een stroeve strap en daar krijg ik dus geen beweging in de gitaar. Als jij die gebruikt zal hij niet snel kantelen. Maar daar hoef je geen (dure?) planet waves strap voor te kopen, als hij maar stroef is.