PDA

View Full Version : DG Stomp vs ME-50



rocker_71
27 december 2007, 19:52
Rockers,

Ik wil toch maar weer eens een multi-fx proberen ipv al die losse zooi.
Nu heb ik twee dingen op het oog: een Yamaha DG Stomp (http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.amptone.com/images/yamahadgstomp.jpg&imgrefurl=http://www.amptone.com/yamahadgstomp.htm&h=354&w=544&sz=41&hl=nl&start=3&um=1&tbnid=myzCN5FlVFidJM:&tbnh=87&tbnw=133&prev=/images%3Fq%3DYamaha%2BDG%2BStomp%26svnum%3D10%26um %3D1%26hl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official%26sa%3DN) en de welbekende Boss ME-50 (http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/BOSS-ME-50.jpg).
Het voordeel vd Boss is dat er een wah op zit en een fuzz. Dat gebruik ik allebei. Bij de Stomp moet ik anders mijn crybaby Wah ervoor zetten, ik weet niet of ie dat fijn vind. Een goede wah is een absloute must.

De Yamaha heeft daarentegen meer geheugenplekken, dat is ook wel makkelijk. Mijn gevoel zegt me dat de geluiden vd Yamaha wat beter/authentieker zijn, maar is slechts een gevoel.
Ik speel blues en rock en heb op dit moment een SS amp: marshall master lead.
Iemand advies voor een oude rocker?

dml
28 december 2007, 00:11
Beide apparaten zijn niet echt vergelijkbaar. De DG heeft een preamp aan boord, de ME niet. De ME is meer een FX-pedalen "modeler". De DG heeft overigens ook een wah aan boord die je kan bedienen door middel van een expressiepedaal die je op de DG kan aansluiten. Verder heeft de ME niet echt een speakersimulator aan boord. Ja, eentje, die zit op de koptelefoonuitgang. De DG heeft een behoorlijk aantal speakersimulaties. Ook het schakelen tussen presets gaat bij de ME gepaard met een flinke signaldrop, daar heeft de DG veel minder last van. De DG heeft ook nog een digitale uitgang en beschikt over midi, dat heeft de ME allemaal niet. De DG gaat trouwens prima om met een losse wah. Ik zou 100% voor de DG gaan!!

rocker_71
28 december 2007, 17:04
Dank je dml.

Enig idee hoe die speaker simulaties gaan klinken op mijn Marshall lead?

Ik wil hem nl alleen gebruiken voor met de band (oefenhok en podium).
Dus die midi en digitale uitgang zal ik niet zo gauw gaan gebruiken.

ketja
28 december 2007, 19:30
Als je 'm i.c.m. een gitaarversterker (head+cab of combo) gaat gebruiken, zou ik de speakersim niet gebruiken. Alleen wel met een koptelefoon of direct naar de PA.

rocker_71
28 december 2007, 21:06
Okee dank je, zoiets zag ik ook al in de manual staan.

Maar de amp select kan ik toch wel gebruiken als boost, zeg maar voor solo's? Dat is nl wel mijn bedoeling. Dan kan ik toch gewoon bv lead 1 kiezen en de gain open. Dan heb ik toch een normale boost voor solo's, zoals een tubescreamer ed?

Of kan ik mijn H&K tubefactor (waar ik erg tevreden mee ben) er ook gewoon voor zetten?

Ik begin nu een beetje te twijfelen, maar deze Stomp kan ik toch gewoon voor mijn amp zetten? Daar is ie toch goed geschikt voor, of is ie meer geschikt voor direct recording? In dat geval kan ik mss toch beter voor de ME50 gaan....:???:

paulusdeBKB
28 december 2007, 23:28
Hoi Rocker,

Je kunt de DG-Stomp zowel voor je gitaarversterker zetten als in de fx send/return. In beide gevallen kun je de preamp van de DG Stomp desgewenst bypassen, maar ik heb hem ook en ik vind het juist prettig om de preamp aan te hebben staan. De ME 50 ken ik niet, Boss kennende is het een prima ding, maar met de DG-Stomp kun je niet verkeerd gaan. Altijd goed!

WillemdaGuide
31 december 2007, 09:33
Hoi Rocker,

als je zelf aangeeft dat een goede wah belangrijk is adviseer ik je lekker de huisige wah te blijven gebruiken. Wah's uit multi's vind ik persoonlijk zeer matig. Hierdoor zou ik voor de DG Stomp gaan.
suc6!

rocker_71
31 december 2007, 09:42
Ja, dank je, dat idee (wah) had ik zelf ook al.

Gelukkig is een wah ervoor geen probleem (zei dml), dus dat zit wel goed.

Alleen mis ik mijn fuzz dan wel, maar mss zit er een andere lekkere vette lead toon in de Stomp. En anders zet ik mijn fuzz er ook voor, dat moet toch ook kunnnen.

WillemdaGuide
31 december 2007, 10:12
Wah ervoor is inderdaad altijd het beste.
Je zou het fuzz pedaal na de wah kunnen hangen en daarna je mutlifx.
Hierdoor heb je je vervorming (fuzz) voor je effecten en gaat het werken!

rocker_71
31 december 2007, 10:56
Ja, dat moet ik gewoon uitproberen. Heb ik nu al zin an.

Moet hem alleen nog even kopen, maar heb al contact met iemand die hem kwijt wil ... kan niet wachten.

vinni
31 december 2007, 19:19
Heb ook eventjes de DG Stomp gehad.

Ik moet zeggen....Helemaal niet slecht!

Uiteraard wel ff een beetje editen voor het beste resultaat.

Maar een geweldig alles-in-1 apparaat met een goed geluid.
(liever deze dan de ME of line6)

Vinni